تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818762015




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درياچه اروميه دست‌کم 10 سال ديگر احيا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ تير ۱۳۹۳ (۱۹:۷ب.ظ)
مجري احياي درياچه اروميه: درياچه اروميه دست‌کم 10 سال ديگر احيا مي‌شود دبير ستاد و مجري طرح ملي احياي درياچه اروميه گفت: روند احياي درياچه اروميه دست‌کم 10 سال به طول مي‌انجامد.
به‌گزارش خبرگزاري موج، عيسي کلانتري امروز (يک شنبه) در نشستي خبري گفت: در شش‌ماهه گذشته ستاد احياي درياچه اروميه کارهاي بزرگي را انجام داده است به‌طوري که کمتر کسي انتظار داشت که تمام تعهد‌ها در اين مدت به پايان برسد.
وي افزود: در مدت شش‌ماهه گذشته تصميم‌ها به تاييد هيات وزيران رسيده است و هم‌اکنون درحال تامين اعتبار مصوبه‌ها هستيم تا کارهاي اجرايي در نخستين فرصت انجام گيرد.
مجري احياي درياچه اروميه اذعان داشت: روند احياي درياچه اروميه دست‌کم ۱۰ سال به طول مي‌انجامد به‌طوري که در اين مدت مي‌توان گفت از لحاظ اکولوژيکي درياچه اروميه احيا مي‌شود. براي احياي درياچه اروميه از تجربه‌هاي بين‌المللي استفاده مي‌شود تا راهکارهاي موفقيت‌آميز را انجام دهيم.
وي با اشاره به پنج اصل استفاده از خرد جمعي، تامين آب پايدار درون حوضه‌اي، احياي الگوي محيط زيست، تقدم چرايي و چگونگي انجام کار‌ها و گذر از ديدگاه مغزافزاري در احياي درياچه اروميه، گفت: براي احياي درياچه اروميه از همفکري پانصد نفر از اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها، متخصصان و کار‌شناسان خبره استفاده شده است و همچنين از پنجاه نفر از صاحب‌نظران بين‌المللي در خارج از کشور بهره جسته‌ايم.
وي با اشاره به ميزان بارش‌ها در حوزه درياچه اروميه از سال ۱۳۳۰ تا ۱۳۷۴، افزود: در اين مدت، به‌طور متوسط ۳۸۵ ميليم‌تر بارندگي در حوزه درياچه اروميه انجام شده که معادل ۸. ۹ ميليارد مترمکعب آب بوده است. از سال ۷۴ تاکنون روند بارش‌ها ر اين حوضه به‌صورت نزولي بوده و ميزان بارش‌ها در اين حوضه ۱۸ درصد و ميزان آب تجديدشونده ۲۰ درصد کاهش يافته است.
کلانتري ادامه داد: افزون بر کاهش بارش‌ها، حجم فعاليت‌هاي کشاورزي در آن منطقه از ۳۰۰ هزار هکتار به حدود ۵۰۰ هزار هکتار رسيده است.
وي با بيان اينکه در جهان ۲۰ تا ۴۰ درصد از پتانسيل آب تجديدشونده را مصرف مي‌کنند، گفت: ميزان استفاده از آب تجديدشونده در حوضه درياچه اروميه ۷۰ درصد بوده و با تمهيدهايي که انديشيده شده است، اين رقم به ۴۵ درصد مي‌رسد. وي اظهار داشت: سال‌هاي ۹۳ و ۹۴ دوره تثبيت درياچه اروميه است و سال‌هاي ۹۵ تا ۱۴۰۱ دوره احيا و سال ۱۴۰۲ نيز مرحله احياي نهايي است.
اين مقام مسئول با اشاره به اعتبار موردنياز براي احياي درياچه اروميه، گفت: براي سال‌جاري، ۱۴۶۷ ميليارد تومان براي دستگاه‌هاي اجرايي پيش‌بيني شده و هماهنگي‌هاي لازم براي تخصيص اين بودجه انجام شده است و براساس پيش‌بيني‌هاي انجام شده و قيمت‌هاي سال ۹۳، کل اعتبار موردنياز براي احياي درياچه اروميه طي ۱۰ سال آينده بين ۱۴. ۵ تا ۱۵ هزار ميليارد تومان است که مورد تاييد نهادهاي مربوط قرار گرفته است.
کلانتري يادآور شد: اين حجم از سرمايه‌گذاري فقط توسط دولت صورت مي‌گيرد و شرکت‌هاي خارجي در اين سرمايه‌گذاري هيچ نقشي ندارند و اجراي طرح‌هاي مصوب توسط دستگاه‌هاي اجرايي و نظارت و پايش اجراي طرح‌ها برعهده ستاد احياي درياچه اروميه است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن