تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821311681




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مفاهیم تورات و انجیل قبل از تحریف در تضاد با قرآن نیست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم آیت الله سبحانی:
مفاهیم تورات و انجیل قبل از تحریف در تضاد با قرآن نیست
قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: اصل تورات و انجیل از طرف خداوند است و قبل از تحریف، مفاهیم آن در تضاد با قرآن نیست.



به گزارش خبرنگار مهر، آیت ‎الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر یکشنبه در درس تفسیر سوره زمر که در مدرسه حجتیه قم برگزار شد، با بیان اینکه محوریت بحث سوره زمر توحید است و توحید دو نوع خلقتی و ربوبی است، اظهار داشت: مشرکان توحید خلقتی را قبول داشتند ولی در نوع دوم به بت‌ها معتقد بودند. وی افزود: آیات سوره زمر سه نوع خلقت آفرینش، حیوانات و همچنین انسان را مورد بحث قرار داده است و به تحریفاتی که در کتب پیشین در این باره شده مهر رد زده است. استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در تورات آمده خداوند روزی انسان را خواباند و رگی از بدن او را گرفت و همسرش را از آن رگ آفرید، تصریح کرد: این در حالی است که قرآن خلقت همه انسان‌ها را از حضرت آدم می‌داند. وی با اشاره به برخی نظریات علمی مثل نظریه داروین اضافه کرد: قرآن این نظریه را به شدت رد کرده زیرا داورین منشا پیدایش انسان را میمون می‌دانست. آیت الله سبحانی با اشاره به عدم تحریف قرآن گفت: اصل تورات و انجیل نیز از طرف خداوند است و قبل از تحریف مفاهیم آن در تضاد با قرآن نیست اما وقتی آن را تحریف کردند این مسائل در آن دیده می‌شود. وی با تشریح نظریات گوناگون درباره خلقت موجودات تأکید کرد: خداوند همه عالم و موجوات دیگر را مسخر انسان کرد و اگر چنین نکرده بود هیچکدام در برابر او رام نمی‌شدند. این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به تجلی عظمت خدا در عالم خلقت اضافه کرد: خداوند به زیبایی عالم آفرینش را آفریده و نگارگری کرده است. وی تاکید کرد: قرآن در 1400 سال پیش و در زمانی که هنوز مباحث علمی مانند نظریات علمی درباره آفرینش وجود نداشت این مسایل را طرح کرده و به آنها پاسخ داده است. آیت الله سبحانی با اشاره به آیات دیگری از سوره زمر با بیان سرنوشت مشرکان اظهار داشت: مشرکان به علت لجاجت با حق و انکار خداوند در روز معاد حاضر می‌شوند و عذاب قطعی خود را خواهند دید.
 


۱۳۹۳/۴/۱۵ - ۱۷:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن