تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819439339




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«توکن امنیتی» با بهره گیری از فناوری کارت هوشمند در اصفهان ساخته شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

«توکن امنیتی» با بهره گیری از فناوری کارت هوشمند در اصفهان ساخته شد اصفهان- ایرنا- یک شرکت دانش بنیان در اصفهان موفق به ساخت «توکن امنیتی » با بهره ‍ گیری از فناوری کارت هوشمند شده است.


توکِن امنیتی (Security Token) سخت افزاری کوچک است که برای ورود کاربر به سامانه یک سرویس رایانه ای و اثبات هویت فرد به صورت الکترونیکی به کار می رود.
به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، این توکن امنیتی توسط شرکت دانش بنیان «راهبرد رایانه رستاک» طراحی و ساخته شده است.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در باره ساخت توکن امنیتی به ایرنا گفت: این توکن با بهر ه گیری از فناوری کارت هوشمند، امکان استفاده از مزایای این فناوری را بدون نیاز به دستگاه کارتخوان در رایانه های شخصی فراهم می کند.
امید قیطانی توضیح داد: در این توکن از نوعی تراشه هوشمند استفاده شده که به طور مستقیم به رایانه متصل می شود و امکان ذخیره سازی اطلاعات را فراهم می کند.
وی اظهار کرد: این محصول فناوری موفق به دریافت نشان ایزو 7816 که استانداردی مربوط به خانواده کارت های هوشمند می باشد ، شده است.
وی با بیان اینکه این توکن امنیتی، حاصل دو سال تحقیق مهندسان شرکت است، افزود: این محصول بر اساس ارزیابی مرکز صدور گواهی الکترونیکی «ریشه» با امتیاز بالا موفق به کسب رتبه نخست ( همراه با یک توکن دیگر) از میان حدود 20 توکن و کارت هوشمند مشابه داخلی و خارجی و تأییدیه فنی شده است.
به گزارش ایرنا، مرکز دولتی صدور گواهی الکترونیکی «ریشه»، متولی نظارت بر زیرساخت کلید عمومی کشور و زیرنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
قیطانی تصریح کرد: هر محصول فناوری امنیتی مانند توکن های امنیتی که قصد ورود به زیرساخت های کلید عمومی کشور را دارد باید از مرکز صدور گواهی الکترونیکی ریشه مجوز بگیرد.
این کارشناس فناوری اطلاعات گفت: توکن امنیتی یاد شده در بانکداری اینترنتی، ذخیره سازی گواهی های کلید عمومی، احراز هویت کاربران در موسسات، تولید رمز عبور یکبار مصرف، ورود امن به سامانه های نرم افزاری، شبکه های مجازی خصوصی، ارسال پست الکترونیکی، امضای اسناد حقوقی و رمز نگاری فایل ها کاربرد دارد.
وی اضافه کرد: همچنین این توکن در تکمیل اظهار نامه مالیاتی به صورت الکترونیکی نیز با حفظ امنیت بالا قابل استفاده است.
وی با تاکید بر اهمیت گسترش کاربرد امضای دیجیتالی در کشور و توسعه زیرساخت کلید عمومی و ابزارهای آن در داخل کشور به دست متخصصین داخلی، بیان کرد: تولید توکن امنیتی نیز در همین راستا صورت گرفت.
زیرساخت کلید عمومی، (Public Key Infrastructure) ساختاری است که با ترکیبی از الگوریتم های رمزنگاری، نرم افزار، سخت افزار، سیاست های امنیتی و همکاری عوامل انسانی، بستری را برای امن سازی مبادلات الکترونیکی و ذخیره و ابطال گواهی های دیجیتال فراهم می کند.
ت/7148/ 607/ 546

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن