تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818964832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت هزينه هاي سربار شهر تهران را پرداخت کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ تير ۱۳۹۳ (۱۸:۲ب.ظ)
دولت هزينه هاي سربار شهر تهران را پرداخت کند رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران تاکيد کرد: بخشي از هزينه هاي تهران بايد به شکل منابع پايدار از سوي دولت تامين شود چرا که دولت هزينه هاي سربار زيادي براي شهرتهران دارد.
به گزارش خبرگزاري موج ، حجت الاسلام عبدالمقيم ناصحي با اشاره به درآمدهاي پايدار به عنوان منابع مالي شهرداري تهران گفت: منابع پايدار مالي در مجموعه شهري اهرم اصلي حفظ شهر است و از ده سال پيش که بودجه شهرداري بنا به اجبار از 8 هزار ميليارد به 18 هزار ميليارد رسيد، به همين تناسب هم منابع مالي افزايش پيدا کرد.
ناصحي افزود: نگاهي به منابع مالي شهرداري نشان مي دهد اين منابع از وضع عوارض، هزينه هاي پسماند ، هزينه هاي پروانه، هزينه هاي کاربري ها و... تامين مي شود اما نکته مهم اين است که دربرنامه 5 ساله شهرداري تهران که به تصويب شوراي شهر رسيده است، نگاه ويژه اي به منابع پايدار صورت گرفته به طوري که هر ساله تا 5 درصد به منابع پايدار مالي شهر اضافه شود .
وي افزود: نکته حائز اهميت آن است که بخشي ازهزينه هاي بزرگ کلان شهر تهران بايد از سوي دولت به شکل منابع پايدارتامين شود چراکه دولت هزينه هاي سربار زيادي براي شهر تهران دارد .
عضو شوراي شهر تهران باطرح اين پرسش که آيا تاکنون دولت هزينه هاي سربار به شهرتهران پرداخت کرده است، دراين باره اظهارکرد: اگر کسي اظهار کند شهرداري تهران منابع پايدار ندارد، به معناي آن است که دولت هم هزينه هاي سربار شده به پايتخت را پرداخت نکرده است.
وي تاکيد کرد: شوراي شهر در برنامه ريزي و بودجه تلاش کرده است جهت افزايش بودجه در راستاي بالابردن ميزان منابع پايدار باشد؛ يعني هزينه هاي شهر با زمين فروشي و آپارتمان فروشي تامين نشود بلکه باحفظ منابع و تغيير رويه صورت گيرد .
عضو شوراي شهرتهران تصريح کرد: سنت غلط شهرداري ها در گذشته ، فضا فروشي و هوا فروشي بوده است اما دردوره فعاليت قاليباف اين اتفاق به شدت کاهش پيدا کرده است، اما ادامه دادن اين روند نياز به ورود دولت به بخش تامين هزينه ها دارد. اگر قرار باشد شهرداري تنها با منابع پايدار شهر را اداره کند، دولت هم بايد به تعهدات خود در زمينه توسعه حمل و نقل عمومي و مترو عمل کند نه آنکه همه اين تعهدات بر دوش شهرداري افتد و بدنه دولت تنها به انتقاد بسنده کند.
وي خاطرنشان کرد: تامين و افزايش منابع پايدارمالي در دوره فعلي مديريت شهري در طول تاريخ شهرداري هاي تهران بي سابقه بوده است اما اين موضوعي نيست که بتوان به صورت آني آن رامتوقف کرد بلکه قطع ناگهاني منايع غيرپايدار مي تواند هزينه هاي زيادي به شهر و شهروندان تحميل کند .
حجت السلام ناصحي با پرداختن به وضعيت ساخت و ساز در تهران، خاطرنشان کرد: ساختارکنوني ساخت و سازبه گونه اي طراحي شده است که شهرداري تهران تنها بخشي ازمديريت آن را بر عهده دارد و سازمان و نهادهاي ديگر هم مسئوليت دارند. اگر کسي به ميزان ساخت و سازمعترض است شهرداري به عدم کنترل ميزان مهاجرت به تهران معترض است چراکه وضعيت مهاجرت بر ميزان ساخت و ساز اثر گذاشته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن