تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814587071




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف آبغوره و آبلیمو در پیشگیری از وبا نقش موثری دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مصرف آبغوره و آبلیمو در پیشگیری از وبا نقش موثری دارد قزوین-ایرنا-مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکزبهداشت استان قزوین گفت:در فصول گرم سال استفاده از آبغوره، آبلیمو و سرکه به همراه غذا در پیشگیری از بیماری وبا نقش موثری دارد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین که روز شنبه به ایرنا نمابر شده است، دکترˈشیوا لقاییˈ افزود: پرهیز از مصرف آب آشامیدنی نامطمئن و شستشوی دست ها با آب و صابون به ویژه بعد از رفتن به دستشویی و همچنین قبل از تهیه و مصرف غذا از مهم ترین راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری مرگ بار وبا است.
وی اضافه کرد: برای پیشگیری و درمان این بیماری، هر فرد درصورت ابتلا به اسهال، باید از خود درمانی پرهیز کرده و در سریع ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کند.
لقایی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی قزوین پارسال در زمینه کشف و مراقبت از طغیان های ناشی از بیماری های انتقالی از آب و غذا، رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داد.
این مسوول در خصوص ˈطغیان ناشی از بیماری های انتقالی از آب و غذاˈ گفت: اگر دو فرد یا بیشتر از یک غذا یا آب آشامیدنی مشترک استفاده کنند و علائم بالینی مشترکی داشته باشند، طغیان اتفاق افتاده است.
لقایی ادامه داد: پس از کشف و گزارش طغیان، تیم بررسی که حداقل متشکل از دو کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری ها و بهداشت محیط می باشد طی مراحل خاص این موضوع را مورد بررسی قرار می دهند.
وی خاطرنشان کرد: کنترل بیماری وبا به دلیل سرعت زیاد سرایت و مرگ و میر بالای آن اهمیت ویژه ای دارد و در هر شرایط مکانی و زمانی یکی از اقدامات پزشکی اولویت دار به شمار می رود.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان قزوین در پایان افزود: به دلیل بومی بودن این بیماری در تمام نقاط کشور و در همه فصول سال به ویژه تابستان ، نظام مراقبت و نمونه برداری از موارد مشکوک اسهال حاد آبکی باید با دقت و سرعت لازم انجام شود.
614/7388

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن