تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803712543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی پوشش بیمه‌ای استانهای کشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: توسط اولین دانش آموخته مقطع دکترای رشته سلامت و رفاه اجتماعی صورت گرفت
بررسی "پوشش بیمه‌ای" استانهای کشور
" پوشش بیمه ای " ، استانهای خراسان جنوبی ، کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری بهترین وضعیت و استانهای قم و البرز در میان دیگر استانها ، کمترین پوشش بیمه ای را دارند.


به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران،   " حسین محققی کمال "  اولین دانش آموخته مقطع دکتری رشته " سلامت و رفاه اجتماعی " کشور با  بررسی و ارزیابی وضعیت رفاه اجتماعی در استانهای مختلف کشور  افزود: وضعیت رفاه اجتماعی استان تهران ، رتبه هشتم را در میان دیگر استانها بدست آورد .


 " حسین محققی کمال "  اولین دانش آموخته مقطع دکتری رشته " سلامت و رفاه اجتماعی " کشور ،  این تحقیق را در قالب پایان نامه خود تحت عنوان " تحلیل وضعیت رفاه اجتماعی ایران: ارزیابی سری زمانی چهار دهه اخیر (ازسال 1347 لغایت 1390 ) " ارایه داد .


وی در کنار ارزیابی وضعیت رفاه اجتماعی در سری زمانی چهار دهه اخیر ، به بررسی وضعیت رفاه اجتماعی در استانهای مختلف ایران و مقایسه آنها با یکدیگر نیز پرداخت .


 براساس تحقیق انجام شده ، علاوه بر ارزیابی استانی وضعیت رفاه اجتماعی به تفکیک 31 استان کشور و مقایسه آنها با یکدیگر ، نتایج ارزیابی وضعیت استانها در شش مولفه رفاه اجتماعی و بیانگرهای آنها که شامل ( نرخ بیکاری ، نرخ مالکیت مسکن ، نرخ ثبت نام در مدرسه ، نرخ باسوادی افراد بالای 6 سال ، نرخ مرگ و میر نوزادان ، امید به زندگی ، پوشش بیمه ای ، تورم ، نابرابری درآمدی و تولید ملی ناخالص سرانه) می شود ، بدست آمده است .


نتایج بدست آمده از ارزیابی وضعیت استانها به تفکیک شاخص های رفاه اجتماعی ، نشان می دهند که استان تهران در دو بیانگر " نرخ باسوادی و امید به زندگی " از بهترین وضعیت در میان استانهای کشور برخوردار است ولی بلحاظ سه  بیانگر" نابرابری درآمدی ، مالکیت مسکن و پوشش بیمه ای " وضعیت مناسبی ندارد و بویژه که از نظر بیانگر " نرخ مالکیت مسکن " ، بدترین وضعیت را در میان استانهای کشور داراست  .


 براساس ارزیابی انجام شده، در دیگر استانها ، درزمینه " نرخ بیکاری " ، استان خراسان جنوبی کمترین نرخ و استان خوزستان بالاترین نرخ بیکاری را دارند ، درخصوص " نرخ مالکیت مسکن " ، استان تهران دارای کمترین نرخ و استان مازندران بالاترین نرخ مالکیت مسکن را دارد ، درمورد " نرخ ثبت نام در مدرسه " ، استانهای البرز، چهارمحال و بختیاری ، فارس ،لرستان ، خراسان های شمالی و جنوبی ، زنجان از بیشترین نرخ ثبت نام درمدرسه و استان قزوین از کمترین نرخ برخوردار است .


همچنین ، نتایج این ارزیابی نشان می دهد که در خصوص " نرخ باسوادی افراد بالای شش سال " ،  در استان سیستان و بلوچستان ، کمترین و در استان تهران ، بیشترین نرخ باسوادی را شاهد هستیم ضمن آنکه کمترین " نرخ مرگ و میر نوزادان " در استانهای البرز ، گیلان و تهران و بیشترین آن در استانهای  سیستان و بلوچستان و کردستان مشاهده می شود و در خصوص " نرخ امید به زندگی "  نیز  استانهای البرز و تهران ، دارای بیشترین نرخ و استانهای کردستان ، سیستان و بلوچستان و ایلام کمترین نرخ امید به زندگی از بدو تولد را دارند.


 لازم به ذکر است ، "محققی کمال " پژوهشگر این تحقیق ارزشمند ، برای ارزیابی رفاه اجتماعی در چهار دهه اخیر و همچنین ارزیابی استانی آن ، از متدولوژی ساخت شاخص های ترکیبی اتحادیه اروپا و سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه استفاده نموده است. 


 این محقق جوان کشورمان در این زمینه گفت : این متدولوژی که برای اولین بار در ایران معرفی و استفاده شده است ، بیشتر در علوم اجتماعی و علوم اقتصادی کاربرد دارد و به اعتقاد من چون شاخص جدید مطالعه ما که از طریق این متدولوژی ساخته شده است ، دارای ابعاد بیشتر و متنوع تری است ، لذا می تواند به ارزیابی واقع بینانه تر وضعیت رفاه اجتماعی ایران کمک کند.






انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن