تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804458141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم زورگیران مسلح را دستگیر کردند و کتک زدند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مردم زورگیران مسلح را دستگیر کردند و کتک زدند
جالب اینجاست که پایگاه اطلاع رسانی پلیس این بخش از ماجرا را به نقل از مامورانی که از جانب مرکز فوریت های پلیسی 110 به محل رویداد اعزام شده بودند، نقل کرده و هیچ اشاره‌ای نداشته که چرا ماموران دنبال افرادی که متهمان را کتک زده اند، نگشته‌اند و حتی با انتخاب تیتری که حکایت از ادب کردن زورگیران توسط مردم دارد، به نوعی از این اتفاق استقبال کرده است.
کد خبر: ۴۱۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵ - 03 July 2014




روز گذشته (چهارشنبه) هنگامی که دو زورگیر موتورسوار قصد داشتند تا در خیابان معین تهران اموال یک مرد را به سرقت ببرند، از سوی شهروندان محاصره و دستگیری شدند و... .

به گزارش «تابناک»، زورگیرانی که با دست بردن به سلاح سرد قصد داشتند مال و اموال مرد جوشکار را به سرقت ببرند، احتمالا به مخیله‌شان خطور نمی‌کرد که نه تنها مردم مانع کارشان شوند، بلکه بابت کارشان کتک خورده و در نهایت با شکایت یکی دو نفر از ایشان راهی کلانتری محله شوند.

فردی که طعمه این خفت گیری واقع شده بود، در این باره به پایگاه اطلاع رسانی پلیس گفت: سر چهار راه هاشمی ایستاده بودم که دو مرد جوان در حالیکه سوار موتورسیکلت بودند به من گفتند برای کار در ساختمان نیمه کاره، نیاز به جوشکار دارند؛ من نیز که شغلم جوشکاری بود قبول کرده و به راه افتادیم.

مرد جوشکار که توسط مردم در خیابان معین، چند کیلومتر آن سوتر از جایی که سوار موتور سیکلت شده بود، از دست زورگیران رهایی یافته بود، افزود: در بین راه ناگهان راننده موتور به داخل یک کوچه خلوت تغییر مسیر داد و ترک نشین موتور که پشت من نشسته بود با تهدید چاقو و ضرب و شتم، تمام اموال و وجوه نقدم را از من گرفت و هنگامی که قصد فرار داشتند، مردم از فرارشان جلوگیری کردند.

از اینجا به بعد روایتی است که شاکی از گفتن آن اجتناب کرده و چه بسا دلایل قابل قبولی برای کار خود داشته است. مردمی که شاهد زورگیری از کارگر زحمتکش بودند، نه تنها برخلاف اغلب رویدادهایی که دور و اطرافمان رقم می‌خورد -و گاه از آنها فیلم برداری هم شده و رسانه‌ای می‌شوند،- بی واهمه از چاقوی زورگیران، در ماجرا مداخله کردند و اموال مال باخته را پس گرفتند.

البته این پایان کار نبود چراکه تا ماموران کلانتری 119 مهرآباد به محل رویداد برسند، زورگیران از مردم کتک مفصلی خوردند؛ شاید به این دلیل که با مردمی زخم خورده از زورگیری مواجه شده بودند که رنج های خود را در داد و فریاد استمداد کارگر جوشکار می‌دیدند و از دستگیر شدن زورگیران خرسند بودند.











بالاخره وقتی ماموران رسیدند، مرد جوشکار که ساعت پر التهابی را پشت سر گذاشته بود، چه بسا خرسند از آنکه اموالش را از دست نداده و خرسند تر از آنکه مردم به کمکش شتافته‌اند، راهی کلانتری شد تا با همراهی یکی دو تن از مردم از زورگیران شکایت کند. زورگیران هم به گفته رئیس کلانتری، ضمن تشکیل پرونده جهت تحقیقات تخصصی تر در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند تا در نهایت رویدادی کم نظیر رقم خورده باشد.

جالب اینجاست که پایگاه اطلاع رسانی پلیس این بخش از ماجرا را به نقل از مامورانی که از جانب مرکز فوریت های پلیسی 110 به محل رویداد اعزام شده بودند، نقل کرده و هیچ اشاره‌ای نداشته که چرا ماموران دنبال افرادی که متهمان را کتک زده اند، نگشته‌اند و حتی با انتخاب تیتری که حکایت از ادب کردن زورگیران توسط مردم دارد، به نوعی از این اتفاق استقبال کرده است. استقبالی که می‌تواند حکایت از انزجار افراد پلیس از زورگیران داشته باشد.

شاید همه اینها از دید خیلی از مردم رویدادی خوش باشد؛ هم از بابت نافرجام شدن زورگیری از یک شهروند و پیرو آن، دستگیری زورگیران و هم از این باب که زورگیران به دست مردم ادب شده و کتک خورده‌اند. اما این همه واقعیت نیست.

پر واضح است که کتک زدن زورگیران و اصولا هر متهم دیگری، خودش موضوعی قابل پیگرد است و در حالت عادی نمی‌تواند خوشحال کننده باشد اما در این جریان خوشحال کننده نمود یافته و چه بسا مورد وثوق اکثریت خوانندگان این متن هم قرار گیرد؛ چرا؟

به نظر می‌رسد این رویداد عجیب، ولو جرقه‌ای گذرا باشد، جا دارد که دنبال پاسخی برای این سوال باشیم. شاید در اینصورت بشود فهمید چگونه مردم حاضر می‌شوند کسانی را که حتی نمی‌شناسند، از هم تمیز داده و یکی را بزنند و دیگری را نجات دهند، چرا منتظر رسیدن پلیس نمی‌شوند، چرا پلیس که ضابط قضایی است هم از ضرب و شتم زورگیران استقبال کرده و در نهایت چرا زورگیران ترسی از مجازات ندارند که روز روشن با چاقو به جان مردم می‌افتند تا مالشان را مقابل دیدگان بقیه بربایند؟!













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن