تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805263974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سند آمايش نقشه راه توسعه استان قزوین است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین روزبه:
سند آمايش نقشه راه توسعه استان قزوین است
قزوین- خبرگزاری مهر: استاندار قزوين گفت: سند آمايش نقشه راه توسعه استان است از این رو همه مدیران موظفند در تصميم گيري ها و برنامه ريزي خود به مفاد این سند توجه جدی کند.



به گزارش خبرنگار مهر، شوراي مديران ستادي استانداري ظهر چهارشنبه با حضور مرتضی روزبه استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان در محل استانداری برگزار شد.

مرتضی روزبه در این جلسه گفت: در سفر به مناطق مختلف استان و همچنين در نشست با مسئولين استاني و شهرستاني شاهد نگراني ها و حساسيت هايي هستيم که نشان می دهد بی توجهی به آينده نگري و نگاه آمايشي در برنامه ريزي هاي سنوات گذشته، موجب بروز مشكلاتي در استان شده است كه این بی توجهی باید جبران شود.

وی افزود: از مدیران استانی انتظار داریم در همه برنامه ها و تصمیم گیری خود به سند آمایش توجه کنند تا مشکلات گذشته رفع شود.

استاندار بیان کرد: با نزدیک شدن به ماههای پايانی برنامه پنجم توسعه، تدوين برنامه ششم در دستور كار قرار گرفته و يكي از اسنادي كه در تدوين برنامه بايد لحاظ شود و مديران نيز به آن توجه ويژه و خاص داشته باشند سند آمايش استان است.

استاندار قزوين ارتباط منطقي بين انسان و محيط، توجه به ملاحضات امنيتي و پدافندي و مسايل زيست محيطي را از مزيت هاي سند آمایش دانست و تصريح كرد: یکی از ويژگي های بسيار مهم سند آمايش در اين است كه تمام بخش ها در كنار يكديگر ديده مي شوند تا اگر تصميمي گرفته مي شود ملاحظات ديگر نيز در نظر گرفته شود.

وي در ادامه به عدم استقرار برخي از پروژه هاي مهم استان اشاره و تصريح كرد: از نظر مكاني بدليل عدم توجه به برخي ملاحظات امروز با چالش هاي جدي مواجه هستيم و نبايد در ادامه فرآيند توسعه استان با اين چنين تصميمات مواجه باشيم و سند آمايش يكي از ابزارهايي است كه در اين جهت مي تواند به مديران و مسئولين كمك کند.

روزبه با بيان اينكه موضوع برنامه ريزي براساس نگاه آمايشي بايد به يك گفتمان عمومي تبديل شود افزود: رسانه هاي جمعي بويژه صدا و سيما مي توانند با دعوت از افراد صاحب نظر و كارشناسان مجرب، متناسب با مخاطبان خود به تببين و تشريح اين موضوع بپردازند و اين آمادگي در استانداري وجود دارد تا نسبت به اطلاع رساني و افزايش آگاهي مديران اقدام کند و هرگونه اطلاعاتي را در اختيار مردم نیز قرار دهد.

وي گفت: امروز براي استان نقشه راه داريم و سند آمايش نقشه راه توسعه استان خواهد بود که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار با اشاره به اينكه مطالعات تطبيقي مرحله بعدي اجراي طرح آمايش است تصريح كرد: مركز مطالعه اسناد بايد يك مركز فعال باشد تا بتواند ايده هاي جديد و نو را در نظر گرفته و با سند آمايش استان تطبيق دهد.

روزبه افزود: بايد نگاه مدیران در تصمیم گیری تغيير كند و بر خلاف گذشته برنامه ريزي ها از پايين به بالا باشد زیرا تجربه نشان داده است يكي از مدل هاي موفق در برنامه ريزي در دنيا، نظام مديريتي پايين به بالا و توجه به مناطق روستايي و سپس به مناطق شهري و توسعه يافته تر است و امروز بايد نقش ويژه اي براي روستاها در مسیر شكوفايي و رونق اقتصادي پیش بینی کرد.

وی یادآورشد: نظام برنامه ریزی کشور به طور سنتی همواره مبتنی بر رویکردی اقتصادی بوده و طرح ریزی منطقه ای هیچگاه نقش مهمی نداشته لذا چنین رویکردی منجر به بی توجهی به قابلیت های منطقه ای و توزیع نامتناسب جمعیت، فعالیت و زیربناها شده است.

این مسئول گفت: یکی از پیامدهای جدی روش برنامه ریزی متمرکز مبتنی بر رویکرد صرف اقتصادی است که بیش از چهار دهه بر نظام تصمیم گیری کشور حاکم بوده و بی توجهی به مکان و فضا، به عنوان عاملی مهم در توسعه موزون و پایدار کشور بوده که نتایج چنین رویکردی در قطبی شدن هر چه بیشتر فضای توسعه، عدم تعادل های شدید منطقه ای و اجتماعی و ناموزونی توسعه در گستره کشور می توان مشاهده کرد.

وی گفت: با آشکارتر شدن نتایج این شیوه برنامه ریزی در سال های آغازین، ضرورت بازنگری در آن و توجه به بعد "مکان و فضـا" در برنامه ریزی ها مـورد توجـه قرار گرفت و برای اولین بار موضوع "آمایش سرزمین" به عنوان یک دیدگاه و روش وارد ادبیات برنامه ریزی و توسعه کشور شد و در این حرکت جدید، تلاش گسترده ای صورت گرفت تا با بهره گیری از مجموعه توان کارشناسی استان و همچنین توان خدمات کارشناسی موسسات پژوهشی دانشگاهی و مهندسان مشاور در سطح کشور و در چارچوب یک دستورالعمل واحد، سند برنامه آمایش استان، تهیه شود.

روزبه اظهارامیدواری کرد با توجه به سند آمایش زمینه توسعه همه جانبه و منطقی استان در همه بخشها بخوبی فراهم شود.
 


۱۳۹۳/۴/۱۱ - ۱۶:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن