تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814590693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش شش درصدی سرقت در خرداد ماه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کاهش شش درصدی سرقت در خرداد ماه تهران- ایرنا- معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا اعلام کرد: با توجه به اقدامات انجام شده به ویژه در سه ماه سال جاری و راه اندازی قرارگاه های مبارزه با سرقت در 14 استان کشور ، آمار سرقت در خردادماه نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری کاهش شش درصدی را نشان می دهد.


سرهنگ ˈعلی غیاثوندˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دفاعی و انتظامی گروه اجتماعی ایرنا افزود: در خرداد ماه امسال نسبت به اردیبهشت ماه، میزان کشف وقوع سرقت در 14 استانی که آمار سرقت آن ها بالا بوده و قرارگاه تشدید مبارزه با سرقت در این استان ها راه اندازی شده ، 60درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به آمار سه ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: سرعت رشد سرقت به 4 / 2درصد رسیده یعنی 4 / 2 درصد در سر جمع سرقت های در مدت مشابه سال گذشته افزایش داشتیم.
این مقام ناجا ادامه داد، این روند در سال 92 نسبت به 91، 32 درصد بوده است ، یعنی رشد 32 درصد سال 92 به 91 را در سال 93 به 92 به 4 / 2 درصد رساندیم که نشان می دهد اقدامات انجام شده از اواخر سال گذشته و سه ما سال جاری مثبت بوده و سرعت رشد وقوع از 33 درصد به 4 / 2 درصد رسیده است.
وی با اشاره به شاخص های موثر در کاهش وقوع سرقت افزود: بکارگیری توان های داخلی ناجا از شاخص های موثر در روند روبه کاهشی وقوع سرقت است چرا که پیش از راه اندازی قرارگاه تشدید مبارزه با سرقت، برخی از رده های ناجا دخالتی در امر پیشگیری از سرقت نداشتند اما با راه اندازی این قرارگاه سایر رده ها در این زمینه فعالیت دارند.
معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اظهار داشت: نقش قرارگاه های استانی در این روند رو به کاهشی بسیار موثر بوده چرا که این قرارگاه ها وضعیت را رصد و بلافاصله تصمیم می گیرند و دیگر نیازی به مکاتبه و سایر اقدامات دست و پا گیر که سبب کندی روند کارها شود، نیست و با وجود قرارگاه مرکزی در ستاد ناجا، مشکلات احتمالی نیز برطرف خواهد شد.
غیاثوند اضافه کرد: از سوی دیگر سازمان های دولتی و خصوصی سطح کشور که در امر مقابله با سرقت موثر (خودروسازان، بانک ها و شرکت های بیمه) هستند می توانند ما را یاری کنند، همکاری لازم را با ناجا داشته اند.
وی با اشاره به این که سال 93، سال مبارزه با سرقت نامگذاری شده و اولویت اول نیروی انتظامی به شمار می رود، افزود، بر این اساس با توجه به رشد سرقت های خرد نسبت به سال های گذشته، تشدید مبارزه با سرقت در نیروی انتظامی در دستور کار قرار گرفت و به صورت آزمایشی در دو استان خراسان رضوی و فارس در ماه های پایانی سال گذشته یعنی در دی و اسفند ماه قرارگاه مشترک پلیس های آگاهی و پیشگیری در بحث مبارزه با سرقت راه اندازی شد.
غیاثوند اضافه کرد: با راه اندازی این دو قرارگاه تجربه خوبی به دست آمد و جلوی روند رشد سرقت گرفته شده و این روند رو به کاهش رفت.
غیاثوند ادامه داد: علاوه براین قرارگاه مرکزی مبارزه با سرقت در ستاد ناجا متشکل از رده های ستادی اعم از پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس پیشگیری ،پلیس آگاهی،اطلاعات ، مرکز تحقیقات، معاونت اجتماعی و سیار رده هایی که در مبارزه با سرقت کمک کننده هستند، تشکیل شد.
به گفته وی این در این قرارگاه مرکزی هفته ای چند جلسه با رده ها در ستاد جلساتی برگزار می شود و در این جلسات علاوه بر اینکه اقدامات خود را در اجرای دستورالعمل پیگیری می کنیم، اقدامات رده های استان ها را نیز رصد کرده تا اگر مشکلی وجود داشته باشد، این مشکلات رفع شوند.
وی اضافه کرد: در این راستا سازمان و نهادهایی که بیرون سازمان و نیروی انتظامی به نحوی در زمینه مقابله و پیشگیری با سرقت دخیل هستند از طریق رده های داخلی ناجا از جمله معاونت
اجتماعی، شناسایی می شوند تا در این زمینه به کمک ناجا بشتابند چرا که در این زمینه بحث مسوول سازی سازمان های بیرونی هدف است .
اجتمام(4)9105**1436

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن