تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819835672




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقابله با پدیده زمین خواری و تصرف غیرقانونی منابع طبیعی باید بر علل و ریشه های متمرکز شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس دادگستری چالوس: مقابله با پدیده زمین خواری و تصرف غیرقانونی منابع طبیعی باید بر علل و ریشه های متمرکز شود نوشهر- ایرنا - رییس دادگستری چالوس با تاکید بر اینکه مقابله یک وجهی با پدیده زمین خواری و تصرف غیرقانونی منابع طبیعی کافی نیست، اظهار داشت: باید در این مسیر علل و ریشه ها را شناسایی و با آن مقابله جدی کرد.


ˈمهران ولی پورˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعمال مجازات و برخورد قانونی با مجرمان را به عنوان اهرم بازدارنده برای جلوگیری از تصرف اراضی ملی در شهرستان به تنهایی کافی ندانست و تاکید کرد: به جای برخورد صرف با معلول ها باید به طور بنیادی علل وقوع این جرائم را جستجو و شناسایی کرد و بر اساس آن بیشتر توان را برای مقابله با ریشه ها صرف کرد.
سالانه به طور میانگین حدود 20 هکتاراز اراضی کشاورزی به طورغیرمجاز تخریب و به کاربری غیرکشاورزی تبدیل می شود.
وی تصریح کرد: دستگاه قضا با همکاری نهادهای ذیربط برابرقانون با متصرفان اراضی ملی و متخلفان ساخت وسازغیرمجاز درزمین های کشاورزی برخورد خواهد کرد.
ولی پور ادامه داد: امروز با همکاری دولت و دستگاه های اجرایی شرایطی ایجاد شده که با متجاوزان به اراضی ملی و زمین های کشاورزی بدون تشکیل پرونده قضایی برابر قانون برخورد می شود.
وی تعداد پرونده های موجود در زمینه منابع طبیعی و اراضی کشاورزی درمراجع قضایی شهرستان را حدود 150 فقره اعلام کرد و اظهار داشت: در مقاطعی که دستگاه های اجرایی همکاری کمتری با دستگاه قضا برای مقابله با این پدیده داشته اند، تعداد پرونده ها در این خصوص افزایش یافته اما اکنون با تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص و هم افزایی و همصدایی ایجاد شده انتظار می رود که مقابله جدی تری صورت گرفته و از بیت المال حفاظت و صیانت بیشتری صورت گیرد.
وی در ادامه به دیدار اخیر رهبر فرزانه انقلاب با مسوولان دستگاه قضا اشاره کرد و اظهار داشت: هم افزایی میان دستگاه قضا و سایر نهادهای ذیربط و پیشگیری به موقع از وقوع جرم جزو اولویت هایی بود که دراین دیدارمورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفت.
شهرستان گردشگرپذیر چالوس با جمعیتی دستکم 85 هزار نفر درغرب مازندران واقع است.ک/3
624/1535/608

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 302]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن