تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819834889




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خريد ۴۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نياز گندمکاران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ تير ۱۳۹۳ (۱۱:۱۳ق.ظ)
مدير زراعت سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي خبر داد: خريد ۴۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نياز گندمکاران مدير زراعت سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي گفت: امسال ۴۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نياز گندمکاران استان توسط مراکز خريد دولتي خريداري مي‌شود
به گزارش خبرگزاري موج، جمشيد دارا با اشاره به اين مطلب که پيش بيني توليد گندم استان براي امسال حدود ۵۸۰ هزار تن است، افزود: در سال جاري به علت خسارت ناشي از حوادث غير مترقبه و کمبود بارندگي‌ها در برخي از اراضي استان با کاهش عملکرد در هکتار مواجه بوديم که اين امر تا حدي ميزان پيش بيني براي توليد در استان را با کاهش مواجه کرده است.
وي با اشاره به اينکه عمليات خريد گندم از کشاورزان از اول تيرماه آغاز شده و تا زماني که گندم تحويلي از سوي کشاورزان به مراکز حمل مي‌شود، ادامه دارد، گفت: ۱۳۵ مرکز در استان کار خريد گندم از کشاورزان را برعهده دارند که ۲۸ مرکز از مراکز ياد شده متعلق به شرکت غله و خدمات بازرگاني و ۱۰۷ مرکزمربوط به سازمان تعاون روستايي است.
وي اظهار کرد: نرخ پايه خريد تضميني هر کيلوگرم گندم کشاورزان ۱۰ هزار و ۵۰۰ ريال در نظر گرفته شده که با توجه به جدول پاکي، افت مفيد ۴ درصد و غير مفيد ۲ درصد از کشاورزان خريداري مي‌شود.
مدير زراعت سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي تصريح کرد: حداکثر تا ۲ درصد سن زدگي بدون کسر بهاي گندم قابل خريد مي‌باشد اما در گندمهاي با سن زدگي بالا‌تر از ۲ درصد به ازاي هر يک درصد افزايش سن زدگي مبلغ ۱۰۰ ريال از بهاي هر کيلو گرم گندم کسر مي‌شود.
دارا خاطر نشان کرد: از ابتداي تير ماه تا کنون مقدار ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نياز کشاورزان توسط مراکز خريد خريداري شده است.
وي ادامه داد: ظرف مدت سه روز از زمان تحويل گندم کشاورزان به مراکز خريد توسط بانک عامل (سپه) بهاي گندم تحويلي به کشاورزان پرداخت مي‌شود.
دارا با بيان اينکه در حال حاضر برداشت گندم در بيش از ۳۵ هکتار از مزارع گندم استان آغاز شده است، گفت: نزديک به ۷۳۰ دستگاه کمباين بومي، ۱۴۲ دستگاه کمباين مهاجر و ۴۳۰ دستگاه دروگر در امر برداشت محصول از مزارع گندم استان به کار گيري شده‌اند.
مدير زراعت سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي همچنين ياد آورشد: به منظور کاهش ضايعات برداشت محصول، تعداد ۲۵ نفر کار‌شناس ناظر جهت تنظيمات کمباينهاي موجود و صدور کارت معاينه فني نيز به کارگيري شده و مشغول فعاليت مي‌باشند.
وي با اشاره به اينکه سرانه مصرف گندم در استان ۱۵۰ کيلوگرم است، اضافه کرد: سالانه ۴۵۰ هزار تن گندم در استان مصرف مي‌شود و محصول توليدي گندم کشاورزان منطقه جوابگوي نيازهاي مصرفي استان است.
وي ادامه داد: هم اکنون وضعيت آذربايجان غربي نسبت به ساير استان‌ها از نظر کيفيت گندم توليدي در حد بسيار مطلوبي قرار دارد و فقط گاهي اوقات براي ارتقاي کيفيت آرد نانوايي‌ها از ساير استان‌ها و يا کشور قزاقستان گندم وارد استان مي‌شود.
دارا گفت: عملکرد در هکتار گندم آبي استان به طور متوسط سه هزار و ۴۰۰ کيلوگرم است در حالي که متوسط کشوري سه هزار و ۳۵۰ کيلو گرم در هکتارمي باشد.
وي اظهار کرد: عملکرد در هکتار گندم ديم استان نيز يک هزار و ۲۰۰ کيلوگرم در هکتار مي‌باشد و در اين درحالي است که متوسط کشوري در گندم ديم يک هزار و ۵۰ کيلوگرم در هکتار است.
دارا با اشاره به اينکه آذربايجان غربي جزو هفت استان بر‌تر در توليد گندم در کشور است، افزود: امسال ۱۰۰ هزار هکتاراز اراضي زراعي استان زير گشت گندم ديم و ۲۷۲ هزار هکتار زير کشت گندم آبي قرار گرفته است.
وي گفت: بنا بر اعلام سازمان تعاون روستائيي ظرفيت انبارهاي ذخيره گندم مراکز خريد اين سازمان ۱۲۰ هزار تن مي‌باشد و پيش بيني مي‌شود حدود ۵۰ درصد محصول توليدي گندم استان از طريق شبکه تعاون روستائي خريداري گردد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن