تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821182102




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتابِ رهیافت هایی بر گفتمان اعتدال منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کتابِ رهیافت هایی بر گفتمان اعتدال منتشر شد تهران-ایرنا- کتاب رهیافت هایی بر گفتمان اعتدال در حوزه های اجتماعی و سیاسی با صاحب امتیازی نشر نگاه معاصر در 301 صفحه روانه ی بازار نشر شد.


این کتاب با هدف بررسی رهیافت هایی بر گفتمان اعتدال در یک مقدمه و 12 بخش با عنوان های اعتدال خواهی:موجودی تاریخی- اجتماعی، اسلام و فضیلت اعتدال، پدیدار شناسی کنش اعتدال، نسبت گفتمان اعتدال و هویت های جمعی در ایران، اعتدال گرایی و غلبه بر عدم توازن های ساختاری، سیاست اعتدال:مفهوم شناسی و دلالت های آن در برنامه توسعه سیاسی، اعتدال ساختاری، ضعف جامعه مدنی و عدم توازن ارتباطی در ایران، اعتدال، بایسته مدیریت تنوعات اجتماعی در ایران، اعتدال، بایسته مدیریت تنوعات اجتماعی در ایران، از اعتدال اخلاقی تا اعتدال اجتماعی، اعتدال به مثابه نقطه کانونی بازیگران توسعه ایران، بررسی تطبیقی گفتمان های سیاسی در دهه چهارم انقلاب اسلامی و جهانی شدن بر مبنای اعتدال و توسعه به کوشش ابراهیم حاجیانی انتشار یافت.
اعتدال خواهی: موجودی تاریخی-اجتماعی، مقاله ای است که به قلم علی ربیعی در این کتاب منتشر شده است. نویسنده در این مقاله با بیان اینکه واژه ی محوری ایده های انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392، اعتدال بود، می نویسد: حسن روحانی با واژه ی اعتدال بیگانه نبوده است. سابقه ی حضور او در سیاست ایران نمایانگر منش خاصی است که برخی از آن تعبیر به اعتدال می کنند. رویکرد روحانی به اعتدال فقط حاصل یک کنش سیاسی مقطعی برای کسب قدرت سیاسی نبوده است، روحانی همواره اندیشه ای از اعتدال را مد نظر داشته است، اگر چه زمانی این مشی برای خود وی معنا می شده است و امروز چنان که استدلال خواهم کرد، مقوله ای است که در تعامل میان جریان های اجتماعی و کسی که منادی آن شده است، معنا خواهد یافت.
این کتاب با انتشار عنوان اسلام و فضیلت اعتدال به کوشش مهدی کمپانی زارع، واژه ی اعتدال را جزو پرکاربردترین واژگانی معرفی می کند که در تاریخ فرهنگ اسلامی-ایرانی از دیرباز مورد استفاده قرار گرفته است.
ضرورت اعتدال، ملاک و معیار اعتدال، الزامات اعتدال، نشانه شناسی اعتدال، مبنای نظری گفتمان اعتدال، ابعاد مفهومی گفتمان اعتدال در ایران امروز، عدم تعادل های ساختاری، عدم تعادل دولت-جامعه، عدم تعادل نفت-سایر بخش های اقتصادی، اعتدال میانه نیست، دلالت های سیاسی اعتدالی در توسعه سیاسی، راهبردهایی برای اجرای سیاست اعتدالی در فرآیند توسعه سیاسی، اعتدال و تنوعات اجتماعی، ارسطو و نظریه ی اعتدال، مفهوم امروزین اعتدال، آثار و نتایج اعتدال، نقطه کانونی اعتدال برای توسعه، مختصات گفتمان عدالت و پیشرفت از دیدگاه مقام معظم رهبری و نظریه های اعتدال از جمله مباحث مهمی است که این کتاب به بررسی آن ها پرداخته است.
کتاب رهیافت هایی برگفتمان اعتدال با شمارگان 2 هزار نسخه و با بهای یکصد و 60 هزار ریال از طرف انتشارات نگاه معاصر روانه ی بازار نشر شد.
گروه اطلاع رسانی
پژوهشم**9128**9131

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن