تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820128449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اندازه بهينه بنگاه‌هاي صنعتي وتوسعه پايدار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ تير ۱۳۹۳ (۰:۴۹ق.ظ)
اندازه بهينه بنگاه‌هاي صنعتي وتوسعه پايدار در ابيات مرسوم اقتصادي اصلي‌ترين عامل تعيين اندازه بهينه صنعت، ميزان توليدي است كه بنگاه در اخر حداكثر سود را كسب نمايد.
به گزارش خبرگزاري موج، در مجموعه مقالات همايش محيط زيست، صنعت و اقتصاد گزيده اي از مقاله اندازه بهينه بنگاه‌هاي صنعتي وتوسعه پايدار را در زير مرور مي کنيد.
همواره بنگاه‌هايي را مي‌‌توان يافت كه توليد آن‌ها در اندازه بهينه صنعت نبوده و بنابراين، مي‌توان انتظار داشت كه انرژي بنگاه نيز در اندازه بهينه به مصرف نرسد. از اين رو، عدم مصرف بهينه انرژي مي‌تواند آلايندگي قابل توجهي را به محيط زيست تحميل نمايد. براين اساس، مقاله حاضر مي‌كوشد تا آلايندگي بنگاه‌هاي صنايع كاني‌هاي غير فلزي ايران را با رويكرد فوق مورد ارزيابي قرار دهد. نخست اندازه بهينه هر بخش با استفاده از روش ميانه محاسبه و سپس بنگاه‌ها به دو گروه: بنگاه‌هاي كوچك و بنگاه‌هايي با اندازه بهينه يا بيشتر از آن تقسيم‌بندي شده‌اند. نتايج اين پژوهش نشان مي‌‌دهد كه تقريباً اكثر بنگاه‌هاي كوچك از آلايندگي بيشتري برخوردارند. از اين رو، فعاليت در اندازه بهينه معيار براي كاهش آلايندگي ناشي از مصرف سوخت‌هاي فسيلي است.
نويسند‌گان:
-محمدعلي فيض‌پور، استاديار و عضو هيئت علمي دانشكده اقتصاد، مديريت و حسابداري، دانشگاه يزد
-ابوالفضل شاه‌محمدي مهرجودي، كارشناس ارشد علوم اقتصادي، گروه اقتصاد، دانشگاه پيام نور، تهران، ايران













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن