تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803695883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديريت شهري را براي نوسازي بافت هاي فرسوده بسيج مي کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ تير ۱۳۹۳ (۱۸:۴۲ب.ظ)
مديريت شهري را براي نوسازي بافت هاي فرسوده بسيج مي کنيم بستر سازي لازم و تهيه زيرساخت هاي شهري در اين بافت ها با اولويت بازگشايي معابر از رديف بودجه املاک شهرداري هزينه نمايد.
به گزارش خبرگزاري موج ، عباداله فتح اللهي ضمن تأکيد بر ضرورت شکل گيري مديريت يکپارچه، تصريح کرد: با توجه به ابعاد مختلف (اجتماعي، اقتصادي، کالبدي، حقوقي و ...) نوسازي بافت هاي فرسوده، نقش آفرينان متعددي در تحقق آن سهيم بوده و توفيق در اين عرصه مستلزم جلب مشارکت موثر اين نقش آفرينان است.
مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران با اعلام اين که بي ترديد، حضور هدفمند بخش هاي مختلف نيازمند مديريت يکپارچه جريان نوسازي بوده و در گام اول مي توان تحقق آن را در مجموعه عظيم شهرداري و مديريت شهري مدنظر قرار داد، خاطر نشان ساخت: اين موضوع در تبصره 48 عمومي بودجه 93 شهرداري مورد توجه شوراي محترم اسلامي شهر تهران بوده و کل شهرداري (بخش هاي مربوطه آن) مکلف به بسترسازي لازم در حوزه نوسازي شده است و ضروري است فعاليت هاي مورد نظر با هماهنگي سازمان نوسازي شهر تهران انجام پذيرد.
فتح اللهي نقش سازمان نوسازي در اين فرآيند را نقش عامل چهارمي دانست و گفت: در اين تبصره سازمان نوسازي از تصدي گري فاصله گرفته و بعنوان عامل چهارم مجموعه شهرداري مي بايد با ايجاد هماهنگي در رده هاي مختلف ستادي (مرکز، منطقه) و مقياس هاي عملياتي (ناحيه و محله) داشته هاي مجموعه شهرداري را در جهت نوسازي و توسعه محلات فرسوده بسيج نمايد.
مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران با بيان اين که بافت هاي فرسوده در کنار بحث ناپايداراي مسکن، نارسايي هاي مختلفي در حوزه زيرساخت ها و خدمات دارند، تأکيد کرد: نوسازي مسکن، با توجه به نيازهاي زيستي ساکنان و مولفه هاي کيفي زندگي، به تنهايي پاسخگوي توسعه متوازن و پايدار نبوده و با توجه به افزايش نسبي جمعيت در فرآيند نوسازي و افزايش معضلات اجتماعي و تشديد کاستي سرانه هاي خدماتي، مي تواند رضايتمندي از زندگي در اين بافت ها را کاهش دهد و حاصل تلاش ها و هزينه هاي هنگفت صورت گرفته به نتايج مورد انتظار منجر نشود.
وي افزود: از اين رو توجه به تأمين کسري خدمات و زيرساخت ها، در کنار نوسازي مسکن مي تواند کيفيت زندگي را در اين بافت ها ارتقاء داده و در کنار کاهش نگراني از تهديد زلزله، توسعه متوازن و پايداري را براي محلات فرسوده رقم زند.
فتح اللهي تأکيد کرد: عنايت به ارتقاء سرانه هاي خدماتي و تکميل و توسعه زيرساخت هاي شهري بافت هاي فرسوده مورد توجه و اهتمام تبصره 48 بودجه 93 شهرداري تهران بوده و شوراي محترم اسلامي شهر با اين تدبير زمينه برخورداري بافت هاي فرسوده را از امکانات و دارايي هاي شهر و توزيع عادلانه آن فراهم نموده است.
اين مقام مسئول ناکارآمدي شبکه معابر در بافت هاي فرسوده را يکي از مولفه هاي مهم آسيب پذيري آنها در برابر زلزله دانست و بر ضرورت اولويت ارتقاء نفوذپذيري بافت ها تأکيد کرد.
وي در اين باره توضيح داد: ناکارآمدي شبکه معابر در بافت هاي فرسوده يکي از مولفه هاي مهم آسيب پذيري آنها در برابر زلزله است و اين معضل امکان امداد رساني را در مواقع بحراني با چالش مواجه مي کند. از طرفي در کنار ساير عوامل به دليل مشکلات عبور و مرور و حمل مصالح يکي از موانع مهم نوسازي است. بن بست هاي طولاني متعددي در بافت هاي فرسوده هستند که با تملک تعداد محدودي پلاک امکان افزايش کارآمدي و نفوذپذيرتر کردن آنها وجود دارد. ضمن آنکه محورهاي اصلي مستقر در اين بافت ها به دليل داشتن کاربري تجاري و ريزدانگي قطعات تمايلي به نوسازي نداشته و تحقق تعريض هاي پيشنهادي طرح هاي بالادست را که مي تواند نفوذپذيري بيشتر بافت را سبب شود، با مشکل مواجه مي کنند.
مديرعامل سازمان نوسازي شهر تهران در خاتمه سخنان خود توجه تبصره 48 به افزايش نفوذپذيري بافت هاي فرسوده و اولويت آن در مجموع اقدامات قابل انجام را ناظر بر اهميت اين بخش از نوسازي دانست و يادآور شد: پرداختن به اين مهم در حوزه فعاليت هاي اصلي شهرداري تهران قرار دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن