تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندم از خواندن قرآن غافل مباش، زيرا كه قرآن دل را زنده مى كند و از فحشاء و زشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819881635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احیای بافت های فرسوده با تدوین برنامه جدید نوسازی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران:
احیای "بافت های فرسوده" با تدوین برنامه جدید نوسازی
عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: در حال تدوین برنامه ای است که بتواند در احیاء بافت های نابسامان شهری، ایجاد وحدت رویه، تعاملات بین بخشی و هم افزایی دستگاه های مدیریت شهری گام های اساسی بردارد.
مجید روستا عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص برنامه های شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در بافت های نابسامان شهری، اظهار داشت: در حال حاضر رویکرد شرکت عمران و بهسازی شهری ایران  نسبت به بحث نوسازی و بهسازی شهری  رویکردی کاملا اجتماعی است، تجارب گذشته در حوزه نوسازی و بهسازی شهری  نشان داده است که اغلب اقدامات گذشته پروژه محور و بیشتر با اهداف کالبدی  همراه بوده اند و نتوانستند به صورت جامع به ابعاد محله های  هدف نوسازی و بهسازی شهری بپردازند .

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری با  اشاره به اینکه. فقر ، آموزش ، بهداشت ، درآمد ، امنیت و ... است که تبلور آن کالبدی در هم ریخته و آشفته است، گفت: مساله اصلی  این محله ها   فقر شهری است و  این فقر در ابعاد اجتماعی ، اقتصادی ، زیست محیطی و کالبدی نمایان  است.

وی با بیان اینکه  نگاه جامعی نسبت به این محله ها  تا کنون نبوده و برنامه ها صرفا معطوف به تولید و ساخت مسکن با محوریت وزارت راه و شهر سازی( شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران )بوده  و به صورت فراگیر به نیازهای ساکنین نپرداخته است  افزود: در حال حاضرشرکت مادر تخصصی  عمران و بهسازی شهر ی ایران  برنامه ای  را تحت عنوان بازآفرینی پایدار  محدوده ها و محله های هدف برنامه های احیاء ، بهسازی و نوسازی شهری ایران را در قالب سند ملی راهبردی بمنظور  هماهنگی بین بخشی و وحدت رویه و مدیریت یکپارچه شهری  ، که هم منجر به هم  افزایی اقدامات کلیه دستگاههاو  مدیریت شهری تدوین نموده است .
 
روستا در ادامه خاطر نشان کرد: در واقع این تکلیفی بوده که ماده 16 قانون حمایت از احیاء بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری به  وزارت  راه و شهر سازی(  شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران )ابلاغ گردیده  بود که همکاری وزارت کشور، میراث فرهنگی و شوررای عالی استانها تهیه گردد.
 
عضو هیئت  مدیر ه در ادامه اظهار داشت : البته این سند در دولت قبلی هم در دستور کار قرار گرفته بود، ولی چون نگاه سند بیشتر به سمت حاکمیت بود و ظرفیت های نهاد های غیر دولتی  ،بخش عمومی در تاریخ 17/7/92 از دولت مهلت سه ماهه جهت بازنگری با هدف ایجاد وحدت رویه ، تعاملات بین بخشی و هم افزایی دستگاه های مدیریت شهری استفاده از کلیه ظرفیتهای اجتماعات محلی ، توسعه گران بخش نوسازی و بهسازی اخذ گردید .

وی در ادامه توضیح داد: کلیات این سند در کارگروه تخصصی  کمیسیون زیر بنایی ،  صنعت  و محیط زیست هیئت محترم دولت مصوب شد همچنین  آیین نامه طرق مختلف   تامین مالی به استناد  تبصره  دو ماده 7 قانون حمایت  از احیاء بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری به شرکت  مادر تخصصی عمران بهسازی شهری ایران  مکلف نموده  تامین منابع مالی به شیوه ها نوین و متنوع تدوین نمایدکه خوشبختانه کلیات آئین نامه مذکور نیز به تصویب کارگروه تخصصی کمسیون محترم زیر بنایی هیات  محترم دولت رسیده است  ، همانگونه که ذکر گردید دراین ائین نامه طرق شیوه های تامین منابع مالی و همچنین  ورود بازار  سرمایه  و بورس جهت تضمین شیوه های جدید فراهم گردیده است .
 
انتهای پیام/
 







تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن