تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803264625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استيضاح زودهنگام و هزينه دار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ تير ۱۳۹۳ (۱۰:۹ق.ظ)
شرق استيضاح زودهنگام و هزينه دار
به گزارش خبرگزاري موج، روزنامه شرق چنين نوشت:
به تازگي طيفي از نمايندگان مجلس با حدود 50 امضا، به دنبال استيضاح وزير علوم هستند؛ مساله اي که در قانون صراحتا به عنوان حق قانوني نمايندگان مجلس تاکيد شده اما به عنوان يکي از مخالفان اين طرح استيضاح با توجه به سوابقم در دانشگاه ها و کميسيون آموزش مجلس به ذکر چند نکته در اين باره مي پردازم:
1- يکي از علت هاي اصلي که طرح استيضاح آقاي رضا فرجي دانا، وزير علوم مي تواند عجولانه باشد، اين است که وزارت علوم در مقايسه با ساير وزارتخانه هاي دولت دير تر کار خود را شروع کرد. دليل آن هم عدم راي اعتماد مجلس به گزينه هايي همچون آقاي ميلي منفرد بود که باعث شد اين وزارتخانه دير تر کار خود را آغاز کند. همين مساله باعث مي شود که در تحليل ها از عملکرد آقاي دکتر فرجي دانا نبايد عجول باشيم و به نظر من بايد به ايشان فرصت داد تا برنامه هايي که در زمان گرفتن راي اعتماد مطرح کردند را اجرايي کند. بر همين اساس به نظر مي رسد بايد جو ناآرام ميان وزارت علوم و کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس کاهش يابد و وزير علوم با فرصت مناسب و به هنگامي که دارد بتواند برنامه هاي اين وزارتخانه را پيش ببرد.
2- از سوي ديگر آنچه طي روزهاي گذشته در دلايل استيضاح آقاي دکتر فرجي دانا مطرح مي شود، بحث هايي همچون «نگراني از کندشدن روند علمي کشور با اقدامات و انتصابات» ايشان است که در لابه لاي اظهارات برخي نمايندگان ديده مي شود. با توجه به سيماي علمي کشور، تجربيات علمي دکتر فرجي دانا و سابقه اينجانب در مجلس و مديريت آموزشي کشور به نظر مي رسد، اين اظهارات تا حد زيادي حساسيت هاي بيش از اندازه و بي مورد است. ناظران دانشگاهي در کشور همگي بر اين مساله واقف هستند که حرکت علمي کشور وابسته به يک فرد يا يکي، دو مورد تصميم بنده در وزارت علوم نيست. از ابتداي انقلاب تا به امروز وزراي زياد و دولت هايي با نگرش هاي سياسي متفاوتي آمده اند و حرکت علمي کشور متوقف نشده است و دانشگاه ها در مسير علمي خود حرکت مي کنند. نکته ديگر سوابق علمي و اجرايي موفق فرجي داناست که به نظر من مي تواند به تسريع حرکت علمي در کشور کمک کند. به همين دليل؛ وزير علوم، نه مي تواند و نه اراده آن را دارد که حرکت علمي در کشور را متوقف کند.
3- نکته مهم ديگري که نمايندگان مجلس بايد مدنظر داشته باشند، حق قانوني آقاي فرجي دانا براي انتخاب روساي دانشگاه هاست. چرا که روساي دانشگاه ها يکي از اصلي ترين بازوهاي اجرايي برنامه هاي فرجي دانا هستند و هميشه اين حق را ما براي وزير علوم قايل بوديم. حتي در برخي دولت ها مثل دولت نهم و دهم که دولت نهم ادامه دهنده راه دولت دهم بود و رويکرد ها همان رويکرد هاي قبل بود، شاهد اين مساله بوديم که وزراي جديد بازهم اقدام به تغيير روساي دانشگاه ها مي کردند و ما هم در آن زمان در کميسيون آموزش مجلس اين حق قانوني وزرا را به رسميت مي شناختيم.
4- در مجموع مي توان گفت استيضاح فرجي دانا زودهنگام و هزينه دار است. به نظر مي رسد هم مجلس و هم وزارت علوم بايد به دنبال تعامل با يکديگر باشند. مجلس بايد حق قانوني وزير علوم را به رسميت بشناسد و متوجه اين نکته باشد که اگر خاستگاه سياسي وزير نيز با نمايندگان متفاوت باشد، دليلي بر اعمال فشار بر او نيست. از طرف ديگر وزير علوم نيز بايد با تعامل با مجلس تا جايي که در توان دارد، در انتصابات خود افرادي را معرفي کند که اکثريت مجلس نظر متفاوتي نسبت به آنان نداشته باشد.

نويسنده:
- علي عباسپور تهراني













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن