تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من پيامبر نشده ام كه لعن و نفرين كنم، بلكه مبعوث شده ام تا مايه رحمت باشم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818914065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خنجر از پشت به ملت عراق


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خنجر از پشت به ملت عراق تهران - ایرنا - در بحبوحه جنگ ارتش و نیروهای مردمی عراق با تروریست های تکفیری، مسئولان تشکیلات «اقلیم کردستان عراق» بی اعتنا به جنایات تکان دهنده این گروه ها و توطئه بزرگی که علیه ملت و کشور عراق در جریان است درصدد بهره برداری از شرایط ایجاد شده برآمده اند.


در ادامه یادداشت روزنامه جمهوی اسلامی می خوانید: مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق مدعی مالکیت کرکوک شده و این منطقه را بخشی از اقلیم کردستان عراق دانسته است.
بارزانی همچنین اعلام کرده است برای سرنوشت کرکوک، در این منطقه همه پرسی برگزار می کند. با همین هدف، بارزانی هفته گذشته از کرکوک دیدار کرد.
یورش وحشیانه تروریست های تکفیری که با حمایت های گسترده ای از خارج همراه بود، به شهرهای شمالی عراق و عقب نشینی ارتش عراق، مسئولان کردستان عراق را وسوسه کرده است تا اهداف زیاده خواهانه خود را محقق سازند و مطامع بیشتری را به جنگ آورند.
این اقدامات تشکیلات کردستان عراق، به خصوص در شرایطی که دولت مرکزی عراق از سوی تروریست ها و حامیان منطقه ای و بین المللی آنها تحت فشار قرار دارد بسیار ذیلانه و به مثابه خنجر از پشت است.
این درحالی است که دولت عراق که با رأی مستقیم مردم عراق به قدرت رسیده است، به جرات می توان گفت مشروع ترین دولت در تاریخ این کشور محسوب می شود.
بارزانی در طول چند سال گذشته نیز نه تنها با دولت عراق همگام نبوده بلکه در بسیاری از موارد در تضعیف دولت گام برداشته، اکنون نیز در کمال ناجوانمردی درصدد فرصت طلبی از موقعیتی که تروریست ها پدید آورده اند برآمده است.
بارزانی و سایر مسئولان اقلیم کردستان عراق باید به این سؤال پاسخ دهند که به چه دلیل و با چه مستمسک قانونی مجاز هستند در کرکوک همه پرسی برگزار کنند. آیا با جا افتادن این رویه و همه پرسی در قلمرو حاکمیت یک دولت مستقل، تضمینی برای استمرار ثبات و صلح وجود خواهد داشت؟!
شاید دستیابی به ثروت های نفتی، مسئولان کردستان عراق را از این نکته غافل کرده است که توطئه ای برای تجزیه و پاره پاره کردن کشورهای منطقه به جریان افتاده است و طراحان این توطئه به اهدافی غیر از آنچه مسئولان کرد در نظر دارند می اندیشند و یقینا کردستان عراق نیز تبعات این توطئه در امان نخواهد ماند.
توجه به اظهارنظرهایی که اخیراً مطرح می شود به روشنی ماهیت این توطئه را آشکار می کند و عاملان پشت این فتنه را علنی می سازد.
مایکل هایدن، رئیس سابق ˈسیاˈ گفته است به زودی عراق تجزیه خواهد شد. این مقام سابق آمریکایی تصریح می کند طرح تجزیه عراق همان طرحی است که ˈجو بایدنˈ معاون رئیس جمهور آمریکا در سال 1385 ارائه داد.
همزمان، نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مداخله گرانه اعلام کرده است از استقلال کردستان عراق حمایت می کند.
در همین حال، یک مقام ارتش رژیم صهیونیستی به سردمداران این رژیم توصیه کرده است که در این باره سکوت کنند و حمایت های علنی خود از کردستان عراق را به بعد از اعلام استقلال آن موکول سازند.
تحولات اخیر بر این واقعیت که صهیونیست ها پشت غائله های اخیر هستند و برای تجزیه عراق نقشه کشیده اند تاکید می کند. اکنون مشخص می شود که ظهور و قدرت گیری پدیده هایی همچون ˈداعشˈ حاصل طرح های طولانی مدت و برنامه ریزی شده بوده است و صهیونیست ها از عوامل اصلی طراحی این توطئه بوده اند.
گزارش ها حکایت از آن دارد که رژیم صهیونیستی از مدتها قبل روابط محرمانه در عین حال گسترده ای با کردستان عراق داشته است. اکنون به نظر می رسد رهبران اقلیم کردستان عراق این مناسبات را پشت گرمی تحرکات اخیر خود قرار داده اند.
هر توجیهی که مسئولان کردستان عراق برای برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی داشته باشند آنها باید متوجه این واقعیت باشند که صهیونیست ها در اندیشه این هستند که از منطقه کردستان عراق به عنوان پایگاهی برای نفوذ خود در منطقه حساس خاورمیانه بهره بگیرند و روشن است که رهبران اقلیم کردستان عراق با پذیرفتن این خواسته صهیونیست ها، ملت های منطقه را رودرروی خود قرار خواهند داد.
مسئولان کردستان عراق باید بدانند سیاست های جاه طلبانه با اتکا به حمایت قدرت های خارجی نمی تواند برای آنها امنیت و ثبات پایدار ایجاد کند و این امر تنها در سایه همکاری و همگامی با کشورهای منطقه میسر است.
اقداماتی چون چنگ اندازی به مناطق نفت خیز عراق، شرکت در شورش علیه دولت مرکزی و حرکت در مسیر فروپاشی و تجزیه عراق، افتادن در دامی است که صهیونیست ها و استعمارگران گسترده اند و سقوط در این دام، برای عراق و منطقه تبعات خطرناکی به همراه خواهد داشت و هیچ تضمینی وجود ندارد که کردستان عراق از این خطر مصون باشد.
اول**1104

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




10/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن