تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801279398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيماران ديابتي از مصرف زولبيا، باميه و چاي شيرين افطار خودداري کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ تير ۱۳۹۳ (۲۱:۲۹ب.ظ)
در ماه مبارک رمضان؛ بيماران ديابتي از مصرف زولبيا، باميه و چاي شيرين افطار خودداري کنند دکتر پاسدار خوردن موادي مانند زولبيا باميه، عسل، خرماي زياد و چاي شيرين که به يکباره قند خون را افزايش مي دهد را براي اين بيماران مناسب ندانست.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ يک متخصص تغذيه از بيماران ديابتي خواست تا در صورت روزه داري تحت نظر پزشک معالج خود، از مصرف مواد شيرين مانند زولبيا و باميه و چاي شيرين در وعده افطار خودداري کنند.
دکتر يحيي پاسدار با اشاره به وجود اختلال قند و انسولين در بيماران ديابتي، عنوان کرد: اين بيماران به منظور گرفتن روزه در ماه مبارک رمضان حتما بايد با پزشک خود مشورت کنند.
اين متخصص تغذيه با بيان اينکه بيماراني که قند آنها تثبيت و کنترل شده مي توانند تحت نظر پزشک خود روزه بگيرند، افزود: اين بيماران درصورت روزه داري بايد رژيم غذايي بيماران ديابتي را رعايت کرده و از مواد غذايي مانند حبوبات، سالاد، سبزيجات و نان سبوس دار که قند خون را به يکباره افزايش نمي دهند در برنامه غذايي خود استفاده کنند.
اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه خوردن موادي مانند زولبيا باميه، عسل، خرماي زياد و چاي شيرين که به يکباره قند خون را افزايش مي دهد را براي اين بيماران مناسب ندانست.
به گفته دکتر پاسدار بيماران ديابتي در صورت روزه داري تحت نظر پزشک بايد به محض افت قند در طول روزه داري روزه خود را شکسته و افطار کنند.
وي گفت: بيماران ديابتي نوع يک که انسولين مصرف مي کنند، به طور معمول قادر به گرفتن روزه نيستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن