تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819244046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرگ پلنگی دیگر، این بار در سمنان


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
سمنان,محیط زیست,پلنگ
مرگ پلنگی دیگر، این بار در سمنان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از دستگیری دو شکارچی غیرمجاز هنگام فروش پوست پلنگ در منطقه پرور، 60 کیلومتری شمال سمنان خبر داد.




سرهنگ حمیدرضا خیلدر در تشریح این خبر به مهر گفت: ماموران یگان حفاظت استان سمنان، پس از اطلاع از فروش پوست پلنگ در معامله ای صوری، فروشندگان را به دام انداختند. به این ترتیب که در قالب خریدار، همراه با پول و چک برای خرید پوست پلنگ در محل حاضر شده و هنگام خرید، دو شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور یادآور شد: پس از دستگیری شکارچیان، از محل مورد نظر یک راس مرال، یک راس کل تاکسیدرمی شده، پوست و سر پلنگ به همراه یک قبضه سلاح گلوله زنی بدون مجوز کشف و ضبط شد. خیلدر با اشاره به جریمه 50 میلیون ریالی کشتن پلنگ خاطرنشان کرد: دو شکارچی غیرمجاز که از متخلفان سابقه دار استان هستند، پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شدند. سال گذشته به تعبیر بسیاری از کارشناسان، سالی سیاه برای پلنگ های ایرانی بود، زیرا فقط براساس آماری که در رسانه ها منتشر شد، 15 پلنگ در این سال تلف شد و مرگ پلنگ قطع نخاع شده تنکابنی که جای جای پیکرش، آماج گلوله شکارچیان بیرحم قرار گرفته بود، یکی از تلخ ترین رویدادهایی است که برای این گونه ارزشمند در سال 92 رخ داد. البته دوربین هایی که در مناطق حفاظت شده مستقر هستند، سال گذشته حضور حدود 20 قلاده پلنگ را در این مناطق ثبت کردند تا مرهمی برای دوستداران حیات وحش باشد.


دوشنبه 09 تیر 1393 19:21    بازدید:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن