تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820271509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترک تبارهای جزیره قبرس با تغییرات در قانون اساسی فعلی مخالفت کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ترک تبارهای جزیره قبرس با تغییرات در قانون اساسی فعلی مخالفت کردند آنکارا- ترک تبارهای جزیره قبرس روز یکشنبه به همه پرسی در مورد تغییر 21 ماده از قانون اساسی فعلی این بخش رای منفی دادند.


به گزارش ایرنا، 62 درصد از مردم بخش ترک نشین قبرس با عنوان ناکافی بودن تغییرات در 21 مورد از قانون اساسی این بخش مخالفت کردند.
قانون اساسی فعلی بخش ترک نشین قبرس با لحاظ قانون اساسی تدوین شده در ترکیه در بعد از کودتای نظامی 1981 تدوین و از سال 1985 اجرایی شده است.
پس از سال 1985 میلادی تاکنون هیچ تغییری در قانون اساسی بخش ترک نشین قبرس داده نشده است.
طرح تغییرات در قانون اساسی بخش ترک نشین قبرس با مصالحه چهار حزب سیاسی موجود در مجلس آن بخش انجام و به همه پرسی گذاشته شده بود.
بدلیل نبود حزب مخالف با این تغییرات انتظار می رفت که مردم بخش ترک نشین قبرس به این تغییرات رای مثبت بدهند ولی احزاب و گروههای کوچک دست چپی با این تغییرات مخالفت و آنها را ناکافی خواندند.
لغو مجازات اعدام، لغو ممنوعیت فعالیت سیاسی مامورین دولت، محدودسازی مصونیت های نمایندگان مجلس، اعلام دارایی های نمایندگان مجلس در بدو فعالیت، محدودیت مدت زمانی برای سخنرانی های نمایندگان مجلس از کرسی پارلمان برخی از مواد قانون اساسی تغییر یافته بود.
از سوی دیگر حزب حاکم ˈجمهوریخواه ترکˈ روز گذشته در انتخابات محلی که به همراه همه پرسی برگزار شد با شکست، ریاست شهرداریهای ماگوسا- گیرنه و بخش ترک نشین نیکوزیا که مهمترین مراکز انتخاباتی بودند را واگذار کرد.
در بخش ترک نشین قبرس 175 هزار نفر به پای صندوق های رای رفتند.
به گفته کارشناسان سیاسی پس از شکست حزب حاکم ˈجمهوریخواه ترکˈ در انتخابات محلی و همه پرسی تغییرات قانون اساسی در روز گذشته احتمال انتخابات زودهنگام پارلمانی در بخش ترک نشین قبرس افزایش یافته است.
خاورم**2012/1275

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن