تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 27 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799894274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رقابت ناسالم بانک ها برای جذب پول های سرگردان مردم بیجار


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رقابت ناسالم بانک ها برای جذب پول های سرگردان مردم بیجار بیجار- ایرنا- یکی از پیش نیازهای اساسی برای توسعه فعالیت های اقتصادی در بخش های مختلف دسترسی به منابع مالی مورد نیاز برای فعالان این بخش هاست، این وظیفه مهم معمولا از طریق نهادهای مختلف فعال در بازار از جمله بانک ها انجام می شود.


به گزارش ایرنا، در بازار مالی اغلب کشورها، بانک های تجاری نهاد یا واسطه مالی به شمار می روند، گرایش عمده بانک های تجاری بنا به ماهیت آنها، اعطای اعتبارات کوتاه مدت است درحالی که فرآیند توسعه نیاز به اعتبارات بلند مدت دارد.
در اقتصادهای پیشرفته، این نیاز از طریق بازار سرمایه متشکل و سازمان یافته حاصل می شود اما در کشورهای در حال توسعه از یک طرف به دلیل نبود بازار سرمایه کارآمد، تامین منابع مالی بلند مدت مورد نیاز از طریق این بازار با محدودیت هایی روبروست و از طرف دیگر نیاز به این قبیل منابع بسیار بیشتر احساس می شود.
بانک ها در اغلب کشورهای در حال توسعه در پاسخ به این نیاز و برای پر کردن خلاء ناشی از نبود بازار سرمایه سازمان یافته به وجود آمده اند، در کشور ما و در اغلب کشورهای در حال توسعه، بانک های کشاورزی و تجاری یکی از نمونه های بارز بانک های تخصصی به حساب می آیند.
بخش های کشاورزی و صنعتی بنا به ماهیت و بخصوص طولانی تر بودن دوره تولید نیاز بیشتری به اعتبار دارند، از طرفی تقریبا در تمامی کشورها، بخش های کشاورزی و صنعت در مقایسه باسایر بخش های اقتصادی از حمایت های دولتی بیشتری برخوردار اند در حالی که در استان کردستان و شهرستانی مانند بیجار چنین نیست و بانک ها تنها به دنبال کسب سود و درامدزایی خود هستند.
یک کارشناس ارشد مسائل مالی در این مورد گفت: وقتی حدود 15 بانک در یک خیابان جمع شده اند و با سودهای کلان، بهترین نفع را به پولداران می رسانند، نباید انتظار داشت، سرمایه ای برای فعالیت های مراکز صنعتی بماند.
سجاد شکری در خصوص رشد قارچ گونه بانک ها در بیجار افزود: مراکز صنعتی و تولیدی شهرستان بیجار به دلیل عدم فروش تولیدات صنعتی در مضیقه مالی قرار دارند و حمایت جدی از سوی این بانک ها نیز دیده نمی شود.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی بیجار به رشد سریع موسساتی که در شرف تبدیل شدن به بانک هستند در شهر کوچک بیجار اشاره کرد و افزود: نسبت جمعیتی و فعالیت های اقتصادی بیجار با تعداد بانک ها و موسسات مالی تناسب ندارد و این عامل باعث شده است رقابت ناسالمی میان بانک ها برای جذب پول های سرگردان مردم ایجاد گردد.
شکری به جذب بیش از 24 درصد منابع مالی شهرستان از میان همه بانک ها و موسسات مالی توسط یک بانک تازه تبدیل وضعیت یافته اشاره کرد و گفت: پرداخت سودهای بالای 23 درصد و پرداخت تسهیلات بیش از یک میلیارد ریالی توسط این موسسه قابل تامل است.
احمد مایلی مدیر یکی از واحدهای نیمه صنعتی بیجار و فعال در تولید قطعات خودرویی با بیش از 20 سال سابقه کار و تولید هم در مورد حمایت بانک ها از صنعت می گوید: از یکسال پیش قرار بود از واحدهای تولیدی شهرستان به منظور تقویت و ارتقاء ظرفیت تولید، حمایت مالی صورت گیرد ولی تا کنون نتیجه ای حاصل نشده است امام برخی بانک ها به راحتی تسهیلات یک میلیارد ریالی پرداخت می کنند.
مدیر یکی از بانک های بیجار که از سوی مسوولین استانی بانک مجاز به مصاحبه نیست و بیشترین منابع مالی سال 92 شهرستان بیجار را بانک متبوعش در اختیار داشته است گفت: مردم وقتی می بینند این بانک بیشترین سود دهی و کمترین مراحل اداری را دارد و بازگشت سرمایه انها نیز از ضریب بالایی برخوردار است به این بانک گرایش پیدا می کنند.
وی گفت: مردم این منطقه با سرمایه های خرد و بدون پشتیبانی حاضر به ریسک کردن نیستند، چون مباحث تولیدی و شرکت در برنامه های صنعتی هنوز در بیجار اطمینان لازم را ایجاد نکرده است و این موضوع را من به عینیت و در طول روز درک می کنم.
احمدی نژاد، کارشناس امور تسهیلات یکی از بانک ها نیز می گوید: بیش از 70 درصد منابع مالی در اختیار بانک ها، به پرونده های که برای خرید لوازم خانگی تشکیل شده است پرداخت می گردد.
رضا بایندر تولید کننده مواد غذایی و سبزیجات نیز در زمینه حمایت بانک ها از صنعت می گوید: به دلیل بدقولی بانک ها در پرداخت به موقع تسهیلات وعده داده شده، ناچارا با فروختن منزل مسکونی خود از ضرر و زیان و ورشکستی فوری رهایی یافتم.
وی می گوید: خیلی از مووسسات قرض الحسنه که اغلب نیز در خیابان توحید متمرکز شده اند با سودهای بسیار بالا تسهیلات پرداخت می کنند و از سوی بانک های اصلی پشتیبانی می شوند و این در حالیست بانک عامل و همکار شرکت بنده از پرداخت تسهیلات وعده داده شده به بهانه عدم وجود نقدینگی طفره رفت.
بایندر با اظهار گله مندی از عملکرد بانک ها گفت: اگر شراکتی هم باشد صرفا در بحث سودهی است، وقتی شرکت یا واحد تولیدی دچار ضرر و یا ورشکستگی شد بانک هیچ حمایتی از او ندارد و حتی با اقامه دعوی در دادگاه، خسارات دیون معوقه را نیز مطالبه می کند و این جز یک بنگاه معاملاتی که جنس را در صورت سود می فروشد و موقع ضرر احتکار می کند، نام دیگری را نمی توان برای آن تعبیر کرد.
فرماندار بیجار نیز در این مورد گفت: باید تلاش کنیم بانک ها را در بحث کشاورزی و حمایت از فعالیت های صنعتی شرکت دهیم و به معنای واقعی مشارکت در زمینه سود و زیان پای کار باشند و شراکت تنها در سود نمی تواند برای فعال کشاورزی و صنعت راه گشا باشد.
زندیه به تامین سرمایه در گردش به عنوان یک نیاز حتمی و فوری برای واحدهای تولیدی شهرک صنعتی پرداخت و خواستار فعالیت بیشتر مدیران بانک های شهرستان برای جلب مساعدت بانک های استان و کاهش گردش امور اداری برای تشکیل پرونده های مربوط به امور شرکت ها و واحدهای تولیدی نیمه فعال شد.
بیجار دارای یک شهرک صنعتی است که بیش از 60درصد ظرفیت و فضای آن راکد و یا نیمه فعال است و حدود 25 واحد در زمینه های صنعتی، تولید مصالح ساختمانی، تولیدات فرش، صنایع غذایی و صنایع دستی در این شهرک فعالیت دارند. تعدادی از واحدهای آن نیز در مراحل اولیه فعالیت نیمه کاره مانده و یا رها شده اند.
استقبال عمومی مردم شهرستان بیجار اکنون با توجه به تسهیلات مناسب، همکاری و استقبال بانک ها، به دلیل زود بازده بودن و ریسک بسیار پایین آن به بخش های مسکن، بازار و تجارت کشیده شده است.
در دنیای صنعتی امروز رشد و توسعه مراکز صنعتی و تولیدات صنعتی نقش مهمی در اشتغالزایی دارد و این امر نیز به سرمایه گذاری زیادتری با بازدهی دیرتر نسبت به بخش های اقتصادی و تولیدی نیاز دارد. هر کشور، شهر و مرکز صنعتی اگر بخواهد در دنیای صنعتی پر سرعت امروز عقب نماد و بتواند خود را با رشد جهان و کشور و .. همراه نماید به سرمایه های انسانی و مالی نیاز دارد.
تحصیل کرده بیکار به عنوان یک سرمایه انسانی در کشور ما و در اغلب شهرها به میزان نیاز و حتی بیشتر نیز وجود دارد آنچه اکنون نیاز حتمی و مهم مراکز تولیدی است، سرمایه در گردش و نقدینگی است.
این سرمایه نیز بصور ت خرد و گاهاً کلان دردست مردم راکد و یا در سپرده های بانکی قرار دارد، بانکها نیز در بخشهای بدون ریسک و یا کم خطر با ضمانت های سهل الوصول آن را بکار می گیرند
در حال حاضر بیش از 27 بانک و موسسات مالی و اعتباری در شهر بیجار که بیش از 90 درصد آنها در خیابان توحید متمرکز شده اند فعال هستند.ک/4
7350/533

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




09/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن