تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819456919




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برنامه‌های ماهواره‌ای تیشه‌ای بر ریشه‌ی فرهنگ ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
برنامه‌های ماهواره‌ای تیشه‌ای بر ریشه‌ی فرهنگ ایرانی
مدت زمانی است که دیش‌های ماهواره بر سطح بام های شهر و کشور ما خود نمایی می‌کند و مردم جامعه‌ی ما را شدیدا درگیر زرق و برق برنامه‌های خود کرده است.
به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ از پیامدهای برنامه‌های ماهواره‌ای می‌توان به افول فرهنگ، رنگ باختن ارزش‌های انسانی و باورهای مذهبی اشاره کرد ، این برنامه‌ها باعث کاهش دادوستدهای عاطفی و اجتماعی در روابط انسان‌ها با یکدیگر و در نتیجه خطر سقوط فرهنگ اجتماعی می‌شود.

امان الله تراشی مقدم جامعه شناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: به طور که شواهد نشان می‌دهد دیدن برنامه‌های ماهواره‌ای تنها حدود به قشر خاصی نیست و تمام اقشار جامعه خواهان تماشای برنامه‌های ماهواره‌ای می‌باشند.

وی در ادامه بیان داشت: از عوامل روی آوردن مردم به برنامه‌های ماهواره‌ای عدم موفقیت سازمان صدا و سیما در جلب رضایت مخاطبان رادیو و تلویزیون می‌باشد و جمع کردن دیس‌های ماهواره هم نیز در بازداشتن مردم از تماشای برنامه‌های ماهواره‌ای موثر نیست بلکه تنها باعث از بین رفتن اعتبار و ترس پلیس می‌شود.

شبکه‌های ماهواره‌ای برای جلب رضایت و توجه مردم هزینه‌های گزاف خرج می‌کنند زیرا آنها در تلاش‌اند که با کمک این برنامه‌ها دگرگونی‌های عمیق فکری و عقیدتی در بین اقشار جامعه ایجاد کنند و روش زندگی آنها را تغییر دهند.

تراشی مقدم در ادامه گفت: از بین بردن ارزش‌ها و هنجارهای ملی و میهنی و دینی از عواملی شد که شبکه‌های ماهواره‌ای برای نابودی آن در تلاش هستند.

وی افزود: سازندگان برنامه‌های ماهواره‌ای با ساختن برنامه‌های بی محتوا و نامناسب در حدود تحقق اجرای تئوری در "انگلساکسرنیسم" که روش زندگی غربی و اروپایی می‌باشد در کشورهای جهان سوم هستند ،آنها با ساختن برنامه‌های ماهواره‌ای در تلاش هستند که خواستگاه زندگانی و دیدگاه افراد را به سبک غربی تغییر دهند ، ماهواره‌ها با ساختن برنامه‌های نامناسب سمعی و بصری باعث بروز تزلزل جنسی در بین جوانان می‌شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مسئولین رادیو و تلویزیون باید دست از سنت گرایی بشویند و برنامه‌های مفرح تری برای قشر جوان تهیه کنند. به گفته‌ی امام (ره) ما باید به اقتضای زمان رفتار کنیم و از ایجاد تفکر نو هراس نداشته باشیم.






تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن