تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815539575




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر خارجه ونزوئلا: روابط ما با چین یک شراکت استراتژیک است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

وزیر خارجه ونزوئلا: روابط ما با چین یک شراکت استراتژیک است تهران-ایرنا- وزیر خارجه ونزوئلا تصریح کرد که کشورش و چین از یک شراکت استراتژیک پس از 40 سال روابط دیپلماتیک بهره برده اند.


به گزارش خبرگزاری شینهوا از کاراکاس، الیاس خائوا وزیر امور خارجه ونزوئلا در مورد سالگرد روابط کشورش با چین گفت: طی 40 سال گذشته ونزوئلا و چین چرخه روابط تاریخی داشته اند. این روابط طی سالهای گذشته توسعه یافته است.
وی خاطرنشان کرد از زمان آغاز دوران ریاست جمهوری هوگو چاوز رئیس جمهوری سابق ونزوئلا، روابط دو جانبه میان کاراکاس- پکن بیش از پیش در حوزه های مخالف به ویژه در همکاری های نفت و امور مالی تقویت شده است.
وزیر امور خارجه ونزوئلا افزود: ما به کشوری تبدیل شده ایم که روزانه بیش از 500 هزار بشکه نفت برای چین تامین می کنیم و در ازای آن بودجه برای امور توسعه صنایع، تکنولوژی و کشاورزی مان دریافت می کنیم.
وزیر خارجه ونزوئلا بر این مسئله تاکید کرد که هوگو چاوز پیشتر استراتژی گسترش روابط با چین را مطرح کرده بود و در این راستا با پاسخ فوری مثبت از سوی رهبران چین مواجه شدیم.
ژائو رونژیان سفیر چین در ونزوئلا نیز اعلام کرد که روابط پکن- کاراکاس براساس اصول همکاری، منافع دو جانبه و همبستگی و احترام به حق خودمختاری هدایت شده است.
سفیر چین در ونزوئلا در ادامه گفت:ما می توانیم این روابط را باز هم در حوزه های مختلف گسترش دهیم. پیشرفت های بیشتری می تواند در روابط تجاری میان چین و ونزوئلا با توجه به اقدامات رهبران دو کشور حاصل شود.
ونزوئلا و چین بیش از 500 توافق نامه همکاری امضا کرده اند و سطح تبادل تجاری دو کشور در سال 2013 به بیش از 19.2 میلیارد دلار افزایش یافته است.
رسانام**9234***1547

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




08/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن