تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804526696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرخش ۱۸۰ درجه‌ای به سمت تخریب


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین:
عناوین,روزنامه‌ها
گزیده عناوین روزنامه‌های صبح یکشنبه چرخش ۱۸۰ درجه‌ای به سمت تخریب روزنامه‌های صبح امروز ایران مهمترین عناوین خبری صفحه اول خود را به مسائلی افزایش ۷ درصدی ولادت در خراسان رضوی،رشد 40 درصدی اقبال عمومی به والیبال، رئیس جمهور به کنکوری‌های زاهدان و ایرانشهر سهمیه داد،چرخش ۱۸۰ درجه‌ای به سمت تخریب، فرار تروریست‌ها و بازگشت آوارگان کنترل ارتش بر تکریت، هشدار وزیر اطلاعات:اندکی غفلت می‌تواند ما را دچار فاجعه 7 تیر کندو... که برخی از آنها در زیر می‌آید.




سیاست روز:چرخش ۱۸۰ درجه ای به سمت تخریب «اصلاح طلبان قطعاً برای انتخابات آینده مجلس در حال برگزاری جلسه، بحث و گفت وگو و برنامه ریزی هستند تا خاکریزهای از دست رفته را یکی پس از دیگری به دست آورند.»
این جمله را یکی از نمایندگان سابق شورای شهر چهارم و البته معاون فعلی رئیس جمهور محترم در همان هفته های ابتدایی پیروزی روحانی عنوان کرده بود. آنها پس از موفقیت روحانی در انتخابات ریاست جمهوری و سند زدن آن به نام خود، توانستند ریاست شورای شهر را هم به مسجد جامعی بسپارند. اما سنگری که آنها نتوانستند فتحش کنند و به نوعی شکست خوردند، ماندن قالیباف در ساختمان بهشت بود. شکستی که آنقدر برایشان سنگین به نظر می رسید که با انواع و اقسام ابزارها سعی در پایین کشیدن قالیباف داشتند، اما نشد. شکست در سنگر شهرداری تهران آنقدر سنگین بود که آنها هنوز و همچنان از حمله به شهردار دست برنداشته اند و با کوچک ترین مشکلی در شهر، تفنگ رسانه ای خود را به سمت قالیباف می گیرند و خواستار استیضاح و برکناری او می شوند.
اما مجلس برای اصلاح طلبان و البته برخی دولتی ها موضوع ویژه ای است. سنگری که رویای فتح آن باعث می شود تا به هر روشی فکر کنند و عمل کنند.
درست پس از انتخابات ریاست جمهوری و بیرون آمدن نام حسن روحانی از صندوق های رای بود که جبهه رسانه ای اصلاح طلبان برنامه ریزی خود را برای مجلس دهم آغاز کرد. با پایان دولت احمدی نژاد رویکرد رسانه های حامی جریان اصلاحات در مواجهه با مجلس شورای اسلامی تغییری ۱۸۰ درجه ای داشت. سرمای هوای دوران احمدی نژاد!
در دوران احمدی نژاد و به خصوص در دوره دوم ریاست جمهوری وی، نوع برخورد شخصیت ها و رسانه های اصلاحات، به گونه ای بود که در همه چالش ها و اختلافات بین دولت و مجلس، به سمت و سوی بهارستان می رفتند و خانه ملت را در آغوش می کشیدند! در آن دوران صرف نظر از موضوع اختلاف، همواره حق با مجلس شورای اسلامی بود.
اگر مصوبه دولت از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی ملغی اعلام و ابلاغ می شد، نشان از قانون شکنی احمدی نژاد و دولتش داشت. اگر وزیری از سوی نمایندگان برای پاسخگویی به سوال احضار می شد، نشان از ضعف مدیریتی وزیر داشت.
اگر وزیری استیضاح می شد این حق نمایندگان بود که وزیر نالایق را به صحن مجلس بکشانند و درصورت عدم اقناع، رای اعتماد خود را از او پس بگیرند. حتی نمایندگان این حق را داشتند که رئیس جمهور را به صحن مجلس بیاورند و برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی از او طرح سوال کنند.
در روزهای پرچالش میان دولت و مجلس، رسانه های اصلاح طلب، همواره حامی خانه ملت بودند. در واقع شیوه برخورد آنها به گونه ای بود
که گویی مجلس شورای اسلامی، متشکل از نمایندگان این جناح سیاسی بود. در کنار این برخوردها، مصاحبه ها، یادداشت ها و تحلیل هایی نیز منتشر می شد که به دفاع از مجلس می پرداخت و البته در مقابل دولت صف آرایی می کرد. در آن زمان مدام یادآوری می شد که مجلس در راس همه امور است. آن زمان اگر احمدی نژاد (به غلط) رای خود را با رای نمایندگان قیاس می کرد، توهین به مردم و نمایندگانشان بود. اگر نماینده ای به دفاع از دولت می پرداخت لقب وکیل الدوله را از سوی این رسانه ها دریافت می کرد و... اما واقعیت چیز دیگری بود. گرمای هوای دوران روحانی
اما با شروع دولت یازدهم، داستان شکل دیگری گرفت و اصلاح طلبان سعی کردند هرچه بیشتر از مجلس شورای اسلامی فاصله بگیرند و این بار برخلاف سال های گذشته نه در کنار مجلس که به عنوان منتقد و مخالف خانه ملت موضع بگیرند. گویی گرمای شدید عصر روحانی سبب شده بود تا فاصله اصلاح طلبان با مجلس به بیشترین میزان خود طی سال های اخیر برسد.
حتی رای بالای مجلس به کابینه روحانی هم سبب نشد تا برخی ها از صرافت تخریب مجلس بیفتند و همان ۳ وزیری هم که نتوانستند اعتماد مجلس را جلب کنند بهانه ای برای نقد مجلس شدند. از آن پس اگر نماینده ای از وزیری سوال کند، قطعا حق با وزیر است و نمایندگان می خواهند بهانه تراشی کنند. اگر بحث استیضاح وزیری مطرح شود، قطعا قوه مقننه قصد تضعیف دولت را دارد! اگر مجلس مصوبه دولت را نپذیرد، این اشکال را هم باید در بهارستان جست و جو کرد و نه پاستور. حالا زمان آن است که مدام فریاد بزنند برخی پیام مردم در ۲۴ خرداد را درک نکردند و به رای دولت ببالند و همان روش غلط احمدی نژاد را برای تخریب مجلس به کار گیرند. حالا ظاهرا مجلس در راس همه امور نیست و این دستگاه اجرایی است که باید در راس باشد. حالا تعداد کمی از نمایندگان که حتی برای سرفه دولتمردان در صحن مجلس فریاد "احسنت، احسنت" سر می دهند، نامشان وکیل الدوله نیست. آنها معتدل شده اند! اما واقعیت چیز دیگری است. واقعیت اول
واقعیت نوع برخورد در زمان احمدی نژاد را باید در دو انتخاب مردم در سال های ۸۴ و ۸۸ جست و جو کرد. شکست اصلاح طلبان در دو مقطع زمانی و به خصوص خرداد ۸۸ سبب شده بود که جریان رسانه ای آنها تمام تلاش خود را به کار بندد تا انتقام آن شکست را بر روی صفحات کاغذی و البته رسانه های اینترنتی بگیرد. تلاشی که تا حدود زیادی موفقیت آمیز بود و این جریان رسانه ای توانست حتی نقاط قوت دولت های نهم و دهم را به صورتی نشان دهد که گویی نقطه ضعف دولت بوده است.
البته در دولت کنونی هم هستند افرادی که خدمت های دولت گذشته را خیانت می پندارند و اعتدال را فراموش می کنند. رهبر انقلاب در ۱۴ خرداد سال گذشته خطاب به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری فرموده بودند: «من به برادرانی که میخواهند اطمینان این مردم را به سمت خودشان جلب کنند، نصیحت میکنم که منصفانه حرف بزنند؛ انتقاد کنند، لیکن انتقاد به معنای سیاه نمایی نباشد؛ به معنای انکار کارهای بسیار برجسته ای نباشد که چه در این دولت، چه در دولتهای قبلی انجام گرفته است و کسانی مثل خود آنها سر کار آمده اند و شب و روز تلاش کرده اند و آن کارها را انجام داده اند. انتقاد به معنای انکار جهات مثبت نیست؛ انتقاد این است که انسان کار مثبت را بگوید، نقص و ضعف را هم بگوید.» اما متاسفانه این سیاه نمایی ها همچنان ادامه دارد و برخی از همین راه نان می خورند! واقعیت دوم
ایفای نقش وکیل مدافع دولت در مقابل مجلس، امری است که قطعاً اصلاح طلبان به عنوان تاکتیک موقت از آن استفاده می کنند.
آنها برای فتح صندلی های سبز مجلس دهم، برنامه ریزی ویژه ای را در دستور کار قرار داده اند و در نخستین ترفندشان، قصد تخریب چهره مجلس فعلی را دارند.
در واقع نشان دادن یک مجلس ناکارآمد با هر روشی جزو برنامه های آنهاست. به عنوان مثال نوع موضع گیری رسانه های اصلاحات در قبال کارت زرد هفته گذشته وزیر کشور از مجلس شورای اسلامی موید همین مسئله است.
«دولت پنجمین اخطار را هم از مجلس اصولگرا گرفت/ کارت زرد به وزیر به دلیل ساپورت پوشی بانوان»، «کارت زرد، این بار با نشان ساپورت»، «مجلس نگران بدحجابی و جمعیت»، «بهارستان به رحمانی فضلی کارت زرد داد/ توبیخ وزیر بابت زنان ساپورت پوش»، «جنجال بر سر بانوان ساپورت پوش به توبیخ وزیر انجامید/ پنجمین کارت زرد مجلس» و... بخشی از تیترهایی بود که رسانه های اصلاح طلب و حتی حامی دولت برای صفحه اول خود در نظر گرفته بودند.
اما تغافل این رسانه ها آنجایی مشخص می شود که فردی که باعث کارت زرد گرفتن وزیر از مجلس شده است، همان فردی است که طی یکی دو سال اخیر با کوچک ترین اظهارنظری که همسو با تفکرات اصلاحات باشد به عکس و تیر یک همین رسانه ها تبدیل شده است. مروری بر آرشیو همین روزنامه ها و رسانه ها نشان می دهد که تفکرات و سخنان او همواره با استقبال اصلاح طلبان همراه بوده است، اما وقتی همین نماینده مجلس با طرح سوال از وزیر و نمایش قابل تامل برخی تصاویر که شأن مجلس را دچار خدشه می کند، باعث گرفتن کارت زرد رحمانی فضلی می شود، همین رسانه ها بدون پرداختن به دلیل اصلی و باعث و بانی این کارت زرد، کل مجلس را زیر سوال می برند.
اخطار وزیر کشور حاصل قانع نشدن همان نماینده ای است که تا پیش از این به عنوان حامی دولت مطرح می شده و در آینده نیز چنین خواهد بود و اگر مطهری از پاسخ وزیر اتفاقا اصولگرای دولت قانع شده بود، نیازی به رای گیری در صحن علنی نبود.
نکته دیگر آنکه بسیاری از هواداران (فعلی) دولت، مخالف حضور رحمانی فضلی بر مسند وزارت کشور هستند و حضور او را با توجه به انتخابات مجلس پیش رو به صلاح نمی دانند. به خصوص آنکه این وزیر در مقابل بسیاری از تغییرات مدیران با استفاده از «داس» مقاومت کرده و حتی گلایه هایش هم رسانه ای شده است.
در واقع استیضاح و برکناری وزیر کشور، بازی دوسر برد آنها محسوب می شود. از سویی خط تخریب مجلس ادامه می یابد و از سویی دیگر وزیری که دل خوشی از او ندارند کنار می رود. درسی برای همه
عملکرد دوگانه اصلاح طلبان در برخورد با مجلس شورای اسلامی نشان از آن دارد که آنان در آینده ای نزدیک ممکن است حمایت کلامی خود از دولت را هم کنار بگذارند و وقتی منافعشان اقتضا می کند، در مقابل دولت یازدهم هم بایستند. چنانکه در اظهارات اخیر برخی از تئوریسین های این جریان هم می توان به وضوح دید که آنان به نوعی طلبکاری خود از دولت را اعلام می کنند و سعی در جداسازی رای خود از آراء روحانی دارند.
آنها تا زمانی همراه با دولت خواهند بود که منافعشان در تقابل با دولت یازدهم نباشد و هر زمان که احساس کنند می توانند روی پای خود بایستند، نه تنها از دولت فاصله می گیرند که نقش منتقد و مخالف را ایفا خواهند کرد. کاری که مرور تجربه سال های اخیر به وضوح آن را پیش روی همه قرار خواهد داد. جام جم -رهبر معظم انقلاب:عراق صحنه جنگ انسانیت با وحشی گری هاست
-رشد 40 درصدی اقبال عمومی به والیبال
مدارک دانشگاه های غیر معتبر پزشکی دیگر ارزشیابی نمی شود
تمدد اعصاب در استخر پول خراسان -رهبر معظم انقلاب:سرمایه گذاری امروز دشمن جنگ داخلی میان ملت هاست
-افزایش ۷ درصدی ولادت در خراسان رضوی
-درخواست چین برای تشکیل پیمان امنیتی با حضور ایران و روسیه
-آیت ا... جوادی آملی: عراق گورستان عمومی داعش خواهد شد کیهان - رهبر انقلاب در جمع خانواده شهیدان هفتم تیر و شهر تهران: حوادث عراق تقابل شیعه و سنی نیست جنگ انسانیت و بربریت است
- بهره برداری از 19 هزار واحد مسکن مهر در اردبیل
- وزیر خارجه روسیه مطرح کرد آمریکا، انگلیس و فرانسه داعش را تروریست نمی دانند!
- گفت و گوی اختصاصی کیهان با حاج صادق آهنگران این قافله عزم کرب و بلا دارد... جمهوری اسلامی - رئیس جمهور به کنکوری های زاهدان و ایرانشهر سهمیه داد
- رهبر انقلاب در دیدار خانواده های معظم شهیدان هفتم تیر و شهیدان شهر تهران: حوادث عراق، جنگ تروریسم با مخالفان تروریسم است
- راهکار نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام بر مصوبات دولت برای اجرا ابلاغ شد
- پیشروی ارتش عراق برای آزادسازی شمال استان بابل رسالت - افزایش 7 درصدی ولادت در خراسان رضوی لیبرالها اعتقاد داشتند دولت در امر دین بی طرف است
- اعطای درجه سرتیپی توسط رهبر معظم انقلاب به سردار گرجی زاده
- کاهش 2 درصدی نرخ بیکاری کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه
- عراق برای داعش یک گورستان عمومی خواهد بود سیاست روز -چرخش ۱۸۰ درجه ای به سمت تخریب
-قضایای عراق جنگ دلبستگان غرب با طرفداران استقلال ملت هاست
-زرشناس:«ایران در گذر روزگاران» تحریف آشکار تاریخ است
-نه عراق و نه منطقه نیازی به حضور امریکا ندارد وطن امروز - دیدار خانواده معظم شهدای هفتم تیر با رهبر انقلاب جنگ آمریکا علیه استقلال ملت ها
- مادر سیده زهرا حسینی به فرزند شهیدش پیوست «دا» درگذشت
- پایگاه اطلاع رسانی «آرشیو امنیت ملی» آمریکا فاش کرد جزئیاتی جدید از نقش انگلیس در کودتای 28 مرداد
- فرار تروریست ها و بازگشت آوارگان کنترل ارتش بر تکریت حمایت - رهبر معظم انقلاب در دیدار خانواده شهدای هفتم تیر: عوامل ترورهای خونین ملت ایران درآغوش مدعیان حقوق بشر هستند
- گزارشی از رویکرد و مواضع رییس قوه قضاییه چرا خط و نشان ها اثری در مواضعآیت الله ندارد؟
- گفتگو با بهمن ابراهیمی، روانشناس چگونه با آلزایمر مبارزه کنیم؟
- مدال هایی که دوپینگ از ورزش ایران می گیرد قهرمانی به قیمت بی آبرویی! اعتماد - گفت و گو با معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری برخی تبعیض ها علیه زنان نامریی است
- وزیر اطلاعات مطرح کرد علوی: عده یی با نسبت های دروغ با حیثیت و شخصیت سران کشور بازی می کنند
- رهبر معظم انقلاب در دیدار خانواده های شهیدان هفتم تیر تبیین کردند تلاش جبهه استکبار برای راه اندازی جنگ شیعه و سنی ابتکار - رهبرمعظم انقلاب:حوادث عراق جنگ شیعه و سنی نیست
- کشمکش هایی برای دموکراسی دانشگاهی
- وزیر اطلاعات مطرح کرد؛ هشدار درباره تکرار فاجعه7تیر
- کمیته بررسی کننده تخلف بورسیه: تخلفات از جانب معاونت دانشجویی انجام شده است مردم سالاری - سه گزارش تخلف دولت احمدی نژاد
- سید علی خمینی:دشمنان ما از ابتدای انقلاب راه افراط را انتخاب کردند انقلاب ما مثل اسلام ما بر پایه عقلانیت و تفکر استوار است
- دور ششم مذاکرات هسته ای،یازدهم تیر ماه برگزار می شوددستاوردهای پنج دور ماراتن هسته ای
- هشدار وزیر اطلاعات:اندکی غفلت می تواند ما را دچار فاجعه 7 تیر کند فرهیختگان - تعابیر برخی منتقدان دولت روزبه روز بی پرواتر می شود پایداری در تندروی
- واشقانی فراهانی، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی: مشکل کمبود استاد را برطرف می کنیم
- مقام معظم رهبری در دیدار خانواده های شهدای هفتم تیر تاکید کردند مردم سالاری اسلامی نسخه ای شفابخش برای مقابله با دشمنان
- محمد موسوی، بهترین مدافع لیگ جهانی در گفت وگو با فرهیختگان: در حضور تماشاگران آزادی جشن صعود می گیریم دنیای اقتصاد - مقام معظم رهبری با اشاره به حوادث منطقه و عراق مطرح کردند جنگ «انسانیت» با «بربریت»
- سقوط سهم مسکن از وام های بانکی
- خروج از زیر صفر با رشد 9 درصد همراه شد جهش صنعتی در بهار 93
- دیدار پرحاشیه «جان کری» با پادشاه عربستان


یکشنبه 08 تیر 1393 9:11    بازدید:5





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن