تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821169114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلابی واقعی تفکر انتقادی و تدافعی را با هم دارد/ نهاوند دین خود را به انقلاب ادا کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان حجت الاسلام خمینی:
انقلابی واقعی تفکر انتقادی و تدافعی را با هم دارد/ نهاوند دین خود را به انقلاب ادا کرده است
نهاوند - خبرگزاری مهر: حجت الاسلام سید علی خمینی نوه حضرت امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه یک انقلابی واقعی کسی است که تفکر انتقادی و تدافعی را با هم داشته باشد، گفت: ملت ایران در تمامی لحظات و زمانها چشمان تیزبین انقلاب و نظام هستند.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی خمینی ظهر شنبه در اجتماع مردم شهرستان نهاوند در مراسم سالگرد شهید آیت الله محمد علی حیدری تنها شهید استان همدان در واقعه هفت تیر سال 1360 در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) اظهار داشت: تفکر انتقادی و تدافعی دو بال مهم انسان هستند که همه مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید با این روحیه در حفظ نظام کوشا باشند.

حجت الاسلام خمینی گفت: اسلام و امام راحل آنچه از ما می خواهند این است که ملت با انصاف و عدل داوری کنند و هر جا کوتاهی و کم کاری مشاهد کردند انتقاد کنند و هر جا کارها بر اساس حفظ و اصل نظام بود با قاطعیت دفاع کنند. وی افزود: تشکیل نظام انقلاب اسلامی، حفظ و دفاع از اصل انقلاب و ارزشها یک وظیفه و یک واقعیت انکار ناپذیراست که همه مردم و مسئولان باید در تحقق آن کوشا باشند اما این موضوعات دلیل نمی شود اگر کم کاری و یا کوتاهی در امور مشاهد شد، مردم انتقاد نکنند. حجت الاسلام سید علی خمینی نوه حضرت امام خمینی(ره) عنوان کرد: اوایل انقلاب ملت و نظام اسلامی هزار نفر از بهترین یاران امام و انقلاب را بر اثر جنایات تروریسم و گروه های منافقان از دست دادند که قصد آنها از این کار نابودی عقلانیت و تفکر شیعه در ایران بود. حجت الاسلام خمینی بیان داشت: اگر نظام جمهوری اسلامی با تروریست و گروه های منافقین با اقتدار قدرت برخورد نمی کرد امروز این گروه خطرناک تر از داعش بودند و جنایت می کردند. وی ادامه داد: مشکلی که تکفیری های داعش امروز در عراق به وجود آورده اند مشکل بزرگ و خطرناکی است که در بعضی موارد به علت کوتاهی های ارتش عراق بعضی مناطق عراق هم به تصرف آنها درآمده اما  امیدواریم مردم و دولت عراق با وحدت و پایداری این مشکل را حل کنند.

حجت الاسلام سید علی خمینی نوه حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: فتوای آیت الله سیستانی در عراق و مبارزه با تکفیری ها بار دیگر نفوذ و قدرت مرجعیت را در میان مسلمانان نشان داد و گرنه معلوم نبود اوضاع عراق این روزها چگونه بود. وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران مشکلات نهضت تازه تأسیس انقلاب طبیعی بود و صدام با همین تصور، می‌پنداشت در اندک زمانی می‌تواند تهران را تسخیر کند اما امام خمینی(ره) با تمام مشکلات اشاره شده ایستاد و با قاطعیت تمام حرف از پیروزی و رفتن صدام می‌زند و ما در نهایت جنگ را بدون واگذاری حتی یک وجب از خاک مهین اسلامی به پایان می رسانیم و می‌بینیم که تمام پیش‌بینی‌های ایشان به واقعیت می‌پیوندد. حجت الاسلام سید علی خمینی نوه حضرت امام خمینی(ره) در ادامه به نقش نهاوند در ورود اسلام به ایران و مبارزات انقلابی مردم این دیار از سال 1342 تا بهمن 1357 اشاره کرد و گفت: بدون انکار می توان گفت نهاوند دین خود را به انقلاب و اسلام به نحو کامل انجام داده ست. حجت الاسلام خمینی بیان داشت: نهاوند دارای شخصیت های بزرگ و تأثیری گذاری در طول تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی بوده که در عرصه ها و وقایع مهم انقلاب و تاریخ آن تأثیر گذار بوده اند. نوه حضرت امام خمینی(ره) در ادامه سخنان خود اظهار داشت: مردم و مسئولان نظام باید وقت معینی را در طول 24 ساعت شبانه روز برای تفکر و حسابرسی در اعمال خود قرار دهند تا مشخص شود تا چه میزان در کسب رضایت خداوند موفق عمل کرده اند. وی با بیان اینکه تفکر و تعقل به انسان کمک می کند،گفت: اگر از امام راحل و آرمانهایش سخن می گوییم به این دلیل است که معتقدیم، سعادت کشور در گرو آرمانهایی است که امام (ره) داشت و باید این آرمانها زنده و محقق شود.


۱۳۹۳/۴/۷ - ۱۶:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن