تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821041416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از جوانان متخصص در توسعه روستاها در برنامه ها لحاظ شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین روزبه:
استفاده از جوانان متخصص در توسعه روستاها در برنامه ها لحاظ شود
قزوین - خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: برای توسعه روستاها استفاده از ظرفیت جوانان نخبه و متخصص روستاها در برنامه ریزی باید جدی گرفته شود تا آبادانی مناطق دور افتاده با همه ظرفیت های موجود با سرعت بیشتری محقق شود.



به گزارش خبرنگار مهر، داود محمدی و حجت الاسلام سید مرتضی حسینی نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، مرتضی روزبه استاندار قزوین و جمعی از مسئولان استان از روستای بشر بخش کوهین بازدید کردند.

مرتضی روزبه در مراسم افتتاح این طرحها اظهارداشت: برنامه دولت تدبیر و امید توسعه همه جانبه مناطق محروم و روستایی است و در این راه مصمم و جدی است و از آنجا که هیچ طرحی بدون مشارکت مردم موفق نمی شود باید زمینه ارائه ایده های مختلف و مشارکت عمومی در همه امور فراهم شود تا کارها سرعت بیشتری گیرد.


استاندار بیان کرد: دولت در مسیر شکوفایی و رونق اقتصادی روستاها تا سه برابر میزان مشارکت مردم تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد پرداخت خواهد کرد که این حمایت در صورت استقبال روستائیان می تواند چهره مناطق محروم را بسرعت متحول کند.

وی افزود: مدیریت توسعه روستایی مدلی تخصصی و فنی است که باید در راستای رونق اقتصادی و پرورش نیروی انسانی در سطوح مختلف، با استفاده از نسل جدید و جوانان پرتلاش در عرصه آبادانی بخوبی اجرایی شود که در این راستا شناسایی نقاط قوت و استفاده از ظرفیت‌های انسانی و طبیعی در توسعه مناطق بویژه قاقازان ضرورتی اجتناب ناپذیر است و چون همه جغرافیای استان اهمیت خاصی دارد اگر بخواهیم توسعه متوازن استان رخ دهد باید به همه مناطق قزوین نگاه یکسان داشته باشیم و از همه ظرفیت ها بخوبی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: توجه به همه مناطق و استفاده از ظرفیت‌ها به عنوان یک اصل لازم است در برنامه ‌ریزی و توسعه استان در نظر گرفته شود و در این مسیر بدون مشارکت مردم نمی توان به موفقیت رسید لذا در نظام ارزشیابی میزان مشارکت مردم در روستاها جدی گرفته شده و سیاست‌های تشویقی اعتباری هم پیش بینی شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه در منطقه قاقازان گفت:با شناسایی استعدادها و توانایی‌های این منطقه لازم است در راستای پیشرفت همه جانبه آن تلاش کنیم و با جذب مشارکت‌ های عمومی پروژه‌های مختلف را اجرایی کنیم که در این زمینه هم ‌افزایی و همکاری مردم و مدیران اهمیت زیادی دارد.

روزبه یادآورشد: با توجه به زیرساخت‌های موجود و شرایط جغرافیایی و اقلیمی استان قزوین، روستاها می‌توانند به عنوان کانون رشد و سرمایه مورد توجه باشند که در این زمینه قاقازان استعداد قابل توجهی دارد.

استاندار قزوین تاکید کرد: با فراخوان عمومی برای ارائه مدل مدیریت روستایی لازم است از صاحب نظران بخوبی بهره مند شویم تا دیدگاه‌های خود را در مدل های مدیریت روستا ارائه دهند.

این مسئول شخصيت ها و نخبگان و صاحب نظران قزويني را از دیگر ظرفيت هاي توسعه مناطق مختلف استان عنوان و تاكيد كرد: بايد از ظرفيت نخبگان قزوين كه در داخل و يا خارج از كشور هستند حداكثر استفاده را ببريم و با آغوش باز از آنها استقبال كنيم تا بتوانیم خدمت رساني بهتری به مردم داشته باشیم. وي در خصوص سفر به مناطق مختلف استان و ديدار با مردم اظهارداشت: دوره آقايي مديران تمام شده است و شان و منزلت مديران و مسئولين در خدمت رساني به مردم است و اين خط مشي دولت در كشور و استان قزوین است و باور داريم كه اين روش موثرترين راه در شكوفايي و توسعه مناطق مختلف استان خواهد بود.

روزبه در ادامه به اهميت و نقش روستاها در رونق اقتصادي كشور اشاره و تصريح كرد: روستاها براي ما خيلي مهم هستند و نمي خواهيم وزارتخانه و سازمان هاي بزرگ داشته باشيم اما خدمت رساني در حداقل ممکن انجام شود زیرا معتقدیم آبادانی روستاها به آبادانی بخش ها منجر می شود و در همین راستا شهرستان، استان و كشوری آباد خواهيم داشت.

روزبه تصریح کرد: در برنامه ريزي ها نيز مديريت از پايين به بالا مور د توجه است و شایسته نیست كه بدليل نبود امكانات و زيرساخت هاي لازم شاهد خالی شدن روستاهاي از سکنه باشیم.

استاندار وجود استعدادهاي سرشار الهي، موقعيت مناسب جغرافيايي، شرايط اقليمي ويژه و زيرساختهاي لازم در مناطق مختلف استان حتي درروستاها را از ويژگي هاي شاخص قزوين دانست و تصريح كرد: با اين ويژگي ها روستاها مي توانند كانون رشد، توليد ثروت و سرمايه و اشتغال باشند.

وي در ادامه به سياست هاي حمايتي دولت و بسته هاي تشويقي استان در زمينه هاي مشاركت مردمي اشاره کرد و افزود:  يكي از وظايف بخشداران ايجاد زمينه هاي مشاركت مردمي در روستا و بخش ها خواهد بود و ما نيز اين ملاك را براي ارزيابي بخشداران مورد توجه قرار خواهیم داد.

روزبه به نيروهاي فعال، با انگيزه و جوان موجود در روستا ها نيز اشاره و تاكيد كرد: وجود اين نيروها ظرفيت بسيار بالايي است كه مي تواند با ايجاد زير ساخت هاي لازم و شرايط اشتغال عاملي براي توسعه مناطق مختلف باشد و كاهش مهاجرت اين افراد را به شهر نيز به دنبال خواهد داشت. محمدی: آبگرم یله گنبد می تواند موجب رونق گردشگری قزوین شود داود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: وزارت کشور برای تقسیمات کشوری طرح جدید و جامعی ارائه خواهد کرد که موضوع شهرستان شدن محمدیه و الموت هم پیگیری خواهد شد و یکپارچه‌ سازی مناطق قاقازان هم لازم است در آن دیده شود.

وی تصریح کرد: نمایندگان قزوین با جدیت پیگیر تغییرات مناطق استان هستند که امیدواریم توسعه استان با این وضعیت شتلاب بیشتری گیرد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران آب در استان یادآورشد: انتقال آب از الموت ‌رود و شاهرود یکی از بهترین راهکارها برای حل مشکل کم آبی آب در استان قزوین است که در این زمینه نمایندگان پیگیری لازم را انجام خواهند داد.

وی همچنین گفت: مجتمع آبرسانی قاقازان می‌تواند آب شرب مورد نیاز این منطقه را تامین و نگرانی و دغدغه مردم را برطرف کند.

محمدی از آبگرم یله ‌گنبد به عنوان یکی از ظرفیت‌های گردشگری استان نام برد و تصریح کرد: متاسفانه این ظرفیت طبیعی ارزشمند هنوز بخوبی مورد توجه قرار نگرفته و توسعه آن جدی گرفته نشده است در حالی که ظرفیت بالایی برای توسعه و رونق گردشگری دارد.

وی اضافه کرد: آبگرم یله‌ گنبد از نظر کیفیت و استعداد طبیعی منطقه قابل مقایسه با آبگرم سرعین است که با سرمایه‌گذاری در این بخش و حضور بخش خصوصی جای رشد و پیشرفت زیادی دارد که می تواند به اشتغال ‌زایی و رونق اقتصادی منطقه هم کمک کند.

محمدی با مطلوب ارزیابی کردن نشست بخش خصوصی با دولت افزود: با ارائه ظرفیت‌های موجود در آبگرم یله‌گنبد در این نشست‌ها که سرمایه‌گذاران و دولت حضور دارند، می‌توان به راهکارهای خوبی دست یافت و سرمایه‌گذاران را برای حضور در این منطقه گردشگری ترغیب و تشویق کرد.

حسینی: ضعف مدیریت مشکلات تولیدکنندگان را افزایش داده است حجت الاسلام مرتضی حسینی رئیس مجمع نمایندگان قزوین هم در این مراسم گفت: ضعف مدیریتی، سیستم های غلط بانکی و وجود دلالان و واسطه ها از موانع مهم در مسیر تولید است که در کنار سایر مشکلات ناشی از تحریم و عوامل دیگر به صنعتگران آسیب زده است.

حسینی بیان کرد: وجود دلال و واسطه در مسیر تولید موجب شده تولیدکننده به سود منطقی هم نرسد اما دلال با کمترین تلاش بیشترین بهره را ببرد که این روش در مسیر تولید باید به سرعت اصلاح شود در عیر این صورت مشکلات همچنان باقیست.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا بتوان از تولیدکننده واقعی حمایت کرد تا دغدغه صنعتگر به حداقل برسد و تمام تلاش خود را در مسیر تولید و اشتغال و کارآفرینی بکار بندد.

این مسئول تصریح کرد: اصلاح سیستم بانکی از دیگر ضرورت های این حوزه است تا بتوان با حمایت جدی از تولیدکنندگان در عرصه اقتصادی به رونق اقتصاد، بهبود فضای کسب و کار، تولید، صادرات و اشتغال جوانان هم کمک کرد.

حسینی، بحران آب را از دیگرمشکلات اساسی استان عنوان کرد و گفت: در نشست با وزیر نیرو موضوع انتقال آب الموت‌ رود مطرح شده که امیدواریم با حضور دکتر روحانی رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای آب کشور بتوانیم بحران آب استان قزوین را به صورت جدی پیگیری و حل کنیم.

 


۱۳۹۳/۴/۷ - ۱۵:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن