تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803307163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه اشتغال در دستور کار دولت قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ تير ۱۳۹۳ (۱۱:۵۷ق.ظ)
با امضاي تفاهم نامه سه جانبه حوزه هاي کار، صنعت و راه توسعه اشتغال در دستور کار دولت قرار گرفت توسعه اشتغال با امضاي تفاهم نامه اي بين وزراي تعاون،کار و رفاه اجتماعي،وزير صنعت ، معدن و تجارت و راه وشهرسازي در دستور کار دولت قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل ازروابط عمومي وزارت تعاون و رفاه اجتماعي، با حضور محمدرضا نعمت زاده وزير صنعت ، معدن و تجارت ، علي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي و عباس آخوندي وزير راه وشهرسازي ،طي آيين ويژه اي در ذوب آهن اصفهان ، پالايشگاه شماره 2 تصفيه گاز کک و باتري شماره يک کک سازي اين شرکت بطور رسمي افتتاح شد.
همچنين با حضور اين سه وزير، تفاهنامه توليد ريل بين ذوب آهن اصفهان و راه آهن جمهوري اسلامي ايران به امضاء رسيد .

***ذوب آهن اصفهان پايه گذار صنعت فولاد کشور
در اين آيين که استاندار اصفهان، نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي، سبحاني مديرعامل فولاد مبارکه و محسن پورسيد آقائي مديرعامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران نيز حضور داشتند ، وزير صنعت ، معدن و تجارت طي سخناني با اشاره به کسوت ذوب آهن اصفهان در صنعت فولاد کشور گفت: احداث پالايشگاه توسط ذوب آهن کار بزرگي است که سرمايه گذاري 160 ميلياردي به صورت ارزي و ريالي براي آن صورت گرفته است .
وزير صنعت ، معدن و تجارت در خصوص امضاي تفاهم نامه توليد ريل در ذوب آهن نيز گفت: دولت برنامه جدي براي توسعه خط ريلي و راه آهن درکشور دارد چون متاسفانه امروز کل ريل راه آهن ما ازخارج وارد مي شود .
وي افزود:در مذاکرات سال گذشته مقرر شد ذوب آهن با توجه به اينکه از لحاظ مواد اوليه بهترين شرايط را دارد و مي تواند مواد فولادي را در حدي که براي توليد ريل مناسب باشد تصفيه کند ،مقدمات لازم جهت راه اندازي خط نورد را فراهم کند که ان شاالله در قالب برنامه پيش بيني شده به اجرا درخواهد آمد .
وزير صنعت ، معدن و تجارت يادآورشد: اگر امروز اصفهان مقام اول صنعت کشور را در اختيار دارد ، يکي از دلايل اصلي آن حضور ذوب آهن اصفهان مي باشد که با تربيت نيروهاي متخصص و مديران موفق در سطح ملي ، منشا اقدامات مهمي در صنعت کشور شده است .
نعمت زاده افزود:ذوب آهن اصفهان علاوه بر انجام وظيفه اصلي خود مبني بر توليد محصولات فولادي ، بايد همچنان در جهت تربيت نيروهاي متخصص و صاحب دانش نيز تلاش کند . در واقع ذوب آهن با تربيت نيروهاي متخصص پايه گذار صنعت کشور بوده و ما حاضريم در زمينه تربيت نيروي انساني کارآمد با اين مجتمع عظيم صنعتي تعامل کنيم .

***ذوب آهن راه توسعه صنعت حمل و نقل ريلي را هموار مي سازد
وزير راه و شهرسازي با اشاره با امضاء تفاهنامه راه آهن جمهوري اسلامي ايران و ذوب آهن اصفهان گفت: توسعه راه آهن و شبکه هاي ريلي در اولويت برنامه هاي کشور قرار دارد و دراين راستا احداث حدود 15 هزار کيلومتر راه آهن جهت احداث شبکه هاي راه آهن جديد و بهبود و افزايش کارايي شبکه هاي موجود در دست اقدام مي باشد .
وي افزود:با توجه به اينکه هر کيلومتر راه آهن نياز به 120 تن ريل دارد بنابراين جهت احداث 15 هزار کيلومتر راه آهن جديد ، يک ميليون و 800 هزار تن ريل نياز داريم .
آخوندي تصريح کرد:اگر ذوب آهن طبق زمان مقرر ، ريل مورد نياز راه آهن را مطابق استاندارد هاي بين المللي توليد کند ، ما نيز متعهد به خريد اين محصول هستيم و لذا بازار خوبي براي اين محصول ذوب آهن در داخل کشور وجود دارد ضمن اينکه اين شرکت با توليد محصول خود راه توسعه صنعت حمل و نقل ريلي را هموار مي سازد.
وزير راه وشهرسازي، وحدت ، همدلي و تعامل مناسب بين بخش هاي مختلف کشور را عامل توسعه سريع کشور و ايجاد افقي روشن پيش روي ملت ايران دانست.

***تفاهنامه توليدريل در ذوب آهن نمادي براي پيشرفت کشور است
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي ، تفاهنامه توليد ريل بين ذوب آهن و راه آهن جمهوري اسلامي را موجب توسعه وپيشرفت ذوب آهن و خدمت به صنعت حمل و نقل ريلي دانست و گفت : مطابق اين تفاهنامه مقرر شد سنگ آهن و زغال سنگ مورد نياز اين شرکت تامين شود و همچنين با حل مشکل معادن بافق اميدواريم بخشي از مشکلات ذوب آهن در اين زمينه مرتفع گردد.
وي افزود:حضور سه وزير در اين مراسم اتفاقي نيست بلکه بخشي از تدبير و تلاش دولت براي خروج اقتصاد کشور از رکود، افزايش توليد وايجاد اشتغال مي باشد.
علي ربيعي تصريح کرد:تفاهنامه مذکور ناشي از هماهنگي ميان دستگاهي است که موجب هم افزايي شده و نه تنها براي ذوب آهن بلکه براي ملت ايران ، نماد توسعه و پيشرفت است.

*** اميدوارم ملت ايران از نتايج تفاهم امروز استفاده کنند
مدير عامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران با ابزار خرسندي از امضاي تفاهم نامه توليد ريل ملي در ذوب آهن اصفهان گفت: امروز تفاهم نامه مهمي توسط سه وزير به امضا رسيد که اميدوارم ملت ايران از نتايج اين تفاهم استفاده کنند.
محسن پور سيد آقايي افزود: ذوب آهن اصفهان تجهيزات لازم را خريداري نموده و مقدمات کار فراهم شده است . همچنين ما يک قرارداد پيش خريد نيز مبادله کرديم که در اين خصوص با تفاهنامه گذشته متفاوت مي باشد.
وي تصريح کرد:زماني که وزارت راه قرارداد را منعقد مي کند به آن عمل مي شود و زمينه هاي اجراي آن پيش بيني شده است.
مدير عامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران گفت:با توليد ريل در ذوب آهن، ارز از کشور خارج نمي شود و به همين نسبت صرفه جويي ارزي ايجاد مي شود که خود کفايي ارزي را به همراه دارد.
وي افزود: پس از توليد ريل در ذوب آهن هرموقع که ما به ريل نياز داشته باشيم ازداخل کشور تامين مي کنيم که اين مساله باعث کاهش مشکلات ما در خصوص گشايش اعتبار و مسايل ارزي خواهد شد.
وي با بيان اينکه بخش مهمي از مواد اوليه ذوب آهن از طريق راه آهن جابجا مي شود تصريح کرد: پس از توليد ريل توسط ذوب آهن مي توانيم بخشي از هزينه هايي که بابت اين جابجايي دريافت مي کنيم را تهاتر نماييم که اين مساله به سود هر دو مجموعه خواهد بود.
پورسيد آقايي با تمجيد از تلاشهاي دکتر سعد محمدي مديرعامل ذوب آهن اصفهان تاکيد کرد : وي يک مديرعامل اجرايي و عملياتي است که اين مسئله در پيشبرد تفاهنامه بسيار اميدوار کننده است .

***بزرگترين خدمت ذوب آهن به کشور انتقال دانش و فناوري است
محمدرضا نعمت زاده که به منظور افتتاح باتري شماره 2 کک سازي ، پالايشگاه ذوب آهن و نيز امضاي تفاهم نامه توليد ريل ملي در ذوب آهن حضور يافته بود در گفت وگويي افزود:ذوب آهن به مديران، تکنيسن ها و مهندسين ما آموزش داد و آنها منشا خدمات زيادي در کشور شدند.
وي تصريح کرد: بايد سعي کنيم فناوري هاي قديمي را به روز کنيم و هزينه هاي توليد را پايين بياوريم و اکنون که ذوب آهن به سود دهي رسيده لازمه موفقيت آن اين است که قيمت تمام شده اش را پايين بياورد.
نعمت زاده اظهار داشت: واحدي که عمرش از اطرافيان خود بيشتر است بايد توانمندي فني خود را که در طول اين ساليان انباشته شده است افزايش دهد و ما اگر بخواهيم بهترين تکنولوژي هاي توليد فولاد را در زمينه کوره بلند و تعمير و نگهداري و تعميرات ببينيم بايد به ذوب آهن بياييم.
وي در پايان گفت: تقاضاي من از همه تلاشگران ذوب آهن آن است که سعي کنيد يک واحد نمونه از جهات مختلف اشته باشيم.
يادآور مي شود، در حاشيه افتتاح دو پروژه مذکور وزير صنعت ، معدن و تجارت و وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي از کوره بلند شماره 3 ذوب آهن اصفهان نيز بازديد کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن