تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802793167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واحدهاي صنعتي با 30 درصد ظرفيت مشغول فعاليت اند/ گام بعدي اقتصادي دولت مبارزه با رکود است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ تير ۱۳۹۳ (۱۱:۲۸ق.ظ)
در آيين گراميداشت روز صنعت و معدن در اصفهان مطرح شد؛ واحدهاي صنعتي با 30 درصد ظرفيت مشغول فعاليت اند/ گام بعدي اقتصادي دولت مبارزه با رکود است آيين گراميداشت روز صنعت و معدن با حضور وزير صنعت،معدن و تجارت ،مسوولين ،تشکلهاي اقتصادي و برخي از نمايندگان استان اصفهان در مجلس شوراي اسلامي و بيش از يک هزار مدير واحدهاي صنعتي ،معدني و اقتصادي برگزار شد.
نعمت زاده: گام بعدي اقتصادي دولت مبارزه با رکود است
محمد رضا نعمت زاده در اين آيين گفت: طرحي در زمينه بهبود فضاي کسب و کار در کميسيون اقتصادي دولت ارايه شد که بزودي تصويب مي شودو پس از کاهش تورم ،گام بعدي اقتصادي دولت مبارزه با رکود است.
وي با اشاره به تصويب لايحه 30 ماده اي در زمينه کسب و کار در مجلس شوراي اسلامي افزود: ما در شرايط رکود و تورم هستيم لذا بايد ملايم و با هماهنگي در زمينه بهبود فضاي کسب و کار حرکت کنيم.
وي با تاکيد بر اينکه صنعت مجموعه اي پيچيده است، تصريح کرد: به دلايل بسياري از جمله مسايل مالي، اجتماعي، فرهنگي و بين المللي، نقاط منفي کار حوزه صنعت و معدن کم نيست اما نمي شود حل آنها را به جاي ديگري واگذار کرد بلکه خودمان بايد دست به کار شويم.
وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه به بخش صنعت و معدن اميد بسيار داريم، گفت: نيروهاي خودي بايد حرکتها را سرعت ببخشند هر چند خراب کردن هم کار راحتي است و راکد کردن صنايع و از دست دادن بازار بين المللي در گذشته انجام شد اما اميدوارم اين موضوع تکرار نشود.
نعمت زاده افزود: چرا بايد مطالبات بانکي ما اينقدر زياد شود و کارخانه هاي ما از سال 89 به بعد با مشکل مواجه شوند؟
وي همچنين با اشاره به فعاليت يکصد هزار واحد صنعتي در کشور اظهار کرد: يکي از افتخارات بخش صنعت و معدن استان اصفهان سهم 50 درصدي آن در توليد ناخالص استان است.
نعمت زاده تاکيد کرد: با توجه به اين سهم، افزايش يا کاهش بهره وري و کيفيت تاثير بسياري در اين موضوع دارد.
وي از مديران واحدهاي صنعتي خواست با روزآمد کردن خطوط توليد، بکارگيري دانش، افزايش کيفيت و دقت، کاهش آلودگي و توجه به تحقيق و توسعه، زمينه توسعه اقتصادي کشور را فراهم آورند.
وي با اشاره به اقداماتي براي راه اندازي واحد تحقيق و توسعه در ايران خودرو گفت: با پيگيري که داشتم اين واحد در کمتر از يک ماه راه افتاد و با تربيت تعدادي از دانشجويان موفق به طراحي خودروي سمند شديم، هر چند در چند سال گذشته متوجه شدم که اين واحد هشت سال تعطيل شده بود.
وي با اشاره به برخي اقدامات دولت يازدهم گفت: در 10 ماه گذشته با اعمال سياستهاي مبارزه با تورم، يک ريال بيشتر از ميزان قانوني از بانکها پول نگرفته ايم همچنين ميزان پولي که بانکها به صنعت داده اند نسبت به دوره مشابه گذشته کاهش يافته است.
نعمت زاده گفت: از ابتداي امسال تاکنون توليد خودروهاي سبک 100 درصد افزايش يافته بدون اينکه يک ريال از بانکها پول بگيرند.
احمديه: افزايش چشم‌گير هزينه‌هاي توليد از جمله مهمترين مشکل صنعت استان است
اسرافيل احمديه رييس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اصفهان در اين همايش با ارايه گزارشي از وضعيت صنعت و معدن استان، اظهار داشت: استان اصفهان به عنوان يکي از مهم‌ترين قطب‌هاي صنعتي، معدني و تجاري کشور با دارا بودن ۸ هزار و ۶۱۹ واحد فعال صنعتي با سرمايه‌گذاري بالغ بر ۲۴۱ هزار ميليارد رالت و اشتغالي بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر و حدود ۳ هزار و ۲۲۸ طرح در دست اجراي داراي پيشرفت با پيش بيني سرمايه گداري ۵۵۴ هزار و ۲۲۷ ميلياردريال و پيش بيني اشتغال ۱۱۴ هزار و ۸۷۳ نفر با حدود ۲۰۰ واحد فني و مهندسي و مرکز پژوهشي به عنوان رتبه يک صنعتي کشور شناخته شده است.
وي افزود: اصفهان با دارا بودن ۶۴۹ معدن فعال با ميزان استخراج ۴۰ ميليون تن و ذخيره قطعي ۲ هزار و ۷۰۰ ميليون تن و اشتغال ۸ هزار نفر و سرمايه‌گذاري کل ۳ هزار و ۳۰۰ ميليارد به عنوان مقام دوم معدني کشور از نظر ذخيره و تعداد معادن و رتبه سوم کشور از نظر توليد کل مواد معدني و رتبه نخست کشور در صنعت سيمان و با هزار و ۵۷۲ اتحاديه صنفي مستقل به عنوان يک مرکز تبادل تجاري مهم در سطح کشور است.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تصريح کرد: اين استان به دليل واقع شدن در مرکز ترانزيت شمال - جنوب، شرق - غرب کشور داراي مزيت‌هاي بالقوه و بالفعل منحصر به فرد اقتصادي بوده که سبب بالا رفتن ضريب ايمني براي سرمايه‌گذاري شده و امکان دسترسي آسان‌تر به تمام نقاط کشور را فراهم کرده است.
وي تاکيد کرد: صنايع مادر به عنوان قواي محرکه بخش صنعت در استان اصفهان عمل مي‌کند، تصريح کرد: صنايع کوچک به صورت صنايع پايين دستي و جنبي و مکمل به منظور تامين تجهيزات مورد نياز واحدهاي بزرگ و همچنين فرآوري مواد خام توليدي واحدهاي بزرگ در شهرک‌ها و مناطق صنعتي سبب تشکيل خوشه‌هاي متعدد تخصصي شده است.
احمديه گفت: استان اصفهان داراي ۷۶ شهرک، ناحيه و مناطق صنعتي با فازهاي عملياتي به مساحت ۱۱ هزار و ۷۸۰ هکتار و زون بندي هاي متفاوت براي استقرار صنايع با گرايش‌هاي مختلف بوده و در اين راستا فعاليت‌هاي بي‌بديلي براي ايجاد زيرساخت‌هاي لازم براي جذب و حمايت از سرمايه‌گذاري صورت گرفته است.
وي بيان داشت: وجود دانشگاه هاي متعدد دولتي و غيردولتي معتبر در سطح کشور و حتي جهان مانند دانشگاه صنعتي اصفهان، دانشگاه اصفهان، واحدهاي مستقل دانشگاه ازاد اسلامي در اکثر شهرستان ها و ديگر مراکز علمي ديگر بستري مناسب براي تربيت نيروهاي متخصص است.
رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به راهبردهاي اساسي توسعه اشتغال و سرمايه‌گذاري استان، اظهار داشت: هدايت مشوق‌هاي صنعتي در راستاي جايگزيني صنايع پاک به جاي صنايع آلاينده، هدايت مشوق‌هاي صنعتي به سمت صنايع داراي وضعيت اشباع نشده در انجام مطالعات بازار براي شناسايي طرح ‌هاي تک تکرار، حمايت از احداث واحدهاي فني و مهندسي به بخش تحقيق و توسعه، حرکت به سمت تجهيز واحدهاي صنعتي از جمله اين راهبردها است.
وي به مشکلات و راهکارهاي موثر در حوزه صنعت اشاره کرد و گفت: عدم تامين زير ساخت‌هاي مورد نياز در شهرک‌هاي صنعتي، عدم تخصيص اعتبارات لحاظ شده و افزايش چشم‌گير هزينه‌هاي توليد از جمله مشکلات است و اجراي طرح‌هاي اقتصادي براي برون رفت از وضعيت موجود، تعامل با وزارت‌خانه‌هاي مختلف راهکارهاي حل مشکلات است.
کسائيان:صنعتگران به افزايش کيفيت در توليدات خود توجه کنند
خسرو کسائيان رييس اتاق اصفهان در اين همايش با اشاره به وضعيت صنعت استان اصفهان، اظهار داشت: جايگاه صنعت استان در کشور بسيار بالا است که در اين خصوص توانسته رتبه نخست را کسب کند اما اصفهان هنوز به جايگاه خود که در ۵۰۰ سال پيش داشته، نرسيده است.
وي ادامه داد: در حال حاضر آمار توليد ما مطلوب است اما هنوز کيفيت لازمه را ندارد بنابراين امروز زماني است که واحدهاي صنعتي بايد به کيفيت توليدات خود توجه کنند.
رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن استان اصفهان تصريح کرد: اگر تحريم ها به تدريج برداشته شود، با واردات کالاهاي خارجي با قيمت کمتر و کيفيت بيشتر مواجه مي شويم.
وي تاکيد کرد: مديريت صنعت ما بايد به صورتي باشد که بتواند اين روزهاي سخت را تحمل کند.
کسائيان با اشاره به تشکيل شوراي گفت و گو ميان بخش خصوصي و صنعت در اصفهان، افزود: در اين شورا به مسائيل و مشکلات بخش صنعت رسيدگي شده و نتايج کارشناسي گرفته مي شود.
وي با اشاره به اينکه در دانشگاه هاي ما ورودي هاي دانشجويان کمتر از تعداد صندلي هاي دانشگاهي است، بيان داشت: متاسفانه تحقيقات به عمل آمده در دانشگاه ها همانجا ماندگار شده و به بيرون از آن نمي آيد که اميد است اين تحقيقات در بيرون از دانشگاه کاربردي شود.
رييس اتاق بازرگاني ،صنايع ، معادن و کشاورزي استان اصفهان با تاکيد بر اينکه صنعت گردشگري اصفهان طي سال هاي اخير مغفول مانده است، تصريح کرد: در چند ماه گذشته شاهد افزايش چشمگير گردشگر در اصفهان بوده ايم اما زيرساخت هاي موجود جوابگوي آنها نيست.
وي تاکيد کرد: انعطاف پذيري صنعت بايد به گونه اي باشد که در زمينه صنعت توريسم و گردشگر، سرمايه گذار و گردشگر بيشتري جذب کنيم.
کسائيان ادامه داد: بين المللي شدن يکي از وظايف صنعت ما است که در اين خصوص اتاق بازرگاني اصفهان تلاش زيادي براي بين المللي شدن صنايع انجام مي دهد.
سهل آبادي:واحدهاي صنعتي با 30 درصد ظرفيت مشغول فعاليت اند
سيدعبدالوهاب سهل آبادي رييس خانه صنعت ، معدن و تجارت ايران در اين مراسم با اشاره به مشکلات صنايع استان، اظهار داشت: استان اصفهان داراي ۸۰۰ معدن و ۱۳۰ هزار واحد صنفي است اما از اين تعداد واحد فقط ۳۰ درصد مشغول به فعاليت هستند.
وي با اشاره به مذاکرات ۵+۱، ادامه داد: اگر پيرامون روابط خارجي به نتيجه برسيم و درهاي کشور براي واردات باز شود، توليدکنندگان ما با وضعيت حال حاضر توانايي رقابت با خارجي‌ها را ندارند.
نايب ريس اتاق اصفهان افزود: قوانين و بخش‌نامه‌هايي که روزانه براي متوقف کردن توليد صادر مي‌شود، بسيار زياد بوده و ما براي هر کارگر بايد ۸۰ هزار تومان به تامين اجتماعي پرداخت کنيم که اين کمک به توليد نبوده و هر روز معافيت‌هاي مالياتي در حال از بين رفتن در مجلس هستند.
سهل‌آبادي با اشاره به مشکلات و مسايل بانکي کشور، بيان داشت: امروز بانک‌ها صاحب کارخانه مي‌شوند در حالي که کارخانه‌دار نيستند و سئوال اينجاست که در کجا مي‌بينيم تامين اجتماعي ماليات مي‌گيرد.
وي اضافه کرد: عمده مشکلات ما در سطح ملي و کشور بوده و نمي‌توانيم آن را در سطح استاني حل کنيم.
رييس خانه صنعت و معدن اصفهان با اشاره به مرحله نخست هدفمندي يارانه ها، گفت: دولت وقت به بانک ها دستور داده بود که به ما تسهيلات ندهند در حالي که ما نقشي در مشکلات ايجاد شده نداشته ايم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع آب اشاره کرد و اظهار داشت: استاندار اصفهان مي گويد که روضه آب نخوانيد اما ما نمي توانيم نخوانيم.
سهل آبادي شرايط زاينده رود را از رودخانه قم بدتر عنوان کرد و ادامه داد: در پاسخ به ما مشکلات آب پاسخ هاي مختلفي ارايه مي شود از جمله اينکه خوزستان نمي گذارد در حالي که در سفري که به خوزستان داشته ام مشاهده کردم تمام سدهاي خوزستان پر از آب است.
وي به عکس منتشر شده اي در يزد اشاره کرد و گفت: در اين عکس مشاهده مي شود که شرکت آب منطقه اي يزد با نصب تابلويي به جامعه صنعتي يکي از شهرک هاي يزد تبريک گفته که مي توانند از آب زاينده رود استفاده کنند.
استاندار اصفهان:کميته کاهش آلايندگي صنايع در استان تشکيل شود
رسول زرگرپور در اين مراسم اظهار داشت: ما افتخار مي کنيم که استان اصفهان توانسته رتبه نخست را در زمينه معدن و رتبه چهارم را در زمينه صادرات کسب کند.
وي ادامه داد: يکي از افتخارات ديگر استان اصفهان اين است که دومين استان دانشگاهي کشور با داشتن ۳۲۰ هزار نفر دانشجو است.
استاندار اصفهان تصريح کرد: طي ۳ ماه گذشته رشد گردشگران خارجي در استان اصفهان بيش از ۲.۵ برابر بوده درحالي که اصفهان را با کمبود هتل و ديگر خدمات مواجه کرده است.
وي صنعت را دومين عامل آلودگي هوا اعلام کرد و افزود: اصفهان يکي از آلوده ترين استان هاي کشور است و از ۳ هزار واحد صنعتي کشور حدود ۹۷۰ واحد آلاينده صنعتي در اين استان فعاليت مي کنند.
زرگرپور خطاب به صنعتگران، بيان داشت: صنايع همانطور که کميته ها و جلساتي را در اصفهان تشکيل داده اند در کنار آن نيز کميته کاهش آلودگي نيز تشکيل دهند.
وي تاکيد کرد: در حال حاضر تعداد روزهاي آلوده اصفهان از تهران بيشتر است و پرسش اينجاست که صنعت در اين زمينه چه کرده است.
استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات آب استان، گفت: طي ۱۰ سال گذشته براي زاينده رود گريه کرديد و اگر ۱۰ سال ديگر نيز گريه کنيد هيچ فايده اي ندارد.
وي اظهار داشت: تعدادي در کميته هاي مختلف براي اين موضوع گريه مي کنند درحالي که بايد طرح دولت را در زمينه آب و زاينده رود تحليل و نقد کنند.
زرگرپور تاکيد کرد: هنوز باور دارم زاينده رود نياز به گريه ندارد و بيشتر به فکر و برنامه نيازمند است.
استاندار اصفهان تاکيد کرد: دولت براي زاينده رود طرح خود را ارايه کرده و اعتقاد دارم مردم بايد حامي طرح ۹ ماده اي احياي حوضه زاينده رود باشند.
وي تصريح کرد: اگر هم منتقدان طرحي غير از اين دارند بگويند در غير اين صورت کمک کنند تا همين طرح اجرايي شود.
استاندار اصفهان افزود: چگونه که يک بيمارستان مي تواند مصرف آب خود را به يک چهارم کاهش دهد اما صنايع هنوز مصرف آب خود را کاهش نداده اند.
فولادگر: نمايندگان اصفهان بر انتقال آب بهشت آباد از طريق تونل تاکيد دارند
حميد رضا فولادگر نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي گفت: همه نمايندگان اين استان بر انتقال آب بهشت آباد از طريق تونل تاکيد دارند چرا که يک کار کارشناسي 12 ساله براي آن صورت گرفته است.
وي در پاسخ به انتقاداتي از نمايندگان مجلس در باره مساله آب افزود: با آنکه برخي از نمايندگان اصفهان در مواردي با هم اختلاف نظر دارند اما همه آنها در زمينه آب باهم متحدند.
وي با اشاره به مصوبات روز سوم دي سال گذشته در شوراي عالي آب کشور اظهار کرد: در اين مصوبات در يک مورد که مربوط به نحوه انتقال آب بهشت آباد به اصفهان بود با شورا اختلاف نظر داشتيم و بر انتقال از طريق تونل تاکيد داريم.
وي با اشاره به اينکه وزارت نيرو موظف به اجرايي کردن مصوبات اين جلسه در کوتاه ترين زمان ممکن است، افزود: بر اساس اين مصوبه بايد رژيم حقوقي زاينده رود اجرايي و از برداشت هاي بي رويه در بالادست رودخانه جلوگيري شود.
اين نماينده اصفهان با تاکيد بر اينکه شرايط زاينده رود دست کمي از درياچه اروميه ندارد، تصريح کرد: لازم است کار اجرايي تونل گلاب نيز براي تامين آب آشاميدني، هر چه زودتر شروع شود.
فولادگر همچنين با اشاره به ده سياست در زمينه مسايل اقتصادي در کشور که در هشت سال اخير تصويب شده است، گفت: اين سياست ها بهترين نقشه راه براي ما و دولت است.
وي به هشت قانوني که درست اجرا نمي شود اشاره و اظهار کرد: برخي از اين قوانين شامل رفع موانع توليد، بخش هايي از اصل 44 قانون اساسي، حداکثر استفاده از توان توليد داخل و بهبود مستمر کسب و کار است.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مهمترين چالش هاي توليد و صنعت کشور گفت: اين چالش ها بر اساس نظرسنجي هاي صورت گرفته در دو سال اخير از واحدهاي صنعتي استخراج شده است.
فولادگر مهمترين آن را منابع مالي و عدم دسترسي به تسهيلات بانکي عنوان و اضافه کرد: نظام بانکي ما که دو وظيفه گردش مالي و عقود اسلامي را به دوش دارد به سمت کارهاي ديگر از جمله مسکن سازي رفته و رقيب بخش خصوصي شده است در حاليکه اين موارد وظيفه آنها نيست.
وي مشکل دوم را فضاي کسب و کار خواند و اظهار کرد: موانع توليد موجود در کشور به گونه اي است که اجازه نمي دهد نقدينگي موجود در کشور که حدود 400 هزار ميليارد تومان است وارد فضاي کسب و کار شود.
وي مشکل سوم را بهره وري و کيفيت پايين خواند و تاکيد کرد: رفع اين مشکل به عهده توليدکنندگان است.
گفتني است در اين مراسم از ۴۱ واحد نمونه صنعتي و معدني و چند تن از پيشکسوتان و بزرگمردان عرصه صنعت و معدن استان اصفهان تقدير به عمل آمد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن