تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801559040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار وزیر اطلاعات به منحرفان: روحانی می‌گفت«برخی فکر می‌کنند رهبری تضعیف شود به نفع آنهاست»/ با اهداف سیاسی، مسئولان نظام را همانند بهشتی ترور شخصیتی می‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
هشدار وزیر اطلاعات به منحرفان: روحانی می‌گفت«برخی فکر می‌کنند رهبری تضعیف شود به نفع آنهاست»/ با اهداف سیاسی، مسئولان نظام را همانند بهشتی ترور شخصیتی می‌کنند

هشدار وزیر اطلاعات به منحرفان: روحانی می‌گفت«برخی فکر می‌کنند رهبری تضعیف شود به نفع آنهاست»/ با اهداف سیاسی، مسئولان نظام را همانند بهشتی ترور شخصیتی می‌کنند
وزیر اطلاعات شامگاه جمعه در مراسم سی و سومین سالگرد شهدای هفتم تیر، دلیل بروز فاجعه هفتم تیر را غفلت عنوان کرد و اظهار داشت: امروز باید بهشتی های زمان خود را حفظ کنیم.
به گزارش نامه نیوز،  حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی، گفت: ترور شخصیتی مسوولان کنونی نظام نیز همانند ترور شهید بهشتی است که متاسفانه عده ای برای دستیابی به اهداف سیاسی، شروع به دروغ پردازی، تهمت زدن و هتک حرمت می کنند.

وی با بیان اینکه انحراف از مسیر رهبری باعث بوجود آمدن فاجعه هفتم تیر شد، افزود: امروز نیز اگر انحراف از مسیر رهبری باشد، حوادثی از جمله سال 88 به وجود می آید اما هوشیاری ملت نمی گذارد کشور هزینه های آنچنانی را پرداخت کند.

وزیر اطلاعات گفت: باید از حوادثی همچون هفتم تیرماه درس بگیریم و از رکن رکین ولایت فقیه با تمام وجود پاسداری کنیم تا فجایعی مانند هفتم تیرماه تکرار نشود.

حجت الاسلام والمسلمین علوی خاطر نشان کرد: زمانی که شهید بهشتی زنده بود همانند مسوولان کنونی بود که مسوولیت هایی در دست دارند و کارها را اداره می کنند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه عده ای برای دستیابی به اهداف سیاسی، شروع به دروغ پردازی، تهمت زدن و هتک حرمت می کنند، ادامه داد: آنچه آدم را سخت دچار افسردگی می کند این است که کسانی این کارها را می کنند که خودشان را مومن، متدین، ولایتمدار و متدین به شرع می دانند و این با تقوا جور نمی آید.

وی افزود: کسی از قضایا درس می گیرد که در چارچوب تقوا به آن نگاه و مسیر آینده خود را ترسیم کند.

وزیر اطلاعات گفت: متاسفانه امروز در برخی رسانه ها دروغ پردازی ها آنچنان به وجود می آید که چهره های خدومی که امروز همسو و هماهنگ تنگاتنگ با رهبر معظم انقلاب امور را پیش می برند با انواع دروغ ها هدف قرار می دهند و اینجاست که فاجعه هفتم تیر به ما می گوید به گوش باشید.

علوی اظهارداشت: امروز در راس دستگاه اجرایی کشور فردی فقیه، عضو مجلس خبرگان رهبری و با سابقه زیاد سیاسی، امنیتی و نظامی، در راس قوه قضاییه یک مجتهد و در راس قوه مقننه یک شخصیت فرهیخته قرار دارند اما متاسفانه افرادی بی محابا با نسبت های دروغ، با حیثیت و شخصیت این ها بازی و آن ها را متهم به دروغ پردازی می کنند.

وی ادامه داد: اندک غفلتی در این زمینه می تواند ما را دچار قضایای هفت تیر کند و موجبات آن اتفاق را برای ما فراهم کند و ما باید به گوش باشیم.

وزیر اطلاعات گفت: آنچه سه سال پیش در 14 خرداد در مرقد امام(ره) اتفاق افتاد و نوه امام ( ره ) را هو کشیدند چه بود؟ آنچه دو سال پیش در قم اتفاق افتاد و رییس قوه مقننه را با هتک حرمت حرم حضرت معصومه(س) مورد توهین قرار دادند چه بود؟

علوی افزود: در جوار حضرت ثامن الحجج(ع) و در شب احیا مراسم آقای ناطق نوری را بهم زدند چه بود؟ این نمونه همان چیزهایی بود که ما در زمان حیات شهید بهشتی در مورد ایشان می دیدیم.

وی ادامه داد: تا رهبر معظم انقلاب این حرکت را تقبیح نکرده بودند عاملان این ماجراها حاضر به اینکه این حرکت ها را قبیح بدانند نبودند.

علوی اضافه کرد: برخی چیزها، حسن و قبح آن ذاتی است و هر کس با عقل خود متوجه آن می شود، مگر حتما باید رهبر معظم انقلاب بگویند تا ما قبح حرکت ها را درک کنیم؟

وزیر اطلاعات گفت: دشمن در جریان هفتم تیر به دنبال آن بود که با به شهادت رساندن آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجلس وقت، نخست وزیر وقت و دیوان عالی کشور که شهید بهشتی بودند عملا اعضای شورای ریاست جمهوری که پس از عزل بنی صدر تشکیل شده بود را به شهادت برساند.

علوی اظهارداشت: همچنین با به شهادت رساندن تعداد زیادی از نمایندگان مجلس به دنبال آن بودند تا مجلس را به تعطیلی بکشانند و با به شهادت رساندن جمعی از اعضای دولت، دولت را ساقط کند و کشور فاقد ساختار سیاسی شود تا بتوانند کودتای خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: اما هوشیاری مردم، بیداری مردم، درک عمق فاجعه و حضور مردم در صحنه و رهبری استثنایی امام راحل ( ره ) به آنان اجازه نداد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امروز نظام ما مدیون شهدای هفت تیر و در راس آن ها شهید بهشتی است، گفت: امروز در شرایطی هستیم که دشمنان اسلام، نظام و انقلاب خیلی ضربه خورده اند.

علوی افزود: اسرائیلی که ارتش چندین کشور عربی را در هم می پیچید و بر آنان غلبه پیدا می کند نتوانست در برابر تعدادی از جوانان حزب اللهی درس گرفته از انقلاب اسلامی به نام حزب الله لبنان، بایستد.

وی خاطرنشان کرد: هرجا آنان آمدند به اسلام و هواداران جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند عملا ضربه به خود آن ها برگشت.

وزیر اطلاعات گفت: امروز آن ها آمده اند و می خواهند با دست خود مسلمانان به آن ها ضربه بزنند و تعدادی مسلمان ساده لوح در کشورهای مختلف تحت عنوان تکفیری را به جان مسلمانان انداخته اند که هدف اصلی آنان نیز جمهوری اسلامی ایران است.

علوی با بیان اینکه امروز نیاز به وحدت و برادری داریم و باید وحدت و برادری را حفظ کنیم، گفت: امروز رهبر روشن ضمیری مانند رهبر معظم انقلاب داریم که دنیا در برابر عظمت او سر تسلیم فرود آورده است.

وی افزود: امروز دومین شخصیت کشورمان رییس جمهوری است که در جریان صحبتی که با من داشت، من از بی مهری بعضی ها نسبت به مقام معظم رهبری گله کردم که وی گفت آنان اشتباه می کنند، خیال می کنند آقا تضعیف شود به نفع آنان تمام می شود در صورتی که عزت همه ما در عزت مقام معظم رهبری است.

وزیر اطلاعات گفت: رییس جمهوری امروز بازوی مقام معظم رهبری است و باید همه دست به دست هم دهیم و وحدت، برادری، همدلی و هم افزایی را افزایش دهیم.

وزیر اطلاعات در ادامه گفت: در تاریخ اتفاقات زیادی داریم که برخی از اتفاقات می مانند و برخی نیز به فراموشی سپرده می شوند که حادثه هفتم تیر از جمله اتفاقاتی است که هرگز فراموشی نمی شود.

علوی افزود: فاجعه هفتم تیر اتفاقی آموزنده، عبرت آموز و درس دهنده است و ریشه های زیادی دارد و برای درس آموختن از این رویداد باید به ریشه های آن نیز بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه باید از فاجعه هفتم تیر درس بگیریم، خاطر نشان کرد: فاجعه هفتم تیر مسئله کوچکی نبود و نباید این فاجعه اتفاق می افتاد و علت این حادثه این بود که ما از تاریخ آن درسی را که باید می گرفتیم، نگرفتیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر به علت فاجعه هفتم تیر توجه کنیم، می توانیم از تکرار هفتم تیرها جلوگیری کنیم چرا که غفلت هاست که هزینه چنین فاجعه هایی را بر نظام و انقلاب ما تحمیل می کند.

وی به سهم خواهی برخی جریانات پس از پیروزی انقلاب اسلامی که ماهیت حرکت آنان با ماهیت حرکت امام ( ره ) تفاوت داشت اشاره کرد، و افزود: برخی از جریانات معتقد بودند که باید برای سرنگونی رژیم پهلوی دست به اسلحه برد و نوعی تفکرات مارکسیستی داشتند و همانند منافقین اسلام را با خود حمل می کردند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه انقلاب اسلامی با یک حرکت مسلحانه به پیروزی نرسید، گفت: امام راحل(ره) از همان ابتدا مردم را بسیج کردند و معتقد بودند خون بر شمشیر پیروز است و با همین نگرش سبب شد تا کاخ های ستمگران به لرزه درآید.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی برخی از جریانات ادعای اثرگذاری بیشتری در این انقلاب داشتند و سهم خواهی آنان شروع شد و به جای اینکه با اندیشمندان تحول ساختار را بررسی کنند به دنبال سهم خواهی بودند.

وزیر اطلاعات گفت: یک عده نیز فریب شعار آنان را خوردند و با آنان همراه شدند و تحت تأثیر تبلیغات آنان قرار گرفتند و همین امر سبب شد گروهک ها شکل بگیرند و بعضی از جوانان ما جذب گروهک های بی ریشه ای که تاثیری در انقلاب نداشتند قرار گرفتند و همین جا بود که پرچم نجات نسل جوان با دست شهید مظلوم بهشتی برافراشته شد.

علوی افزود: شخصیت شهید بهشتی باعث شد منافقین دست به ترور شخصیتی ایشان بزنند و تهمت پشت تهمت را قطار کنند و با شعار مرگ بر مرتجع، نیروهای خط امام را مرتجع خواندند.

وی ادامه داد: آنان مرحوم طالقانی را که در بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار بودند مقابل امام ( ره ) قرار دادند که می گفت من برای حرکت و جان تازه پیش حضرت امام می روم.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: همچنین آنان شعار مصدق را سر می دادند تا معیارهایی که توسط امام(ره) مطرح شده بود را با ملی گرایی کمرنگ کنند و امپراطوری رسانه های خارجی به حمایت از جریان مقابل خط امام ( ره ) می پرداختند.

علوی اظهارداشت: منافقین عنوان اسلام را یدک می کشیدند اما به تعبیر امام راحل ( ره ) تعبد به اسلام نداشتند بلکه تمسک به اسلام داشتند و اسلام را به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف ضد اسلامی خود قرار داده بودند.

وی ادامه داد: شهید بهشتی همیشه می گفت به آمریکا بگویید از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر، اما این شخصیت توسط منافقین عنصر وابسته به آمریکا معرفی می شد و یک عده افراد ساده لوح نیز باورشان می شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز بعد از 35 سال نسل جوان کشور می بینند چه کسانی در دامن آمریکا غلطیدند.

علوی افزود: آنان شعار «بهشتی، بهشتی، طالقانی را تو کشتی» سر می دادند تا از محبوبیت چهره مرحوم طالقانی برای بی اثر کردن شهید بهشتی استفاده کنند چون می دانستند تا شهید بهشتی می تواند تاثیر بگذارد، منطق آنان در برابر شهید بهشتی جایی ندارد بنابراین ایشان را باید از تاثیر می انداختند.

وی ادامه داد: همچنین عنوان کردند بهشتی سرمایه دار است و وقتی شهید بهشتی شهید شد همه دیدند که ایشان چه زندگی معمولی و خانه ساده ای دارد.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: امروز همه متوجه شده اند چه کسی عنصر آمریکایی، مرتجع و خون مملکت را مکیده است و این ها را خوب تشخیص می دهند اما آن روز چقدر اینها را باور کردند؟ .

علوی اظهارداشت: اگر آن زمان شهید بهشتی در انتخاباتی سراسری مثل ریاست جمهوری شرکت می کرد معلوم نبود چند درصد آرا را بدست می آورد چرا که خیلی ها فکر می کردند بهشتی یک عنصر امریکایی است و به همین دلیل بود که امام(ره) فرمود بهشتی مظلوم زیست، مظلوم مرد و خاری در چشم دشمنان اسلام بود.

وی ادامه داد: امروز از شهید بهشتی به عنوان معمار قوه قضاییه یاد می شود که این است، اما محدود کردن ایشان در مهندسی و معماری قوه قضاییه نوعی حق کشی نسبت به آن بزرگوار است چرا که شهید بهشتی در معماری انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی داشت.

وزیر اطلاعات گفت: وقتی شهید بهشتی به شهادت رسید تازه مردم فهمیدند چه کسی را از دست داده اند .

به گزارش ایرنا علوی افزود: ایران باید قدر بهشتی هایش را بداند و نباید زمانی که انقلاب بیش از هر زمان به بهشتی و بهشتی هایش نیاز دارد طوری ترور شخصیت شوند که امام راحل بگوید مظلوم زیست و مظلوم رفت.




1393/4/7





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن