تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802423680




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از مخالفت صریح رهبری تا هشدار شدید روحانی/ فردا نوبت خودتان است


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



از مخالفت صریح رهبری تا هشدار شدید روحانی/ فردا نوبت خودتان است
حجت الاسلام روحانی: «فکر نکنید این وحشی‌های تروریست را که به جان دیگران انداخته‌اید، به خونریزی و آدمکشی در سایر نقاط دست نخواهند زد.»



به این مطلب امتیاز دهید

    به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، مخالفت مقام معظم رهبری با هرگونه دخالت دولت آمریکا در امور داخلی عراق و هشدار حجت الاسلام روحانی به حامیان گروه های تروریستی، در رسانه های فارسی زبان دولت های غربی بازتاب یافت.     به نوشته سایت بی بی سی فارسی (BBCpersian) حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، با اشاره به درگیری‌ها در عراق، به کشورهای اسلامی حامی داعش (دولت اسلامی عراق و شام) هشدار داده و آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران گفته است درگیری در عراق میان کسانی است که می‌خواهند این کشور "به اردوگاه آمریکا ملحق شود و کسانی که خواهان استقلال عراق هستند."  
آقای خامنه‌ای با دخالت آمریکایی‌ها و کشورهای دیگر در مسائل داخلی عراق به شدت مخالفت کرده و گفته دولت و ملت این کشور و مرجعیت دینی این کشور خود توانایی تمام کردن این 'فتنه' را دارند.  
رئیس‌جمهوری ایران هم در 'کنگره بین‌المللی امام حسن مجتبی' در تهران خطاب به کشورهای اسلامی که "با دلارهای نفتی به تروریست‌ها کمک می‌کنند"، هشدار داد که فردا نوبت خود آنها خواهد رسید.  
آقای روحانی بدون آن که نامی از این کشورها ببرد، خطاب به آنها گفت: "فکر نکنید این وحشی‌های تروریست را که به جان دیگران انداخته‌اید، به خونریزی و آدمکشی در سایر نقاط دست نخواهند زد."  
هیچ کشوری رسما از داعش حمایت نکرده اما نوری مالکی، نخست وزیر عراق عربستان را به دخالت در مسائل عراق متهم کرده است.  
شبه‌نظامیان داعش از حدود ده روز پیش با اشغال موصل، یکی از بزرگترین شهرهای عراق، عملیات نظامی خود در این کشور را آغاز کردند.  
این گروه تندرو در ظرف مدتی کوتاه کنترل تعدای از شهرها و مناطق عراق را به دست گرفته و گفته‌ قصد دارد بغداد را تصرف کند.  
رئیس جمهور ایران شرایط فعلی را 'روز غم برای مسلمانان و روز شادی برای صهیونیست‌ها' خوانده و از علمای سنی و شیعه خواسته است تا "یک حرکت فرامذهبی در دنیای اسلام علیه توحش، خشونت و آدم‌کشی به راه بیندازند."  
هم‌ز‌مان آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با مسئولان قوه قضاییه ایران، مقام‌های آمریکایی را به 'مذهبی قلمداد کردن' درگیری‌ها در عراق متهم کرد و گفت: "آنچه که در عراق روی داده است، جنگ شیعه و سنی نیست."  
او 'نظام سلطه' را مقصر بحران عراق دانست و گفت: "عوامل اصلی فتنه در عراق، با سنی‌های مؤمن و معتقد به استقلال عراق همان اندازه خصومت دارند که با شیعه دشمن هستند.  
پیش‌روی‌های گروه سنی داعش که با خشونت شدید همراه بوده، نگرانی‌های بین‌المللی را برانگیخته و مقام‌های ایرانی پیش از این از آمادگی برای کمک به دولت عراق در صورت درخواست این کشور خبر داده بودند.    

    رادیو فردا (radiofarda) با انتشار بخش هایی از سخنان رهبری، نوشته است:     آقای خامنه‌ای، در دیدار با مسئولان دستگاه قضایی و همچنین روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌ها، به بحران عراق پرداخت و گفت عراقی‌ها  خود می‌توانند حملات اخیر را دفع کنند.     رهبر جمهوری اسلامی تصریح کرد: «ما با دخالت آمریکایی‌ها و دیگران در مسائل داخلی عراق به شدت مخالفیم و آن را تایید نمی‌کنیم زیرا معتقدیم دولت و ملت عراق و مرجعیت دینی این کشور توانایی تمام کردن این فتنه را دارند و ان شاء الله آن را تمام خواهند کرد.»    

    دویچه وله (DeutscheWelle) نوشته است:     [آیت الله] خامنه‌ای ضمن رد گفته کسانی که رویدادهای عراق را نتیجه جنگ شیعه و سنی می‌دانند، گفت که دعوای اصلی در عراق "میان کسانی است که میخواهند عراق به اردوگاه آمریکا ملحق شود و کسانی که خواهان استقلال عراق هستند".     دویچه وله در ادامه آورده است: اینکه چه کسی مسئول وضعیت پرخشونت و بحرانی عراق و پیشروی نیروهای "دولت اسلامی عراق و شام" است این روزها موضوع مهم بحث رسانه‌های جهان است. در بسیاری از رسانه‌ها بیش از هرچیز مسئولیت دولت جورج دبلیو بوش، معاون او، دیک چینی، و وزیر دفاع وقت، دونالد رامسفلد، مطرح می‌شود. اما همچنین بسیاری از تحلیلگران دولت نوری مالکی را مسئول می‌شمرند.  
در برخی رسانه‌ها مسئولیت اوباما نیز برای هرج و مرج کنونی در عراق مطرح شده است.  
این روزنامه نیز به جز خود عراقی‌ها، جورج دبلیو بوش را که دستور حمله نظامی به عراق را داده بود مسئول اصلی ناملایمات و بحران کنونی در عراق می‌داند، چون حمله نظامی به فرمان بوش بود که موجب "از هم گسیختن دولت در عراق، از هم پاشیدن ارتش این کشور و تشدید اختلاف‌های مذهبی و انفجار افراط‌گرایان شد".     دویچه وله در خبر دیگری به سخنان دکتر روحانی در "کنگره بین‌المللی امام حسن مجتبی" پرداخت و نوشت:      روحانی گفت که "صهیونیست‌ها لذت می‌برند که مسلمانان به جان هم افتاده‌اند و اذهان از موضوع فلسطین منحرف شده است" او بر لزوم وحدت میان مسلمانان و تقویت جنبش صلح در برابر خشونت و افراط در کشورهای اسلامی تاکید کرد.  
رئیس جمهور ایران سپس بدون آنکه از کشوری نام ببرد به کشورهایی هشدار داد که با دلار نفتی از تروریست‌ها حمایت می‌کنند. او گفت: «به همه کشورهای اسلامی‌‌ای که با پول‌شان، با دلار نفتی‌شان، امروز به تروریست‌ها کمک می‌کنند می‌گوییم و توصیه و تاکید می‌کنیم، بدانید فردا نوبت شماست.»  
گفته می‌شود که داعش هزینه‌های خود را از طریق کمک‌های مالی قطر و عربستان سعودی تامین می‌کند.    



    صدای آمریکا (VOA) با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و حجت الاسلام روحانی نوشت: تهران که از دولت شیعه نوری المالکی حمایت می‌کند، دخالت کشورهای خارجی را دلیل ظهور گروه‌های افراطی می‌داند.    

    رادیو فرانسه (RFI) هم نوشته است: آیت الله خامنه ای در حالیکه از حاکمیت کنونی در عراق بعنوان «نظام مردم سالاری» یاد کرد، متذکر شد: هدف اصلی از قضایای اخیر در عراق، محروم کردن مردم این کشور از دستاوردهائی است که آنها علیرغم حضور و دخالت آمریکا بدست آورده اند.  
همچنین رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به برگزاری انتخابات اخیر در عراق گفت: آمریکا از مشارکت خوب مردم عراق و تعیین گزینه‌های مورد اعتماد مردم راضی نیست زیرا آمریکا بدنبال آن است که افراد گوش به فرمان آمریکا در این کشور حاکم باشند.     حسن روحانی- رئیس جمهوری اسلامی، نیز با اشاره به بحران در برخی از کشورهای منطقه از جمله بحران اخیر در عراق، به کشورهای اسلامی که با «پول و دلارهای نفتی به تروریست‌ها کمک می کنند» هشدار داد.    

  444    




۰۲/۰۴/۱۳۹۳ - ۰۷:۵۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن