تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803306400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوریه با ایجاد اردوگاه برای پناهجویان در مرزهای خود با لبنان مخالفت کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سوریه با ایجاد اردوگاه برای پناهجویان در مرزهای خود با لبنان مخالفت کرد بیروت – ایرنا – «علی عبدالکریم علی» سفیر سوریه در بیروت بعداز دیدار با «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان تاکید کرد که دمشق ایجاد اردوگاه برای پناهجویان سوری در مرزهای سوریه و لبنان را نمی پذیرد.


به گزارش ایرنا، جبران باسیل روز جمعه به مدت یکساعت با سفیر سوریه در لبنان دیدار و با وی در خصوص بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان و یا ایجاد اردوگاه هایی برای آنان در مرزهای سوریه و لبنان، گفت وگو کرد.
جبران باسیل همچنین در نشستی مشترک با سفرای 5 کشورعضو دایم شورای امنیت سازمان با آنان در باره موضوع پناهجویان سوری در لبنان تبادل نظر کرد.
در بیانیه وزارت خارجه لبنان که بعداز این دیدارها صادر شد، آمده است که گفت وگوی رسمی با سفیر سوریه در بیروت در چارچوب سیاست بی طرفی لبنان در قبال بحران های منطقه و نخستین گام برای فراهم کردن شرایط بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان بود.
وزارت خارجه لبنان تاکید کرده است که حل مسئله پناهجویان سوری بدون همکاری و تماس با دولت و مقامات سوریه امکان پذیر نیست.
درهمین حال علی عبدالکریم علی بعداز این دیدار در گفت وگو با خبرنگاران تاکید کرد که دمشق پیشنهاد ایجاد اردوگاه هایی برای پناهجویان سوری در مرزهای لبنان و سوریه را نمی پذیرد.
وی گفت: دمشق مخالف ایجاد اردوگاه برای پناهجویان سوری در مرزهای لبنان و سوریه است، این امکان برای پناهجویان وجود دارد که به کشورشان بازگردند.
سفیر سوریه خاطرنشان کرد: سوریه کشوری وسیع و بزرگ است و این فرصت و ظرفیت وجود دارد که فرزندانش در آن و در خانه خود زندگی کنند.
علی عبدالکریم علی تصریح کرد: موضوع دیدار با وزیر خارجه لبنان ، روابط دو جانبه و پناهجویان سوری بود و دولت لبنان خواستار حل موضوع پناهجویان در چارچوب هماهنگی و همکاری دو کشور است بطوریکه کرامت و حق اتباع سوریه حفظ و در شرایطی مناسب و ممکن به کشورشان بازگردند.
وی تاکید کرد که تماس ها و رایزنی ها با دولت و بویژه وزارت خارجه لبنان ادامه می یابد و انشاء الله نتایج این هماهنگی ها و همکاری ها مثبت و ثمربخش خواهد بود.
دولت لبنان بارها اعلام کرده است حضور بیش از یک میلیون و 500 هزار پناهجوی سوری که یک سوم جعیت 4 میلیون و 500 هزار نفری این کشور است، مشکلات سیاسی ، امنیتی ، آموزشی ، اجتماعی و اقتصادی برای لبنان بدنبال داشته است.
لبنان همچنین اعلام کرده است که در چارچوب یک برنامه ابتدا مانع ورود پناهجویان جدید خواهد شد و در مرحله بعدی برای ساماندهی پناهجویان در مرزهای با سوریه و در نهایت بازگشت آنها به کشورشان اقدام می کند.
دولت لبنان همچنین تاکید کرده است ، کشورهایی که قول داده بودند برای کاهش فشارها بر دولت و ملت لبنان و میزبانی مناسب از پناهجویان سوری کمک می کنند، از ارائه بخش زیادی از این کمک ها تاکنون خودداری کرده اند.
« ریاض سلامه » رییس بانک مرکزی لبنان خاطرنشان کرده است که حضور پناهجویان سروی سالانه بیش از 4 میلیارد و 500 میلیون دلار بار مالی بر لبنان تحمیل می کند و این کشور توان تحمل آن را ندارد.
« جیم یونگ کیم» رییس بانک جهانی هم که اخیرا به لبنان سفرکرده بود ، هزینه های تحمیل شده به این کشور را تا پایان تابستان سال 2013 بیش از 7 میلیارد دلار اعلام کرده است.
سفیر سوریه در ادامه گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به بحران سه ساله تحمیل کشور به کشور متبوعش تاکید کرد: اگر می خواهند موضوع پناهجویان سوری حل و شهرها و روستاهای سوره امن شود ، ابتدا باید ازکشورهایی که تروریست ها را به سوریه اعزام و آنها را حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند بخواهند که این اقدامات خود را متوقف کنند.
وی اظهارداشت: همچنان کشورهای اروپایی و آمریکایی ، برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و ترکیه از تروریست ها حمایت همه جانبه می کنند اما باید بدانند که این تروریست ها روزی بلای جان خود آنها خواهند شد.
علی عبدالکریم علی تصریح کرد: حضور گسترده و غافلگیر کننده اتباع سوریه در سفارت کشورشان در بیروت برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بیانگر تمایل آنان به بازگشت به کشور و خانه خودشان است.
خاورم ** 1324

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن