تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قصد ما این است که نمیریم تا توبه کنیم، ولی توبه نمی کنیم تا اینکه می میریم
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803616047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بر لزوم افزايش همكاري‌هاي اقتصادي دو كشور تاکيد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ تير ۱۳۹۳ (۱۰:۵۵ق.ظ)
در حاشيه جلسه سفير پاکستان در اتاق زاهدان بر لزوم افزايش همكاري‌هاي اقتصادي دو كشور تاکيد شد سفير پاکستان در ايران ضمن حضور در اتاق زاهدان، بر لزوم تلاش بخش‌خصوصي دو كشور براي افزايش همكاري‌هاي اقتصادي تأكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري موج، نورمحمد جادماني گفت: روابط سياسي و فرهنگي ميان دو کشور دوست و همسايه ايران و پاکستان در حد خوب و مستحکم پابرجاست، اما در بخش اقتصادي مبادلات در حد قابل قبول نيست که البته بايد در اين زمينه بخش‌خصوصي دو کشور فعاليت بيشتري داشته باشند.
وي تصريح کرد: گسترش اين همکاري‌ها بستگي به فعاليت سرمايه‌گذاران، تجار و بازرگانان دو طرف دارد و اکنون دولتمردان دو کشور مصمم هستند روابط اقتصادي توسعه يابد تا به سقف پنج ميليارد دلار برسد.
سفير پاکستان در ايران عنوان كرد: مبادلات اقتصادي ايران و پاکستان در سال 2009 حدود يک ميلياردو 300ميليون دلار بود که به علت بروز مشکلاتي اين رقم به 400 ميليون دلار کاهش يافته است.
جادماني يادآور شد: تجار و بازرگانان در زمينه گسترش مبادلات اقتصادي دو کشور نقش مهم و اساسي دارند و يکي از علل کاهش مبادلات تجاري، تمرکز بالاي بازار پاکستان بر روي بازارهاي اروپايي بوده است و دولت جديد پاکستان بر افزايش مراودات اقتصادي با کشورهاي منطقه به ويژه همسايگان خود تأکيد دارد.
وي از فراهم کردن زيرساخت‌هاي لازم از سوي کشور ايران در زمينه مبادلات اقتصادي و ايجاد بازارچه‌هاي مرزي در سيستان‌وبلوچستان خبر داد و عنوان كرد: زيرساخت‌هاي لازم در ايران به خوبي فراهم شده و وجود بازارچه‌هاي مرزي فرصت بسيار خوبي است که بايد تجار پاکستاني نيز از آن استفاده کنند .
به گزارش اتاق زاهدان،سفير پاکستان در ايران تصريح كرد: دولت پاکستان در حال بررسي زمينه‌هاي لازم براي ايجاد امکانات رسمي مراودات بازرگاني و تجاري در مقابل بازارچه‌هاي ايران است و اميدواريم در آينده شاهد تحول در اين حوزه باشيم.
عبدالحکيم ريگي رئيس اتاق زاهدان نيز گفت: بايد براي گسترش روابط تجاري دو کشور بيشتر تلاش کنيم، ضمن اين‌كه مرز مشترک سيستان‌وبلوچستان با پاکستان را مهم ارزيابي كرد و ادامه داد: دو کشور بايد از موقعيت‌هاي موجود براي گسترش روابط استفاده کنند.
وي همچنين خواستار به رسميت شناختن مرز پيشين در سيستان‌و بلوچستان از طرف کشور پاکستان شد و افزود: مرز پيشين براي هر دو کشور به‌ويژه بندر کراچي مهم است.
نادر ميرشکار رئيس سازمان صنعت، معدن وتجارت سيستان‌وبلوچستان نيز با اشاره به مرز 900 کيلومتري سيستان‌وبلوچستان با پاکستان گفت: باتوجه به ظرفيت‌هاي موجود بين ايران وپاکستان، استفاده مردم دو کشور از ظرفيت‌هاي مذکور براي رفاه خانوارها به‌عنوان يک ضرورت تلقي مي‌شود.
وي عنوان كرد: در برخي مواقع پاکستان براي کالاهاي ايراني تعرفه صد در صدي لحاظ مي‌کند که باعث مرجوع شدن کالاهاي ايراني مي‌شود و اين مشكل بايد بررسي و رفع شود.
امان‌الهي شهنوازي نايب رئيس اتاق زاهدان نيز خواستار راه‌اندازي پرواز زاهدان - کويته – کراچي و بالعکس شد و راه‌اندازي خط ارتباطي هوايي فوق را باعث سهولت در سفرهاي تجاري دو کشور دانست.
طاهره هامون‌نورد ناظرگمرکات سيستان‌وبلوچستان نيز مسلمان بودن و همسايگي پاکستان و ايران را مهم‌ترين عامل روابط دوستانه دو کشور دانست و افزود: کاهش دغدغه‌هاي تجاري دو کشور از مهم‌ترين مسائلي است که بايد به آن توجه شود.
وي اضافه کرد: گاهي ديده مي‌شود كه ايران در انجام توافقانامه‌ها با پاکستان همکاري بيشتري مي‌كند و بايد اين همكاري‌ها دو سويه باشد.
علي خانقاهي، مديرکل حمل‌ونقل و پايانه‌هاي سيستان‌و بلوچستان نيز ابراز اميدواري كرد كه شاهد تسهيل در روند مبادلات تجاري و اجراي بيشتر توافقات دو کشور باشيم و گفت: انتظار مي‌رود پس از اين گونه نشست‌ها تسهيلات لازم براي تجار و بازرگانان فراهم شود.
وي همچنين خواستار همکاري بيشتر کنسولگري پاکستان در زاهدان براي صدور ويزاي رانندگان کاميون‌هايي که در مسير تردد مي‌كنند، شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن