تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803168419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش فارس از اولین روز برگزاری کنکور سراسری قطار کنکوری‌ها به ایستگاه آزمون رسید/ آزمونی متفاوت با طعم دعای مادر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از اولین روز برگزاری کنکور سراسری
قطار کنکوری‌ها به ایستگاه آزمون رسید/ آزمونی متفاوت با طعم دعای مادر
چهل و چهارمین ماراتن کنکور از امروز برای بیش از یک میلیون داوطلب آغاز شد، پدران تسبیح به دست و مادران ذکر به لب به در دانشگاه زل زده‌اند تا فرزندشان با لب خندان از در خارج شود.

خبرگزاری فارس: قطار کنکوری‌ها به ایستگاه آزمون رسید/ آزمونی متفاوت با طعم دعای مادر



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، چهل و چهارمین ماراتن کنکور از امروز برای بیش از یک میلیون نفر آغاز شد، امروز روز ریاضی‌ها بود، استرس چهره‌هایشان از نوع خداحافظی با خانواده‌ها هم پیدا بود ولی برق چشمان تمامشان نشان از توکل و امید داشت. نگاه‌هایشان به محیط دانشگاه بیانگر آرزوهای ذهن و دلشان است.

 همه نسل‌هایی که در کنکور شرکت کردند، روز کنکور را هرگز فراموش نمی‌کنند، روزی که روز بیم و امید است، آن‌ها آمده‌اند تا محصول یک سال تلاششان را درو کنند.برای بسیاری از داوطلبان، این اولین کنکوری است که در آن شرکت می‌کنند. برخی شانس خود را برای کسب رتبه بهتر نسبت به سال یا سال‌های گذشته بار دیگر می‌آزمایند و برخی نیز مصداق واقعی ضرب‌المثل «ز گهواره تا گور دانش بجوی»، هستند.

* والدین چشم انتظار با یک نگاه ساده به محوطه حوزه‌های امتحانی و مشاهده خانواده‌هایی که ساعت‌ها نگران در پشت درهای بسته سالن‌های امتحانی چشم انتظار فرزندان خود هستند و هر کدام به نوبه خود برای فرزندشان آرزوی موفقیت می‌کنند، می‌توان اهمیت کنکور و تاثیر آن بر زندگی داوطلبان و خانواده‌ها را دید. یکی از مادران حتی در دانشکده آمار و انفورماتیک سازمان سنجش بیهوش شد تا جایی که اورژانس مستقر در دانشکده برای بهبودی‌اش دست به کار شد.

برخی از خانواده‌ها گویی به پیک نیک آمده‌اند و بساط چای و میوه پشت درب دانشگاه به راه است، پدر تسبیح به دست و مادر ذکر به لب به در دانشگاه زل زده‌اند تا فرزندشان با لب خندان از در خارج شود. عده زیادی از مادران کنکوری‌ها در محوطه دانشگاه منتظر فرزندشان و در حال خواندن دعا برای موفقیت فرزندشان در کنکور بودند. آن‌ها نیز به اندازه خود داوطلب در طول این مدت استرس داشته‌اند و از هیچ گونه کمک و همراهی با فرزندشان در طول زمان درس خواندن دریغ نکرده‌اند.

* سالن آرامی که سرشار از ناگفته‌هاست سالن کنکور بسیار آرام است تا جایی که صدای گام‌های مراقبان نیز تمرکز داوطلبان را بر هم می‌زند و برخی از آن‌ها برای لحظه‌ای چشم از برگه سوال بر می‌دارند تا بدانند صدا از کجاست ولی برخی حتی با صداها نیز به کار خود ادامه می‌دهند و حاضر نیستند زمان خود را حتی برای لحظه‌ای از دست بدهند. برخی از داوطلبان یک سال است که شب و روز ندارند و استرس زیادی را تحمل می‌کنند، تا حدی که کارشان به پزشک و قرص‌های ضد استرس می‌کشد. برخی نیز ساعت برگزاری کنکور برایشان کمی زود است و با ساعت خوابشان تداخل پیدا می‌کند و ترجیح می‌دهند همان‌جا روی نیمکت چرتی بزنند. در این میان عده‌ای از داوطلبان نیز هستند که اشتهای خوبی دارند و مقادیر زیادی خوراکی و نوشیدنی برای خود آورده‌اند تا در لحظه لحظه کنکور از خوردن آن‌ها بی بهره نباشند. برای برخی از داوطلبان آزمون سراسری به کیک و ساندیسش معروف است. * نخستین سوال خانواده‌ها آزمونی که یک سال برایش زحمت‌ کشیدند و استرس داشتند به پایان می‌رسد و داوطلبان از درب حوزه آزمون خارج می‌شوند. نخستین سوالی که خانواد‌ه‌های نگران پس از خروج فرزندانشان از دانشگاه از آن‌ها می‌پرسند این سوال است: «چطور بود؟» برخی کل آزمون را در یک جمله خلاصه می‌کنند و می‌گویند: « آسان بود». یکی از داوطلبان سوالات کنکور را آب خوردن می‌داند و دیگری می‌گوید: برای کسی که درس خوانده بود سوالات راحتی مطرح شده بود. داوطلب دیگری که خندان از در دانشگاه خارج می‌شود می‌گوید: سوالات مفهومی بود ولی برای سوالات عمومی وقت کمی داشتیم. داوطلب دیگر کنکور حرف‌های دوستش را تائید می‌کند و می‌گوید: مطمئن بودم زبان را 100 در صد می زنم ولی زمان کمی داشتم و فرصت پاسخگویی به سوالات زبان نبود. داوطلبان در مجموع از سوالات و از نحوه برگزاری آزمون راضی هستند ولی آنچه هنوز باقی مانده است استرس چهره‌های پدران و مادران است که درک آن با دیدن چهره‌هایشان کار سختی نیست. آزمون سراسری بعدازظهر امروز نیز در گروه هنر ادامه یافت و گروه‌های علوم تجربی، زبان‌های خارجه و علوم انسانی جمعه و شنبه برای شرکت در آزمون در حوزه‌های سراسر کشور حاضر می‌شوند. انتهای پیام/

93/04/05 - 22:16





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن