تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803208073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: سهام عدالت به دارایی مبهم تبدیل شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده مجلس: سهام عدالت به دارایی مبهم تبدیل شده است کرمان - ایرنا - نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سهام عدالت به یک دارایی مبهم و محل رانت در اقتصاد کشور تبدیل شده است.


به گزارش ایرنا، ˈمحمدرضا پورابراهیمیˈ روز پنجشنبه در همایش تجلیل از تلاشگران نمونه عرصه صنعت و معدن استان کرمان، افزود: در این رابطه پیشنهاداتی اصلاحی به دولت داده ایم.
وی تصریح کرد: افرادی که در هیات مدیره سهام عدالت هستند به هیچ احدی پاسخگو نیستند.
وی همچنین چشم انداز اقتصادی ایران را رو به رشد خواند و ادامه داد: آینده خوبی را در کشور خواهیم داشت و گردنه های تحریم، سد راه ما نمی شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش های حوره اقتصادی کشور، گفت: براساس بررسی و پایش حوزه اقتصادی کشور، حوزه نظام تامین مالی و بانک ها از چالش های این حوزه به شمار می روند.
وی با اشاره به نبود توجه به ساختار بازار سرمایه، عنوان کرد: نگاه بانک محور در کشور نتوانسته پاسخگوی اساسی حل نیازهای بنگاه های اقتصادی باشد و حجم عظیم مطالبات معوق که حدود 80 هزار میلیارد تومان در کشور است نشان می دهد باید برای این موضوع تصمیمات جدی گرفته شود.
پورابراهیمی، مطلبات معوق بانک ها را چند دسته ذکر کرد و گفت: یکی از این موارد، بدهی های دولت به نظام بانکی است و بخشی دیگر از مطالبات بانک ها مربوط به حوادثی مانند سیل، زلزله و مواردی از این دست است که امکان پرداخت تسهیلات از سوی این بانک ها را کاهش داده است.
وی اظهار کرد: بخشی از مطالبات بانک ها مرتبط با فعالان اقتصادی است که امروز به سختی کار می کنند و به دنبال ایجاد شغل و توسعه شرایط اقتصادی هستند اما دچار چالش هایی شده اند.
به گفته وی، بخشی از معوقات بانک ها نیز مربوط به کسانی است که پول ها را به جایی غیر از موارد مصرف آن برده و در در عرصه دلالی و سفته بازی وارد شده اند که این افراد باید به صورت ویژه مورد توجه باشند.
نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نرخ تامین مالی را از دیگر چالش های حوزه اقتصادی در کشور برشمرد و گفت: افزایش سود سپرده های بانکی در هر کشور موجب افزایش نرخ تامین مالی کشور شده، ریسک سرمایه گذاری را افزایش می دهد، هزینه تامین مالی را افزایش می دهد و طرح های اقتصادی را از توجیه خارج می کند.
پورابراهیمی بیان کرد: نرخ برخی بانک ها به 30 درصد رسیده که یک فاجعه برای کشور محسوب می شود اما در حال حاضر شورای پول و اعتبار نرخ ها را بین 12 تا 21 درصد تعریف کرده است که در این رابطه باید نظارت دقیقی صورت گیرد.
وی به کسری سرمایه بانک ها اشاره و خاطرنشان کرد: سال 91 در اقتصاد کشور، شوک ارزش پولی ایجاد شد که ارزش پول کشور به یک سوم کاهش یافت.
وی با تاکید بر این که امروز نیازمند تحول در ساختار تامین مالی در کشور هستیم، گفت: لایحه دولت در حمایت از تولید مطرح شده و تا یک ماه آینده این لایحه 42 ماده ای از شورای نگهبان بیرون می آید.
پور ابراهیمی، یکی دیگر از مشکلات در سیاست های کلان اقتصادی کشور را تناقض در تصمیمات مالی در اجرای قوانین ذکر کرد و گفت: به عنوان مثال در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها با افزایش نرخ انرژی، افزایش هزینه تولید ایجاد می شود و نمی توان قیمت کالای تولیدی را افزایش نداد که باید برای این تناقض ها راهکارهای مناسبی را ارایه کنیم.

**کرمان به کارگاه بزرگ تولیدی تبدیل شده است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: با وجود همه رکودی که در کشور بوده، استان کرمان به کارگاه بزرگ تولیدی تبدیل شده است.
وی اضافه کرد: حضور فردی که در بخش خصوصی کار کرده و امروز استاندار کرمان است فرصت بزرگی برای این استان به شمار می رود.
در این آیین از واحدهای برتر صنعتی و معدنی، پیشکسوتان منتخب بخش صنعت و معدن، واحدهای تحقیق و توسعه نمونه، مکتشف نمونه معدنی، چهره منتخب دانشگاه فعال در بخش صنعت و معدن، ورزشکاران منتخب بخش صنعت و معدن، خانواده شهدای فعال در بخش صنعت و معدن و طرح های منتخب نمونه تقدیر شد.ک/2
7440/8154

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن