تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820089333




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هلال احمر پلي ميان توان توانمندان و نياز نيازمندان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ تير ۱۳۹۳ (۱۱:۱۰ق.ظ)
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان قم: هلال احمر پلي ميان توان توانمندان و نياز نيازمندان است مديرعامل جمعيت هلال احمر استان قم با بيان اينکه هلال احمر پلي ميان توان توانمندان و نياز نيازمندان است بر بهره‌گيري از توان خيرين براي رفع مشکلات افراد در جامعه اسلامي تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد گلفشان در نشست هم انديشي خيرين و داوطلبان جمعيت هلال احمر استان قم که در آستانه ماه مبارک رمضان به منظور جمع‌آوري هداياي مردمي براي اهدا به نيازمندان با حضور جمعي از مسئولين و خيرين در سالن اجتماعات مجتمع وتوس برگزار شد با اشاره به اينکه جمعيت هلال احمر در کنار فعاليت‌هاي امداد و نجات به انجام کارهاي خيريه نيز مبادرت مي‌کند، اظهار کرد: بالغ بر يک دهه است که اين جمعيت در زمينه تهيه جهيزيه براي نوعروسان، تهيه تجهيزات پزشکي و هزينه‌هاي درمان نيازمندان و همچنين کمک‌هاي کالايي به محرومان فعاليت مي‌کند.
وي با اشاره به تهيه بيش از 20 جهيزيه در سال جديد براي نوعروسان نيازمند بيان کرد: زيبايي اين کار حفظ کرامت انسان‌ها است، به نحوي که افراد نيازمند شناسايي مي‌شوند، خيرين جهيزيه را آماده مي‌کنند و به دور از چشم حتي عروس و داماد اين جهيزيه به خانواده عروس تحويل داده مي‌شود.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان قم ادامه داد: در واقع مي‌توان گفت هلال احمر واسطه‌اي بين توان توانمندان و نياز نيازمندان است و اين جميعت بررسي مي‌کند در جامعه خانواده‌هاي نيازمند چه مشکلات و معضلاتي دارند سپس نياز آن‌ها را به خيرين و افراد توانمند ارجاع داده و با کمک آنها مشکلات اين خانواده‌ها بدون اينکه حتي خيرين با آنها تماس مستقيم داشته باشند و با حفظ کرامت انساني تا حد زيادي بر طرف مي‌شود.
گلفشان با تاکيد بر اينکه خانواده‌هاي نيازمند واقعي هيچگاه دست نياز به سمت کسي بلند نمي‌کنند، گفت: بسياري از افراد آبرومند هستند که از مشکلات متعدد مالي و هزينه‌هاي سنگين درمان رنج مي‌برند ولي خون دل مي‌خورند و نياز خود را با کسي مطرح نمي‌کنند. وظيفه ماست که با کمک خيرين اين افراد را شناسايي کرده و تا حد توان مشکلات آنها را با حفظ کرامتشان رفع کنيم.
وي از تدوين اساسنامه مجمع خيرين و داوطلبان جمعيت هلال احمر استان قم خبر داد و گفت: به زودي انتخابات هيئت مديره اين مجمع برگزار شده و هيئت مديره آن انتخاب خواهند شد و تمام امور مربوط به انجمن با مديريت هيئت مديره آن به اجرا خواهد رسيد که اميدواريم با حمايت همه جانبه نيکوکاران بتوانيم قدمي در رفع نيازهاي افراد محروم در جامعه اسلامي برداريم.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان قم خيرين را بازوان توانمند اين مجمع براي انجام کارهاي خير ذکر کرد و گفت: ما داروخانه‌اي در هلال احمر داريم که داروهاي کمياب را در آن جمع کرده‌ايم تا افراد براي تهيه اين داروها مشکل و هزينه سفر به شهر‌هاي ديگر را متحمل نشوند ولي هزينه‌ اين داروها سنگين است و کساني که توان پرداخت آن را ندارند از ما توقع کمک دارند.
گلفشان افزود: همکاران ما در واحد مددکاري از طريق ارتباطي که با خيرين دارند مشکل بيماران را مطرح کرده و هزينه دارو و درمان آنها را تامين و مشکل نيازمندان را رفع مي‌کنند که اين حرکت نيز با توجه به هزينه‌هاي سنگين درماني و ناتواني مالي خانواده‌هاي محروم از پرداخت آن و حساسيت امر که برخي مواقع موجب نجات جان يک فرد مي‌شود کاري بسيار ارزشمند و ماندگار است و کساني که در اين مسير قدم بر مي‌دارند قطعاً خير دنيا و آخرت را نصيب خود خواهند کرد.
وي با اشاره به اينکه ثواب انجام کارهاي خير در ماه‌هاي رجب، شعبان و رمضان با ماه‌هاي ديگر قابل مقايسه نيست، گفت: به همت خيرين سبدهاي کالا براي اهدا به خانواده‌هاي نيازمند در ماه مبارک رمضان تهيه شده که به زودي تحويل داده خواهد شد.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان قم در پايان خاطرنشان کرد: بايد همواره از خداي متعال بخواهيم که اگر نيازمندي در جامعه است آن را در مسير زندگي ما قرار دهد تا با هر تواني که داريم مشکل آن را برطرف کنيم و از اين فرصت براي تامين حداقل نياز افرادي که در جامعه اسلامي زندگي مي‌کنند و مشکلاتي دارند بهترين بهره‌برداري را انجام دهيم تا سعادت دنيا و آخرت را نصيب خودمان کنيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن