تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804380247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحصیلات در مازندران به تهدید مبدل شده است/ فعالیت 30 هزار واحد صنفی بدون پروانه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران در همایش اصناف عنوان شد:
تحصیلات در مازندران به تهدید مبدل شده است/ فعالیت 30 هزار واحد صنفی بدون پروانه
آمل - خبرگزاری مهر: استاندار مازندران، با بیان اینکه 34 درصد از تحصیلکرده های استان بیکار هستند، گفت: تحصیلات برای ما بجای فرصت به تهدید مبدل شده است.



به گزارش خبرنگار مهر، ربیع فلاح جلودار شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان اصناف در هتل اریکه ایرانیان آمل گفت: استان در موقعیتی قرار دارد که آمار و ارقام آن زیبنده نیست، درحالیکه ما می توانستیم با توجه به وضعیت اقتصادی دوران قبل که هر سال بیش از 100 میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم، شرایط بهتری داشته باشیم. وی بیان داشت: اکنون نیز ما می توانیم شرایط را با توجه به منابع انسانی فرهیخته و منابع طبیعی غنی بهتر کنیم ولی سهم استان در سازندگی به گونه ای است که ما با بیان آن شرمنده مردم می شویم. وی گفت: ما استعدادهایی مثل دریا و جنگل داریم که می توانیم به کمک آن کل منابع غذایی کشور را تامین کنیم، دریای ما بیش از یک میلیون تن استعداد آبزی پروری دارد که اکنون بهره برداری­ از این استعداد نمی شود. بندر بابلسر عملیاتی می شود فلاح جلودار گفت: در شهرهای مازندران سه بندر داریم که امیدواریم تا آخر سال بندر بابلسر هم به این سه بندر اضافه شود و تبدیل به یک بندر عملیاتی شود.

فلاح در ادامه سخنان خود با گرامیداشت روز اصناف گفت: بهتر است برای حل مشکلات اصناف نشست هایی در این باره در استان صورت گیرد تا بتوانیم با گفتگو راه حل مناسب را بیابیم. فعالیت 30 هزار واحد صنفی بدون پروانه

عالمی رئیس اصناف بهشهر نیز در این مراسم گفت: در استان مازندران 160 هزار واحد صنفی فعال داریم که بالغ بر 130 هزار واحد صنفی با پروانه کسب و 30 هزار واحد صنفی بدون پروانه کسب هستند. وی بیان داشت: همچنین بخش بزرگی از بازار دست دستفروشان و فعالان بازار روز است که این افراد بدون اینکه درگیر پرداخت مالیات و مشکلات اداری باشند در سطح شهر به فعالیت مشغولند و این باعث می شود انگیزه افرادی که با طی مراحل قانونی به کار در بازار می پردازند کاهش یابد.

عالمی در ادامه سخنان خود گفت: نباید به همه اعضای یک صنف با یک دید نگاه کرد و این منصفانه نیست، مثلا نانوایی که نان خوب پخت می کند با نانوایی که تنها نان آن را می توان برای گاو و حیوانات استفاده کرد، نباید با یک دید نگاه شوند و سهم یکسانی داشته باشند. افزایش مالیاتها منصفانه نیست وی با اشاره به مالیات، افزایش 15 تا 20 درصدی مالیات را با توجه به شرایط رکود منصفانه ندانست.

عالمی در پایان عنوان کرد: برای تشویق اصناف و جذب آنان به سمت شهرک های صنعتی باید دولت مشوق های خاصی در نظر بگیرد زیرا کاسبی که سال هاست در منطقه ای در حال کار کردن است، بدون تشویق به سمت شهرک های صنعتی جذب نخواهد شد و برای تشویق این کاسب باید از وام های میان مدت با بهره های تک رقمی بهره برد.

بازار قلب اشتغال است محمد محمد پورعمران رئیس سازمان صنعت و معدن استان مازندران، نیز بازار را قلب اشتغال نامید و گفت: بازاریان از ما انتظار دارند بازار را تنها محل انباشت سرمایه نبینیم، بلکه به آن به عنوان ثروت اجتماعی نگاه کنیم. وی تصریح کرد: در تعریف عوارض و مالیات باید به اصناف توجه شود و با خود اصناف هم برای تعیین میزان آن مشورت کرد، علاوه بر این باید تلاش کنیم تا بازار بتواند از منابع مختلف کم بهره مثل صندوق توسعه ملی استفاده کند.

محمدپور عمران، وظیفه نیروی انتظامی را برخورد با واحدهای بدون پروانه دانست و گفت: باید به همان صورتی که در چمستان نور عمل و 23 واحد بدون پروانه پلمپ شد در دیگر مناطق نیز با قانونگریزان عمل شود. وی با بیان اینکه، بازار بدون کنترل مکانی برای فروش اجناس قاچاق و بدون کیفیت می شود، گفت: باید از مغازه دار خود حمایت کنیم و این طور نشود که مغازه دار مغازه خود را ببندد و برای سود بیشتر و دردسر قانونی کمتر به دستفروشی روی بیاورد. در پایان، از پیشکسوتان اصناف در شهرستان های مختلف استان تجلیل شد.


۱۳۹۳/۴/۵ - ۱۱:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن