تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819221898




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای طرح آبخیزداری در 600 هزار هکتار از حوضه های آبخیز کشور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون سازمان جنگل ها خبر داد اجرای طرح آبخیزداری در 600 هزار هکتار از حوضه های آبخیز کشور سمنان - ایرنا - معاون آبخیزداری سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور از اجرای عملیات آبخیزداری در 600 هزار هکتار از حوضه های آبخیز کشور در سالجاری خبر داد.


ˈپرویز گرشاسبیˈ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: از این مقدار 400 هزار هکتار آن در حوضه های جدید در کشور اجرا می شود.
وی حجم اعتبارات آبخیزداری در سال 93 را بالغ بر دو هزار میلیارد ریال بیان کرد و اظهار داشت: از این رقم یک هزار و 340 میلیارد ریال آن اعتبارات ملی و ردیف های درآمدی و بقیه اعتبارات استانی است.
وی تاثیر اجرای پروژه های آبخیزداری در تغذیه سفره های زیرزمینی را بسیار مناسب دانست و افزود: در 25 طرح آبخیزداری ارزیابی شده به وسعت 200 هزار هکتار به طور متوسط 520 مترمکعب در هر هکتار ذخیره سازی آب صورت گرفته که اگر این طرح با اقدامات بیولوژیک همراه شود تاثیر آن گسترده تر می شود.
گرشاسبی با اشاره به تبخیر بالای آب در مواقع خشکسالی گفت: اجرای طرحهای آبخیزداری تبخیر را بشدت کاهش می دهد و تولید آب را از دو درصد به 36 درصد می رساند که از این رقم 17 تا 18 درصد به مصرف گیاهان می رسد و بقیه آبهای جدیدی است که تولید می شود.
معاون سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری بر لزوم ارزش گذاری اقتصادی آب و علوفه در مراتع تاکید کرد و گفت: با ارزش گذاری اقتصادی مشخص می شود هر مترمکعب تولید آب چقدر ارزش دارد.
وی گفت: در بررسی صورت گرفته در منطقه طالقان بررسی اقتصادی نشان داد هرمترمربع آب 650 دلار به نرخ ارز مرجع و تولید علوفه 350 دلار ارزش دارد.
معاون آبخیزداری سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری گفت: طرحهای آبخیزداری استان سمنان امسال 20 میلیارد ریال اعتبار ملی دارد و با توجه به کاهش اعتبارات مدیریت کویر مرکزی مقداری از اعتبارات این استان کاهش یافته که تلاش بر جبران این کاهش است.ک/3
599

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن