تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819420888




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش كشاورزان و توسعه پايدار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ تير ۱۳۹۳ (۹:۳۴ق.ظ)
آموزش كشاورزان و توسعه پايدار ترويج آموزش كشاورزان به عنوان يك نظام آموزشي خاص مطرح مي باشد كه هدف آن ياري مردم روستايي است تا به واسطه تلاش هاي فردي و دسته جمعي، موقعيت اقتصادي و اجتماعي را همراه با صيانت از محيط زيست بهبود بخشند.
به گزارش خبرگزاري موج، در پژوهش کشاورزي و منابع طبيعي پايدار، بخشي از مقاله آموزش كشاورزان و توسعه پايدار(مطالعه موردي:روستاي كرد كندي شهرستان بستان آباد) را در زير مي خوانيد.
ترويج آموزش كشاورزي بر آن است كه در اطلاعات، مهارت، بينش و نگرش كشاورزان نسبت به حراست از محيط زيست تغييرات مثبت حاصل آيد و بديهي است در اين روند روستاييان و خصوصاً كشاورزان از مخاطبان اصلي برنامه هاي ترويجي محسوب خواهند شد. اين پژوهش كاربردي با هدف تبيين نقش ترويج و آموزش كشاورزي در افزايش مشاركت روستاييان در توسعه پايدار و با روش توصيفي- پيمايشي در دهستان كرد كندي شهرستان بستان آباد صورت پذيرفته است. جامعه آماري 7000 نفر و حجم نمونه بر اساس جدول مورگان 364 نفر تعيين گرديد. روش نمونه گيري تصادفي متناسب با حجم طبقه بوده است. ابزار جمع آوري داده ها پرسشنامه بوده كه روايي محتواي آن با كسب نظرات متخصصان وزارت جهاد كشاورزي مورد تاييد قرار گرفت. ضريب اعتبار پرسشنامه با استفاده از نرم افزار SPSS و برنامه اكسل براي بخش هاي مختلف بيش از 80% به دست آمد كه نشان دهنده مناسب بودن ابزار پژوهش است.نتايج نشان داده است كه كشاورزان از بين روش هاي آموزشي ترويج، بيشترين استفاده را از تماس با مروجان كشاورزي مي برند، بيشتر روستاييان بيان كرده اند كه مطالب نشريه ترويجي با نيازهايشان مطابقت داشته است و مطالب آموزشي در كلاس هاي ترويجي برايشان قابل فهم بوده است. نتايج آزمون هاي همبستگي نشان داد بين ميزان انگيزه كشاورزان روستايي جهت مشاركت در توسعه پايدار روستايي و متغيرهاي تحصيلات، شركت در فعاليت هاي آموزشي ترويجي، موانع مشاركت، بعد خانوار و شركت در كلاس هاي آموزشي ترويج رابطه اي معني دار با 99 درصد اطمينان وجود دارد.نتايج اولويت بندي انگيزه هاي كشاورزان جهت مشاركت در توسعه نشان داد كه مطرح شدن به عنوان يك فرد موفق بيشترين تاثير را در برانگيختن انگيزه آنان جهت مشاركت در توسعه پايدار روستايي دارد.
نويسند‌گان:
-سيد جواد شجاعت الحسيني، كارشناس ارشد آموزش محيط زيست
-سحر رشيدي، كارشناس ارشد آموزش محيط زيست













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن