تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820300712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نکات اصلی در خصوص درایورها و نصب آنها بر روی سیستم عامل


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نکات اصلی در خصوص درایورها و نصب آنها بر روی سیستم عامل
درایورها نرم افزار هایی هستند که به سخت افزارها اجازه تعامل و برقراری ارتباط با سیستم عامل را میدهند. در حالی که به شکل معمول سازنده های سخت افزارها و لپتاپ ها خود درایور سخت افزارها را به همراه آنها ارائه میکنند، اما سیستم عاملی مانند ویندوز نیز خود درایورهای سخت افزاری را فراهم و پیشنهاد میکند. در اینجا شما را با نکات اصلی در نصب درایور ها و تفاوت بین انواع آنها آشنا میسازیم.
کد خبر: ۴۱۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ - 26 June 2014



نکات اصلی در خصوص درایورها و نصب آنها بر روی سیستم عامل
درایورها نرم افزار هایی هستند که به سخت افزارها اجازه تعامل و برقراری ارتباط با سیستم عامل را میدهند. در حالی که به شکل معمول سازنده های سخت افزارها و لپتاپ ها خود درایور سخت افزارها را به همراه آنها ارائه میکنند، اما سیستم عاملی مانند ویندوز نیز خود درایورهای سخت افزاری را فراهم و پیشنهاد میکند. در اینجا شما را با نکات اصلی در نصب درایور ها و تفاوت بین انواع آنها آشنا میسازیم.

نکات اصلی در خصوص درایورها و نصب آنها بر روی سیستم عامل
نکته امنیتی روز: با لپتاپ خود مثل پول نقد رفتار کنید! یک عادت خوب این است که به همان شکل که از پول نقد خود محافظت میکنید از لپتاپ خود نیز مراقبت نمایید. برای مثال به هیچ عنوان لپتاپ خود را در خودروی خود تنها نگذارید. خودرو های پارک شده، بهترین اهداف برای سارقان و به ویژه سارقان موبایل و لپتاپ هستند. لپتاپ خود را نه بر روی صندلی و نه در صندوق خودرو تنها نگذارید.
به گزارش «تابناک» نصب درایورها بر روی سیستم عامل از آن روی حائز اهمیت است که بدون درایور سخت افزار مربوطه به کلی بیکار خواهد بود. در نتیجه یکی از مهمترین اقدامات هر کاربر بعد از نصب سیستم عامل یا خرید یک لپتاپ جدید، نصب درایورها بر روی سیستم عامل است. به شکل کلی دو نوع درایور برای سخت افزارها وجود دارد. نوع اول را سازنده سخت افزار به همراه محصول خود ارائه میکند و در خصوص لپتاپ معمولا درایورهای سخت افزارهای به کار گرفته شده در محصول، در یک CD یا DVD به همراه آن ارائه میشود. دسته دوم درایورهایی هستند که از سوی مایکروسافت ارائه میشوند. تفاوت اصلی اینها در این است که گروهی که توسط مایکروسافت ارائه میشوند کمی قدیمیتر از نسخه هایی هستند که معمولا خود سازنده محصول ارائه میکند. این درایورها هیچ مشکلی نداشته و در اغلب موارد مناسب و کافی هستند. اما گاهی شما نیاز به آخرین درایور برای کار سخت افزار دارید یا درایوری که به آن نیاز دارید از سوی مایکروسافت ارائه نشده:
نکات اصلی در خصوص درایورها و نصب آنها بر روی سیستم عامل
سازندگان سخت افزارها درایورهای مربوط به محصول خود را مینویسند و به شما ارائه میکند. اما همچنین شما میتوانید آخرین نسخه از درایورهای سخت افزاری را بر روی وب سایت اینترنتی تولید کننده سخت افزار یا لپتاپ خود پیدا کنید. برای مثال اگر شما از یک لپتاپ Dell یا Asus استفاده میکنید، میتوانید با مراجعه به وب سایت این سازندگان، به دنبال بخش مربوط به درایورهای مدل های لپتاپ گشته و آخرین درایورهای مربوطه را دانلود کنید. همچنین اگر از یک PC استفاده میکنید میتوانید درایورهای مربوط به هر سخت افزار را – برای مثال درایور کارت گرافیکی یا صوتی – از روی وب سایت شرکت سازنده آن دانلود کنید. نکته قابل توجه در اینجا است که مایکروسافت بر روی سیستم عامل ویندوز برای اطمینان حاصل کردن از کارکرد صحیح سخت افزار، شما را مجبور به نصب درایور ارائه شده از سوی سازنده نمیکند. خود ویندوز شامل درایورهای لازم است، و آنها را به هنگام نصب سیستم عامل نصب میکند. همچنین درایورهای جدید میتواند از طریق بروزرسانی های ویندوز ارائه و دانلود شود. برای مثال وقتی که یک USB را به سیستم خود متصل میکنید ویندوز از درایور استاندار خود برای تعامل و کارکرد سخت افزار بهره میبرد. در نتیجه اکنون دیگر سازندگان ابزارهای جانبی همچون صفحه کلید، نمایشگر، ماوس و میکروفون ها درایور جداگانه و خاصی برای این محصولات ارائه نمیکنند:
نکات اصلی در خصوص درایورها و نصب آنها بر روی سیستم عامل
مایکروسافت چگونه درایورها را ارائه میکند؟ درایورهای سخت افزاری در دل ویندوز گنجانده شده اند و به همین دلیل است که آخرین نسخه از ویندوز یا آخرین به روز رسانی آن که به عنوان SP یا Service Pack مشخص میشود، بهترین همخوانی را با سخت افزارهای جدید دارد. برای مثال اگر شما از ویندوز 7 استفاده میکنید و یکی از سخت افزارهای شما به خوبی کار نمیکند، مجبور به دانلود آخرین درایور آن از وب سایت سازنده هستید. اما اگر از ویندوز 8.1 بر روی همان سیستم استفاده کنید، به احتمال بسیار زیاد هیچ مشکلی با سخت افزارهای خود نخواهید داشت. زمانی که یک سخت افزار را به سیستم خود اضافه یا متصل میکنید، ویندوز تلاش میکند که آن را تنظیم کرده و درایور مناسب برای آن را نصب کند. به شکل معمول اگر نتواند درایور مربوطه را پیدا کند به دنبال آن در بروزرسانی ها خواهد گشت. در بسیاری از مواقع درایور مربوطه در بروزرسانی های ویندوز یافت میشود اما در موارد نادری نیز ویندوز میتواند هیچ درایوری را پیدا کند:
نکات اصلی در خصوص درایورها و نصب آنها بر روی سیستم عامل
روش های سازندگان در ارائه درایورها نکته مهم این است که بسته درایورهایی که ویندوز ارائه میکند با آنچه سازنده درایور ارائه میکند متفاوت است. هسته اصلی درایور از سوی سازنده سخت افزار ارائه میشود اما هنگامی از سوی مایکروسافت ارائه میگرد که از آزمون WHQL یا Windows Hardware Quality Labs گذشته باشد و مایکروسافت اطمینان حاصل کند که با ثبات است. در واقع مایکروسافت درایورها را در حالتی تقلیل یافته ارائه میکند. به این معنا که اگر شما از کارت گرافیکی NVIDIA یا AMD استفاده میکنید، درایوری که بروز رسانی های ویندوز به شما ارائه میکند فاقد NVIDIA Control Panel یا AMD Catalyst Control Panel خواهد بود. هرچند وجود کنترل پنل ها در برخی موارد برای تنظیم بهتر و عملکرد مناسب تر سخت افزار لازم است، البته همیشه هم نیاز به نصب آنها نیست. نسخه درایورهایی که مایکروسافت ارائه میکند هم کمی قدیمی تر است. زیرا مایکروسافت به شکل مرتب درایورهای سخت افزارها را بروزرسانی نمیکند در نتیجه آخرین نسخه از درایور شما بر روی وب سایت سازنده در دسترس است. البته استفاده از درایورهای قدیمی تر هیچ مشکلی در پی ندارد. حتی در برخی موارد ممکن است بروزرسانی درایور به آخرین نسخه در کار سخت افزار و تعامل آن با سیستم عامل ایجاد مشکل کند. در نتیجه پیشنهاد آن است که تا زمانی که به مشکل جدی برای کار با سخت افزار خود برخورد نکرده اید، از بروزرسانی درایور آن خود داری کنید. تنها استثنا در این خصوص مربوط به درایورهای کارت گرافیکی است که اگر به بازی های دیجیتال علاقه دارید، این اقدام ضروری است:
نکات اصلی در خصوص درایورها و نصب آنها بر روی سیستم عامل
چند توصیه در نصب آخرین نسخه درایورها اگر سخت افزار جدیدی را بر روی سیستم خود نصب کردید یا لپتاپ جدید را خریداری کرده اید، بعد از نصب سیستم عامل چنانچه همه چیز به خوبی عمل میکرد، نیاز به هیچ تغییری در وضعیت درایورها ندارید. به ویژه بر روی نسخه هایی از سیستم عامل نظیر ویندوز 8 و 8.1 به هیچ وجه نیاز به نصب آخرین نسخه از درایورها نیست. اما در اینجا شما را با شرایطی آشنا میسازیم که در آنها احتمالا نیاز به دانلود آخرین نسخه درایور سخت افزار و نصب آن را دارید: 1 – اگر مشغول به بازیهای دیجیتال هستید حتما آخرین نسخه از درایور مربوط به مدل کارت گرافیکی خود را از وب سایت سازنده آن دریافت و بر روی سیستم عامل نصب کنید. نسخه های جدید درایو برای کارت گرافیکی معمولا عملکرد سخت افزار را تا حد قابل لمسی بهبود میدهند. 2 – در مواردی که از سخت افزار خود عملکرد خاصی را میطلبید آخرین درایور مربوطه را نصب کنید. برای مثال ممکن است بخواهید از میزان جوهر باقی مانده در پرینتر خود مطلع شوید. برای اینکار به Control Panel مخصوص به سخت افزار نیاز دارید که به همراه آخرین نسخه درایور آن در وب سایت سازنده ارائه میشود. 3 – اگر سخت افزار به خوبی عمل نمیکند و چنانچه ویندوز قادر به یافتن و نصب درایور نیست، طبیعتا باید آخرین نسخه درایور مربوطه را از وب سایت سازنده دانلود کنید:
نکات اصلی در خصوص درایورها و نصب آنها بر روی سیستم عامل
شاید بسیاری از کاربران با این ایده که حتما نبایستی اقدام به نصب آخرین نسخه از درایورها کرد مخالفت داشته باشند. شاید بسیاری از حرفه ای ها به شما پیشنهاد کنند که حتما آخرین درایور مربوط به سخت افزار را نصب کنید. اما واقعیت آن است که ما دیگر در عصر پسا XP زندگی میکنیم و نسخه های جدید ویندوز بسیار متفاوت از نسل قبل و البته کامل تر و به روز تر از آنها هستند. همیشه نصب آخرین نسخه از درایور که از سوی سازنده ارائه میشود لازم نیست، سرعت سیستم شما به این دلیل بالاتر نخواهد رفت و همچنین به دلیل عدم استفاده از آخرین نسخه درایور کند نخواهد شد. تنها نکته مهم این است که سخت افزار شما کار معمول خود را بدون مشکل انجام دهد و درایور نصب شده بر روی سیستم با ثبات باشد.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن