تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802692441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون دبیرکل سازمان ملل: احیای دریاچه ارومیه امکانپذیر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون دبیرکل سازمان ملل: احیای دریاچه ارومیه امکانپذیر است ارومیه - ایرنا - معاون دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: احیای دریاچه ارومیه فقط یک آرزو نیست بلکه طرحی شدنی و امکانپذیر است.


ˈهاولینگ شوˈ روز چهارشنبه در نشست کمیته راهبری استقرار برنامه کشاورزی پایدار در حوضه آبریز دریاچه ارومیه با راهبرد IPCM افزود: مطمئن هستم که احیای دریاچه ارومیه در سطح محلی و منطقه ای قابل دسترسی بوده و شاهد احیای این دریاچه زیبا خواهیم بود.
وی اظهار کرد: معمولا وقتی که صحبت از مشارکت جوامع محلی و مردم پیش می آید یاد کشورهای کمتر توسعه یافته می افتیم علیرغم این موضوع مشارکت جوامع محلی در توسعه در دنیای غرب و اروپا هم اتفاق می افتد.
هاولینگ شو گفت: به عنوان مثال در کشور اوکراین که در شرایط بحرانی به سر می برد مجموعه ˈundpˈ طرح ها و پروژه های مختلفی را با مشارکت مردم جوامع محلی در حال اجرا دارد.
معاون دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: در جاهای دیگر مانند صربستان و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی نیز مدل جامعه محور و توسعه جامعه محلی محور توسعه یافته و تقویت شده چون مدل موفقی از توسعه پایدار بوده است.
وی اظهار کرد: چیزی که مرا در ایران و در زمینه دریاچه ارومیه تحت تاثیر قرار داد این بود که دستگاههای دولتی به جای مرزکشی بین خود دارند باهم کار و در این زمینه همکاریهای خوبی هم می کنند.
وی اضافه کرد: موضوع دیگر اینکه رابطه و ارتباط خوب بین دستگاههای دولتی و جوامع محلی است که در این زمینه مطلوب است.
هاولینگ شو گفت: در دنیا اینگونه بیان می شود که مشارکت مردم در ایران پایین است و دولت به صورت متمرکز عمل می کند ولی من الان به چشم خودم دیدم که مردم در کل فرآیند یک اتفاق مهم مشارکت دارند.
وی اظهار کرد: ما الان به دنبال مدلها و ابزارهای مدرن و پیشرفته نیستیم و داریم از مدلهای تاکید شده و تجربه شده که حالت پایدار دارند استفاده می کنیم.
وی اظهار کرد: دیروز در مراسمی بودیم که لوح تجلیل سازمان ملل متحد به خاطر سازه ها و بناهای قنات های موجود در کشور به ایران اعطا شد که علت این امر به رسمیت شناخته شدن قنات ها به عنوان یک سیستم قوی محلی و مبتنی بر دانش بومی که بسیار خلاقانه است بود.
معاون دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار کرد: موضوع دیگر مطرح در این زمینه همگرایی و مشارکت دستگاهها با جوامع محلی است و این همکاری در واقعیت ایجاد شده و همکاری فقط خاص دولت نیست.
معاون دبیرکل سازمان ملل متحد به همراه هیاتی متشکل از مسوولان حفاظت محیط زیست کشور برای بازدید از دریاچه ارومیه، وضعیت فعلی آن و طرح های کشاورزی پایدار که در این حوضه انجام می شود به ارومیه سفر کرده است.
این نشست با حضور مسوولان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سازمان جهاد کشاورزی ارومیه برگزار شد.
دریاچه ارومیه دومین دریاچه شور جهان است که از 17 سال گذشته به علت بروز خشکسالی و برخی عوامل دیگر هم اکنون در حالت بحرانی به سر می برد.
بر اساس اعلام مسوولان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تاکنون بیش از 90 درصد دریاچه ارومیه خشک شده و این پهنه آبی تبدیل به شوره زار و نمکزار شده که کارشناسان میزان نمک موجود در این دریاچه را میلیون ها تن تخمین می زنند.
در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی علاوه بر تعداد بسیاری روستا و ساکنان آن انواع حیات وحش از پرندگان گرفته تا پستانداران و به ویژه گوزن زرد و نادر ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه و جزایر آن سکونت دارند که با بروز طوفانهای نمکی معیشت مردم منطقه و تغذیه و زندگی جانواران نام برده با تهدید جدی مواجه می شود.
در دولت یازدهم از همان روزهای آغاز کار دولت تدبیر و امید، ستادی با مسئولیت معاون اول رییس جمهوری، مامور اجرای طرح نجات دریاچه ارومیه شده است.
این ستاد با بهره گیری از ظرفیت های دانشگاههای کشور و مسوولان استانهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه، طرح های مختلفی را برای احیاء و نجات این دریاچه در دست مطالعه و بررسی دارد.
ستاد احیای دریاچه ارومیه تاکنون از مشاوره بیش از 400 دانشمند داخلی و خارجی در خصوص طرح نجات دریاچه ارومیه بهره مند شده است.
7125/581/ 1495

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن