تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سوگند به خدا ، هر كس كه حقيقت سجده را به جاى آورد ، زيان نكرد و كسى كه در سجده، ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819360324




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنظيم بودجه سال آینده خوزستان بدون اتکا به درآمدهای نفتی/ خوزستان در رتبه دوم بیکاران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > خوزستان حاجتی خبرداد:
تنظيم بودجه سال آینده خوزستان بدون اتکا به درآمدهای نفتی/ خوزستان در رتبه دوم بیکاران
اهواز ـ خبرگزاري مهر: معاون برنامه ريزي استانداري خوزستان از تنظيم بودجه در سال آينده استان بدون تكيه بر درآمدهای نفت در صورت دادن اختيارات به مديريت استان خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر، اميد حاجتي ظهر امروز در مراسم گراميداشت روز صنعت و معدن خوزستان اظهار كرد: استان خوزستان رتبه دوم اقتصاد كشور را دارد. از نظر سهم توليدات، سهم توليد ناخالص استان در صنعت 13 درصد است. در بخشنامه ابلاغي اقتصاد مقاومتي، تاكيد مقام معظم رهبري بر عدم تكيه به درآمد نفت بود. استان خوزستان اين توانايي و پتانسيل را دارد كه در سال آينده بودجه را بدون تكيه بر درآمد نفت تنظيم كند اما اين هدف زماني محقق خواهد شد كه به مديريت استان اختيارات لازم داده شود.

وي افزود: شاغلان بخش صنعت خوزستان در بخش اشتغال اين حوزه از جايگاه ويژه اي برخوردارند. شش درصد از شاغلان خوزستان در بخش صنعت هستند. اين استان از نظر نرخ بيكاري پس از استان سيستان و بلوچستان رتبه دوم كشور را دارد.

معاون برنامه ريزي استانداري خوزستان تصريح كرد: متاسفانه به جز چند شركت مانند فولاد، پتروشيمي و نفت كه با منابع مالي دولتي سرپا مانده اند عمده صنايع استان خوزستان مورد غفلت واقع شده اند. اين استان در حوزه دامپروري رتبه سوم را دارد اما از نساجي در خوزستان هيچ رد و نشاني نيست.

حاجتي بیان كرد:‌ برای رشد صنعت خوزستان برنامه ريزي درستي انجام نشده است. در خوزستان به صنايع بالا دستي بيش از صنايع پائين دستي توجه شده است. شرايط به وجود آمده در بخش صنعت باعث شده كه صنعتگران خوزستاني در وضعيت سختي كار كنند. در حال حاضر صنعتگران اين استان با 50 درصد ظرفيت خود فعاليت مي كنند.

وي عنوان كرد: از معاون برنامه ريزي وزارت صنعت، معدن و تجارت كه در این مراسم حضور دارد تقاضا مي كنم كه بسته هاي حمايتي بخش صنايع را فراهم كنند. متاسفانه در فاز اول طرح هدفمندي يارانه ها به بسته هاي حمايتي توجهي نشد.

معاون برنامه ريزي استانداري خوزستان يادآور شد: با مكانيزم موجود سيستم بانكي ما نمي توانيم از صنعت خود حمايت داشته باشيم. بانك ها بنگاه هاي اقتصادي هستند و بايد همكاري بيشتري داشته باشند. صنايع در فاز اول هدفمندي يارانه ها سهم خود را پرداخت كرده بنابراين وقتي اجراي اين طرح براي دولت درآمد ايجاد مي كند بايد سهم صنايع در قالب بسته هاي حمايتي پرداخت شود.


۱۳۹۳/۴/۴ - ۱۸:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن