تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804355550




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دست‌هاي پشت پرده تلويزيون سريال را متوقف كرد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: دست‌هاي پشت پرده تلويزيون سريال را متوقف كرد
سريال تلويزيوني «معلم»، مجموعه‌اي جذاب و ديدني است كه تاكنون چندين‌بار از شبكه‌هاي مختلف بازبخش شده و در حال حاضر هم از شبكه آموزش در حال پخش است


سريال تلويزيوني «معلم»، مجموعه‌اي جذاب و ديدني است كه تاكنون چندين‌بار از شبكه‌هاي مختلف بازبخش شده و در حال حاضر هم از شبكه آموزش در حال پخش است. ماجراي اين مجموعه تلويزيوني مربوط به يك معلم فرانسوي با نام ويكتور نواك است كه «جرالد كلاين» نقش آن را بازي مي‌كند؛ بازيگري كه او را ستاره‌ تلويزيوني ناميده‌اند. اين سريال در طول سال‌ها پخش، توسط هشت كارگردان ساخته و هدايت شد، ازجمله PierreGrimblat، فيلمنامه‌نويس و تهيه‌كننده‌اي كه قبل از اين در كارنامه خود سريال مشهور «ناوارو» را داشته است. سريال معلم «Instit» محصول مشترك كشور فرانسه و سوئد است كه از سال 1993 - 2004 توليد و پخش مي‌شد؛ سريال «معلم» به‌غير از فرانسه در كشورهاي مختلف با مخاطبان زيادي همراه شد؛ به صورتي‌كه گاه بازيگر نقش اول آن به‌عنوان كارشناس درمدارس دعوت مي‌شد و در جلسات آنها شركت مي‌كرد و به راهنمايي اولياي مدارس و بچه‌ها مي‌پرداخت، اما كم‌كم به‌دليل اينكه سريال مستقيم و غيرمستقيم به شرايط ناعادلانه آموزشي انتقاد داشت، عده‌اي خواستار توقف اين مجموعه تلويزيوني شدند و همين باعث گرديد تا سريال «معلم» بعد از سال‌ها توليد و پخش، متوقف شود- البته گفتني است چندگانه بودن مجموعه‌هاي تلويزيوني رايج است و گاه پخش بعضي سريال‌هاي تلويزيوني كه با استقبال عمومي مواجه هستند چندين سال طول مي‌كشد؛ بنابراين طولاني شدن 12 ساله سريال «معلم» عجيب نبوده، بلكه توقف يكباره آن با وجود مخاطبان زيادي كه داشت تعجب همه را برانگخيت؛‌ «جرالد كلاين» حالا 70 ساله است هرچند بعد از توقف مجموعه «معلم» ديگر در تلويزيون حاضر نشد؛ اما تاكنون چندين مستند ساخته و در راديو فعاليت مستمر دارد. يكي از موارد عجيب درباره او آن است كه چندان مصاحبه‌اي از اين بازيگر مشهور نمي‌توان يافت. آنچه مي‌خوانيد مجموعه چند مصاحبه كوتاه و گذرا با او در رسانه‌هاي مختلف فرانسوي درمورد سريال «معلم» است.

به عنوان بازيگري كه در نقش «ويكتور نواك» بوديد برايمان بگوييد كه او را چگونه شخصيتي ديديد؟
خب! ويكتور‌ نواك يك قاضي بود كه دوست داشت شعار عدالت، برابري و آزادي اجرايي بشود و فراتر از پول و ماديات كار مي‌كرد. او مي‌خواست به بچه‌ها درس اخلاق و زندگي بدهد و براي گسترش ارزش‌هاي انساني تلاش مي‌كرد اما درعين حال به ابزارهاي دانش هم اصرار داشت. به نظرم نواك دركنار فعاليت حقوقي خود بيشتر يك روانشناس بود كه مي‌خواست بچه‌ها را از مشكلات و مسائل اجتماعي و خانوادگي كه اغلب گرفتار آن هستند مثل طلاق، بيكاري والدين، ‌اعتياد و... دور كند. در واقع ويكتور بچه‌ها را به همه چيز ترجيح مي‌داد و آنها را درك مي‌كرد. او قلب بزرگي داشت و هميشه مي‌خواست با مديريت پدر و مادرها، بچه‌ها را به راه راست هدايت كند.

به نظر مي‌رسد بعد از چند سال و پايان يافتن مجموعه تلويزيوني «معلم» هنوز هم با شخصيت ويكتور نواك ارتباط داريد؟
بله. در اين چند سال خيلي تمايل داشته‌ام تا خودم را به نوعي پشت سر ويكتور پنهان كنم. من 12 سال با اين قهرمان مثبت تلويزيوني زندگي كردم.

ايده اوليه «معلم» از كجا آمد؟
ايده ابتدايي داستان از «ژان لوك آزوله» و «فيليپ ويلاميتژانا» تهيه‌كننده، ‌نويسنده و مديرسابق شبكه فرانسه 2 بود. آنها تصميم گرفته بودند تا درباره ماجراهاي يك معلم سريالي بسازند.

چرا سريالي در مورد معلم و سيستم آموزشي توليد شد؟
زيرا تلويزيون يك رسانه عمومي و مردمي است براي همين هم بايد بتواند آموزش‌هايي در اين زمينه‌ها داشته باشد و آموزش بدهد. متأسفانه درفضاي مدارس ما اخلاق سكولار حاكميت دارد و كمتر توجهي به مباني تربيتي، اخلاقي و احترام به ديگران حتي بچه‌ها مطرح مي‌شود. ويكتور نواك شخصيت قهرماني داستان سعي داشت تا از راه تلويزيون به موعظه و احترام ديگران بپردازد بنابراين تلويزيون بايد بتواند زندگي درست را آموزش بدهد.

خاطره‌اي هم در طول كار داريد؟
همه كار خاطره بود. ما تحت هر شرايطي كار را انجام مي‌داديم براي همين در سرماي زمستان كبك گاهي با مشكلات زيادي مواجه بوديم ولي با اين وجود سعي مي‌شد تا تغييري در برنامه صورت نگيرد حتي ماه‌ها در جاده‌ها بودم و كمتر در كنار خانواده‌ و پيش دخترم به‌سر مي‌بردم.

آن موتور‌سيكلت ويكتور نواك الان كجاست؟
موتور‌سيكلت آن معلم دوره‌گرد، حالا در گوشه گاراژي بلااستفاده افتاده و هر وقت آن را مي‌بينم خيلي تأسف مي‌خورم.
چطور شد كه سريال دوست داشتني معلم كه چند سال هم پخش داشت به يكباره متوقف شد؟
نمي‌دانم چرا اين مجموعه در تلويزيون يكباره متوقف شد؛‌ درحالي‌كه ما با جذب مخاطبان به دنبال آموزش عمومي به‌خصوص خانواده‌ها بوديم و استقبال خوبي هم از كار مي‌شد البته توقف اين مجموعه براي من سخت است اما تلخ نيست. درحال حاضر همه چيز خوب است، فقط يك حس خاصي به كار در تلويزيون دارم وگرنه هيچ چيز ديگري مطرح نيست. واقعاً خنده‌دار است! گاهي اوقات با اين نگاهي كه در تلويزيون وجود دارد تعجب مي‌كنم كه چطور شبكه‌هاي 3 و 5 فرانسه هنوز هم فعاليت مي‌كنند آيا كسي هست در اين‌باره توضيحي بدهد؟ بازيگري كه خالكوبي مي‌كند و سابقه خوبي ندارد از راه مي‌رسد و خواستار توقف سريال «معلم» مي‌شود آن هم بعد از 12 سال، ماجراي معلمي كه خدمت فداكارانه و دلسوزانه دارد يكباره تمام مي‌شود. اين جاي سؤال و تأمل دارد.

آيا تلاشي كرديد تا سريال ادامه داشته باشد؟
 در طول آن مدت خيلي تلاش كردم تا سريال متوقف نشود اما آنها تنها در جواب به من گفتند براي چه چيزي بايد اين سريال تداوم داشته باشد و آن هم اين همه سال طول بكشد. اصلاً برايشان هدف آموزش و پرورش اهميت ندارد. وضعيت حاكم در تلويزيون فرانسه واقعاً باعث تأسف است. مديران زنجيره‌اي، تصميم به توقف سريال معلم كردند. قدرت‌هاي پشت پرده در تلويزيون فرانسه مانع ادامه كار شدند و من احساس ناخوشايندي از اين وضعيت در تلويزيون دارم.

حالا كه سريال معلم تمام شده است، قطعاً تجربيات زيادي دراين سال‌ها از كار معلمي كسب كرده‌ايد. آيا از آنها استفاده هم مي‌كنيد؟
بله. امروز به دنبال تنظيم نتايج و بازخوردهاي سريال معلم هستم؛ به اين صورت‌كه در اين دوران بازنشستگي‌ام با فارغ‌التحصيلان مدارس و گروه‌هاي مختلف درسي در سراسر جهان ارتباط دارم. تا جايي كه بتوانم در وب‌سايت خودم به ترويج ايده‌هاي بشر‌دوستانه در اين رابطه مي‌پردازم.

بعد از رفتن از تلويزيون در راديو مشغول كار هستيد؟
بله؛ من در حال حاضر در راديو به عنوان گوينده، مجري و بازيگر فعاليت‌هايي دارم.
با توجه به اين‌كه زماني ستاره تلويزيوني بوديد كار در راديو به نسبت تلويزيون چگونه است؟
 كار در راديو را خيلي دوست دارم، زيرا احساس مي‌كنم اطلاعاتم در مورد مسائل مختلف خيلي كم است و مي‌خواهم با گوش دادن به صحبت‌هاي مهمانان كارشناس، چيزهاي تازه‌اي ياد بگيرم و اين اولين باري است كه به خوبي گوش مي‌دهم، براي همين كار در راديو برايم لذت‌بخش است.

شما همچنان شور و هيجان جواني را در خود حفظ كرده‌ايد؟
بله - مي‌خندد - 70 سال سن دارم ولي احساس پيري نمي‌كنم. من عاشق ماجراجويي و هيجان هستم تا به‌‌حال هم سفرهايي به كشورهاي مختلف اروپايي و امريكايي براي مستند‌سازي داشته‌ام. درحال حاضر هم يك مزرعه دارم كه با خانواده‌ام آنجا زندگي مي‌كنيم و در آن مشغول كار هستم.



نویسنده : معصومه طاهري 
منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن