تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819673384




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديدار مدير عامل شرکت صنايع هوايي ايران با نتاج


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ تير ۱۳۹۳ (۱۶:۴۴ب.ظ)
ديدار مدير عامل شرکت صنايع هوايي ايران با نتاج مديرعامل شرکت صنايع هوايي ايران با حضور در بانک مهر اقتصاد با مديرعامل و معاونين بانک مهر اقتصاد ديدار و تبادل نظر کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، نتاج مدير عامل بانک مهر اقتصاد، در اين ديدار گفت: نظام بانکداري کشور داراي دو بخش مجزاست، بخش غير انتفاعي که عمدتاً به قرض الحسنه مربوط مي شود و بخش انتفاعي که در حوزه جذب سپرده هاي سرمايه گذاري و به کارگيري آن ها در فعاليت هاي اقتصادي سود آور اختصاص دارد.
وي با بيان اينکه در بخش انتفاعي نيز بانک ها وکيل سپرده گذار هستند ولي بايد از سرمايه هاي مردم استحصال سود کنند، افزود: سود علي الحساب به صورت ماهيانه به سپرده گذاران پرداخت مي شود لذا بانک ها در پايان سال مالي چنانچه درآمد بالاتري کسب کنند موظفند تا آن را در قالب مابه التفاوت سود قطعي و علي الحساب به مشتريان خود پرداخت کنند.
مدير عامل بانک مهر اقتصاد تعداد مشتريان اين بانک را 12 ميليون نفر اعلام کرد و ابراز داشت: منابع بانک در 2 بخش قرض الحسنه و انتفاعي در بانک مهر اقتصاد سپرده گذاري شده است از اينرو منابع قرض الحسنه بايد به مصرف قرض الحسنه برسند و سپرده هاي سرمايه گذاري در حوزه انتفاعي و فعاليت هاي اقتصادي سود آور بايد به کار گيري شوند، لذا خرسنديم که تمامي منابع قرض الحسنه را به مصرف قرض الحسنه رسانده ايم.
نتاج تصريح کرد: بانک مهر اقتصاد براي مشارکت در پروژه هاي اقتصادي همواره به اين اصل توجه دارد که اين پروژه ها بازدهي بالاتر از تورم داشته باشند و اين نکته را به فعالان اين عرصه نيز توصيه مي کند چرا که اگر ميزان بازدهي پايين تر از اين مقدار باشد، بانک و آن واحد توليدي يا اقتصادي هر دو با مشکلات عديده اي مواجه مي شوند که معوقات بانکي يکي از اين مشکلات است.
وي افزود: معضل معوقات بانکي که امروز سيستم بانکي کشور را زمين گير کرده است ناشي از عدم بازدهي و يا بازدهي پايين برخي از طرح هاي اقتصادي است از اينرو اين نکته بايد مورد توجه کارآفرينان و فعالان اقتصادي باشد.
مدير عامل بانک مهر اقتصاد خاطر نشان کرد: اين بانک ساليانه در حدود 900 هزار فقره وام و تسهيلات پرداخت مي کند که بخش عمده آن به اقشار متوسط به پايين جامعه ارائه شده است و ميانگين سرانه پرداخت تسهيلات در بانک مهر اقتصاد همه ساله در حال افزايش است.
نتاج ابراز داشت: در حوزه بانکداري بدون ربا نيز کارهاي منحصر به فردي در مجموعه مهر صورت گرفته است که اين اقدامات و دستاوردها در محافل داخلي و خارجي ارائه شده اند و مورد توجه صاحبنظران و فعالين اين عرصه نيز قرار گرفته اند.
وي با اشاره به اينکه رسيدن به بانکداري اسلامي تنها با حرف ميسر نمي شود و بايد مدلي عملي در اين حوزه طراحي و عملياتي شود، بيان داشت: با تلاش همکاران در بانک مهر اقتصاد سعي کرديم با ايجاد سازوکار و تدوين يک مدل عملي اين مهم را مستمراً با نگاه بازخوردي، اصلاح از درون و گرفتن نقدها و مصوبات بيروني، اجرايي کنيم.
همچنين، منطقي، مدير عامل شرکت صنايع هوايي ايران، نيز ضمن تشريح فعاليت هاي اين شرکت گفت: شرکت صنايع هوايي با برخورداري از کارکنان متخصص و مجرب مشغول فعاليت در زمينه ساخت قطعات، طراحي و تامين قطعات و فرآيند مهندسي تخمين عمر قطعات است و به ياري خداوند متعال و با تلاش همکاران توانمند توانسته ايم در ميان معدود کشورهاي دنيا در زمينه تعمير و نگهداري هواپيما قرار گيريم.
منطقي از آمادگي اين شرکت براي مشارکت با بانک مهر اقتصاد به منظور سرمايه گذاري در صنعت هوايي خبر داد و اظهار کرد: اميدواريم با حمايت بانک مهر اقتصاد در طرح هاي زود بازده و سرمايه گذاري مشترک براي راه اندازي خط توليد قطعات جديد، شاهد توسعه صنعت هواپيمايي در کشور باشيم.
در ادامه، نجف پور، معاون اعتبارات و تجهيز منابع بانک، با اشاره به تصويب قانون عمليات بانکي بدون ربا در سال 1362، گفت: حذف ربا يکي از مهمترين اقدامات براي پياده سازي بانکداري اسلامي است از اينرو بيش از يک دهه است که در زمينه بانکداري اسلامي کارهاي راهبردي انجام مي دهيم و حدود 5 سال است که با نظر فقها و اساتيد به يک مدل علمي و کار آمد دست يافته ايم.
نجف پور با تشريح مدل علمي تدوين شده در زمينه بانکداري اسلامي در بانک مهر اقتصاد، گفت: اين مدل داراي 12 مرحله است و يکي از اين مراحل تشکيل ساختار بانکداري اسلامي و استقرار کميته يا شوراي انطباق با شريعت در بانک است که به حمدا... اين اقدام در بانک مهر اقتصاد صورت گرفته است.
معاون اعتبارات بانک مهر اقتصاد با بيان اينکه تا کنون مدل سازي، سياست گذاري، طراحي و آيين نامه نويسي براي حرکت در مسير بانکداري اسلامي و آموزش بانکداري اسلامي مهجور واقع شده است، افزود: 10 مرحله از اين 12 گام مدل عملي پياده سازي بامکداري اسلامي مربوط به حيطه اختيارات بانک بوده و 2 گام ديگر آن بسته به همکاري و مساعدت مردم، مسئولان و رسانه‌ها دارد.
وي افزود: گام آخر اين مدل، فرهنگ سازي بانکداري بدون ربا (اسلامي) در ميان آحاد مردم است که بيشترين اهميت را دارد، بدين معني که نهاد هاي مشاوره اي فقهي، صدا و سيما، حوزه علميه و دستگاه هاي اطلاع رساني بايد اقدامات اجرايي شايسته اي براي تحقق اين امر مهم صورت دهند.
معاون اعتبارات بانک مهر اقتصاد با اشاره به مشکلات موجود در نظام پولي و دغدغه علما و مردم براي اجرايي کردن قانون عمليات بانکي بدون ربا در کشور، افزود: امروزه همه بنگاه هاي اقتصادي و بانک ها صرفا منابع، مصارف و سود را به عنوان شاخص ارزيابي ابلاغ مي کنند در صورتيکه اينها موجب تحقق بانکداري اسلامي نمي شود لذا بايد نظام ارزيابي شرعي مبتني بر شاخص هاي شرعي اجراي هر عقد در بانک ها عملياتي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن