تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803361494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدوین استاندارد سرمایه‌گذاری در استان فارس/ شناسایی 300 کالای فاقد استاندارد در فارس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیركل استاندارد فارس خبر داد: تدوین استاندارد سرمایه‌گذاری در استان فارس/ شناسایی 300 کالای فاقد استاندارد در فارس خبرگزاری پانا: رهنما گفت: به منظور تقویت، تسهیل و تسریع امر سرمایه‌گذاری، طرح استاندارد سرمایه‌گذاری انجام می شود.
۱۳۹۳ چهارشنبه ۴ تير ساعت 14:14



به گزارش خبرگزاری پانا، مرتضی رهنما بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تعریف و تدوین استاندارد سرمایه‌گذاری، می‌توان هماهنگی لازم برای تسریع در روند جذب سرمایه‌گذار و تسهیل امر سرمایه‌گذاری را شاهد بود. رهنما با تاكید براینكه استاندارد در ابتدا اجباری نیست، گفت: استاندارد یك نقشه راه است، اگر نقشه راه در هر موضوع و فعالیتی وجود داشته باشد، هم فعالیت‌های اجرایی تسهیل می‌شود، هم نظارت مطلوب‌تر خواهد بود.
مدیركل موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی استان فارس گفت: تنها كالاهایی كه مستقیم به سلامت و ایمنی مردم ارتباط دارد، مشمول استاندارد اجباری است و سایر كالاها مشمول استاندارد اجباری نمی‌شود.
وی با بیان اینكه 300 محصول تولید شده در استان فارس وجود دارد كه برای آنها استاندارد تعریف نشده است، گفت: برای رسیدن به مطلوبیت در تولید و ایجاد زمینه حمایت از تولید كننده و بستری برای رقابت سالم، نیازمند تعریف استاندارد برای این كالاها هستیم.
رهنما با اشاره به اینكه موسسه استاندارد، تنها مرجع برای استانداردسازی كالاها و خدمات در كشور است، گفت: نیاز‌سنجی، تدوین، تشویق به عمل به استاندارد و در نهایت اجباری شدن استاندارد، مراحل استانداردسازی كالا و خدمات است.

او اضافه كرد: هر بنگاه اقتصادی و فضای كسب و كار را می‌توان استانداردسازی كرده و معیارهای استانداردی برای آن تعریف كرد.
رهنما با تاكید براینكه وجود فضای نقد و تحلیل فعالیت‌ها، اگر شفاف و بدون غرض باشد، زمینه‌ساز تسهیل امور و بهبود شرایط فعالیت است، گفت: اولویت اصلی ما نیز تولید مطلوب و اشتغال پایدار است و موسسه استاندارد با تعریف استاندارد برای كالاها و خدمات می‌تواند، دست‌یابی به این هدف را امكان‌پذیر كند.
وی با اشاره به اینكه استانداردسازی موجب جلوگیری از هدروی منابع، سرمایه‌ها و .. شده و سرعت انجام امور را افزایش خواهد داد، گفت: در طول سال كارشناسان این موسسه در استان فارس از تمام محصولات تولید شده توسط تولیدكنندگان مختلف، نمونه‌برداری انجام می‌دهند.
این مقام مسئول با بیان اینكه فارس در نمونه‌برداری از محصولات تولیدی كارخانه‌های استان، در كشور جزو چهار استان اول است، گفت: اینكه به شكل عام اعلام كنیم مصرف سوسیس و كالباس افراد را فلج می‌كند یا تمام آب‌معدنی‌ها دارای ماده نگه‌دارنده و غیربهداشتی است را به‌شدت تكذیب می‌كنم.
او با اشاره به اینكه در ماه گذشته یك مورد آب معدنی تقلبی با عنوان زاگرس را در فارس شناسایی و به مردم اطلاع‌رسانی كردیم، خاطرنشان كرد: به‌عنوان مدیر موسسه استاندارد در استان فارس، به تمام محصولات تولید شده در این استان نمره قبولی می‌دهم.
رهنما با بیان اینكه بیش از 90 درصد محصولات تولید شده در استان فارس تاییدیه قبولی و تمدید پروانه دریافت كرده‌اند، گفت: در سه ماهه اول امسال بالغ بر یك هزار و 300 نمونه از محصولات تولید شده در استان فارس برداشته و آزمایش شده است.
مدیركل استاندارد فارس همچنین گفت: در سال 92 از نازل‌های جایگاه‌های سوخت‌رسانی در فارس آزمون انجام شد و در نتیجه 10 درصد از كل نازل‌ها مردود و پلمب شد كه علت اصلی، عیب فنی پمپ بود و امسال نیز از 190 نازل براساس گزارش‌های مردمی آزمون انجام شده كه 17 مورد خرابی تایید شده است.
رهنما در خصوص طلا نیز با تاكید براینكه طلافروشان باید فاكتور را با درج كامل مشخصات برای خریدار صادر كند، گفت: اگر فردی در این خصوص شكایتی دارد می‌تواند با مراجعه به موسسه استاندارد، موضوع را مطرح و پیگیری كند.
 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن