تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804604229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آسیب هایی که از بی تحرکی جوانان ناشی می شوند/ مربیان ورزشی الگوهای فراموش شده تربیت نسل جدید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی مهر گزارش می دهد/
آسیب هایی که از بی تحرکی جوانان ناشی می شوند/ مربیان ورزشی الگوهای فراموش شده تربیت نسل جدید
تبریز- خبرگزاری مهر: آذربایجان شرقی جزو استان های فعال کشور در زمینه ورزش است و البته در رشته های مختلف ورزشی توانسته است قهرمانان زیادی را پرورش دهد ولی هم اکنون از این ظرفیت استان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده ای نمی شود و نوجوانان و جوانان با گرایش به مصرف دخانیات به خصوص قلیان رغبت کمتری برای حضور در مکان های ورزشی نشان می دهند.



به گزارش خبرنگار مهر، مربیان ورزشی در رشته های مختلف بهترین الگو برای ورزشکاران هستند، نوجوانان و جوانان با توجه به اینکه مربیان خود را به عنوان قوی ترین انسان ها از لحاظ جسمی، اراده و اعتماد به نفس می دانند، بیشتر از والدین خود به آنها احترام گذاشته و سعی می کنند خود را با رفتار و منش آنها مطابقت دهند، با توجه به آغاز اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان متولیان امر می توانند با خدمات رایگان و یا با هزینه کم، تمام اقشار مختلف جامعه به خصوص نوجوان و جوانان را برای کاهش آسیب های اجتماعی به فعالیت های ورزشی جذب کنند. بر همین اساس، انجام فعالیت های ورزشی باعث افزایش اراده و اعتماد به نفس جوانان می شود که این امر باعث می شود تا جوانان در رویارویی با مسایل اجتماعی با روحیه ای قوی با آنها مقابله کنند، اگر این امر در جامعه تحقق یابد مطمئنا شاهد زندگی سالم در کشور خواهیم بود. تمام حركات و رفتار مربيان ورزشی در ورزشکاران تاثیر مستقیم دارد یکی از مربیان فعال رشته ورزشی رزمی تکواندو استان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: متاسفانه به غیر از رشته ورزشی فوتبال هیچ یک از مربیان هیئت های ورزشی از لحاظ مالی تامین نمی شوند و این امر باعث می شود که آنها بعد از سال ها مربی گری به غیر از تجربه چیز دیگری نداشته باشند که متاسفانه متولیان امر حتی به تجربه آنها نیز ارزش و بهایی نمی دهند. علی غیاثی با اشاره به مشکلات و آسیب های رشته های ورزشی افزود: در حال حاضر افراد بعد از گذراندن دوره های مربی گری به آسانی به درجه مربیگری می رسند که متاسفانه هیچ یک از مسوولان و متولیان پیگیر این موضوع نمی شوند و این امر باعث می شود که تلاش مربیان با سابقه بی نتیجه بماند. وی با بیان اینکه مربی گری یکی از شغل های حساس به حساب می آید، اظهار داشت: والدین فرزندان خود را برای آموزش رشته های مختلف ورزشی به آنها می سپارند و فرزندان آنها نیز در برخی اوقات بیشتر از والدین خود به نصیحت های مربیان خود گوش می دهند، ضروری است خانواده ها در تعیین مربیان ورزشی که الگوی فرزندانشان هستند، دقت لازم را داشته باشند

. این مربی فعال رشته رزمی تکواندو استان نقش مربيان ورزشی را در تربيت ورزشکاران موثر دانست و افزود: تمام حركات و رفتار مربيان ورزشی در ورزشکاران تاثیر مستقیم دارد و این امر باعث می شود که ورزشکاران آنها را برای خود الگو قرار دهند و مربيان ورزشی نیز ضرورت دارد که احتياط كامل در رفتار و اخلاق خود داشته باشند. غیاثی با اشاره به ترویج قلیان در میان ورزشکاران جوان استان گفت: متاسفانه مصرف قلیان در بین جوانان ورزشکار افزایش یافته و به نوعی مد شده است که امیدواریم مربیان ورزشی آسیب های قلیان را در سلامتی ورزشکاران بازگو کنند تا با تحقق این امر شاهد کاهش آمار مصرف قلیان در میان ورزشکاران باشیم. وی اخلاق خوب را یکی از مهم ترین اصول ورزشکاری دانست و ادامه داد: اگر ورزشکاری دارای اخلاق خوب نباشد، ورزشکار به حساب نمی آید. غیاثی خاطر نشان کرد: بنده در مدت سی سال مربیگری تاکنون شاهد معتاد شدن ورزشکاران رزمی نبوده ام و اگر ورزشکاری به اعتیاد دچار شده باشد علتش جز ضعف اراده ورزشکار چیز دیگری نبوده است. ورزش کشتی خصلت پهلوانی دارد یکی از مربیان فعال رشته کشتی استان با بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه در آذربایجان شرقی فرهنگ سازی برای ورزش کم شده است و ضرورت دارد که مسوولان و متولیان امر با بازگو کردن اهمیت ورزش برای مردم به خصوص نوجوانان و جوانان آنها را برای انجام فعالیت های ورزشی دعوت کنند. هادی یزدان خواه افزود: باید برنامه های ورزشی در پارک ها و محیط های باز توسط ورزشکاران با همکاری متولیان امر صورت گیرد تا مردم از این طریق با انواع رشته های ورزشی آشنا شوند. وی با اشاره به آلودگی اکثر ورزشکاران به مواد مخدر گفت: آلودگی به مواد مخدر حتی در ورزشکاران حرفه ای نیز اتفاق می افتد که دلایل این امر باید شناسایی و برای حل آنها اقدام شود. این مربی فعال رشته ورزشی کشتی با تاکید بر ایجاد مکان های مناسب در سطح استان برای کاهش آسیب های اجتماعی گفت: اگر در زمینه ورزش بین مردم فرهنگسازی شود، باعث می شود که جوانان به سوی مواد مخدر نروند و اگر از ورزشکاران حمایت و تا سطح حرفه ای تشویق شود، مطمئنا نتایج خیلی خوبی را در این زمینه شاهد می شویم.

یزدان خواه از مسوولان ورزشی استان خواست تا از ورزشکاران حرفه ای حمایت کنند و با ارج نهادن به تلاش های آنها از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری کنند. وی با بیان اینکه ورزش کشتی خصلت پهلوانی دارد، اظهار داشت: خم شدن و بوسیدن تشک کشتی به منزله این است که این ورزش پهلوانی است نه قهرمانی که انجام دادن این حرکت باعث از بین رفتن غرور ورزشکار می شود. یزدان خواه ابراز داشت: ورزشکاران در هر زمان مربیان ورزشی خود را قوی ترین افراد می دانند و این امر باعث می شود که آنها مربیان را به عنوان بهترین الگوی خود انتخاب کنند. مربیان ورزشی قبل از تمرینات باید در زمینه های فرهنگی و اجتماعی با ورزشکاران صحبت کنند مربی بین المللی سطح یک والیبال آذربایجان شرقی با بیان اینکه مربیان ورزشی در وهله نخست باید به مسایل فرهنگی و اجتماعی  ورزشکاران توجه کنند، افزود: مربیان ورزشی باید قبل از هر چیز ورزشکاران را در کنار فعالیت های ورزشی با مسایل فرهنگی و اجتماعی آشنا کنند، چرا که در هیچ جامعه ای به ورزشکاران بی فرهنگ اهمیت و توجهی نمی شود و فرهنگ هر ورزشکار هویت واقعی او را نشان می دهد. بهرام باقرزاده آهنگر ادامه داد: مربیان ورزشی قبل از تمرینات باید در زمینه های فرهنگی و اجتماعی جامعه با ورزشکاران صحبت کنند و این امر باعث می شود که ورزشکاران از اتفاقات جامعه آگاهی پیدا کنند تا در زمینه های مختلف از جمله در مسایل دوست یابی دچار مشکل نشوند. وی خاطرنشان کرد: رعایت اخلاق و شئونات ورزشی در هر زمان باعث حفظ ورزشکار از آسیب های مختلف اجتماعی می شود. مربی بین المللی سطح یک والیبال استان ابراز داشت: باید مکان های مناسب ورزشی به صورت رایگان یا با هزینه کم در مناطق مختلف شهر ایجاد شود تا جوانان بیکار به این مکان ها جذب شوند و زمان های با ارزش خود را با مصرف سیگار، قلیان و مواد مخدر و همچنین با دوست های ناباب نگذرانند. باقرزاده آهنگر با بیان اینکه والیبالیست ها منظم ترین ورزشکاران هستند، اظهار داشت: به اذعان بنده والیبالست ها در باشگاه های ورزشی و همچنین در جامعه کاملا نظام مند و متشخص هستند.

ایجاد روابط دوستانه بین ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی ضروری است رئیس هیئت شمشیر بازی استان با بیان اینکه ایجاد روابط دوستانه بین ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی ضروری است، اظهار داشت: با برگزاری همایش های گسترده در مکان های بزرگ باید روابط بین ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی ایجاد شود تا بر اساس آن بتوانیم با تبادل اطلاعات برای پیشرفت رشته های ورزشی تلاش کنیم. سیاوش رستگار افزود: ورزشکاران باید قبل از هر چیزی به مسایل اخلاقی خود توجه جدی داشته باشند تا بر اساس آن بتوانند در ردیف ورزشکاران باشخصیت قرار گیرند. وی ابراز داشت: در جامعه کنونی شاهد افزایش آمار اعتیاد و مصرف دخانیات هستیم و هرگز نمی توانیم این مسایل را در اجتماع انکار کنیم و ضرورت دارد که با تلاش مضاعف این آسیب ها را در استان به حداقل برسانیم. رئیس هیئت شمشیربازی استان همچنین در ادامه گفت: باید با الگو قرار دادن مربیان برای جوانان بتوانیم شاهد زندگی سالم در جامعه باشیم و بحث اخلاق مداری را در بین ورزشکاران ترویج و گسترش دهیم. رستگار خاطرنشان کرد: تلاش مربیان برای تربیت جوانان باید به صورت زنجیره ای باشد تا علاوه بر مربیان، خانواده و معلمان مدارس نیز برای تربیت سالم نوجوانان و جوانان تلاش کنند. ورزشکاران در محیط های غیر اخلاقی حاضر نمی شوند مربی درجه یک ملی رشته رزمی کاراته استان با بیان این مطلب افزود: بنده حدود 14 سال است که به عنوان ورزشکار در رشته رزمی کاراته فعالیت می کنم و نزدیک 10 سال است که مربی این رشته هستم. لیلا زمانی ادامه داد: بنده در زمان ورزشکاری سعی می کردم تا رفتار خود را مطابق با رفتار مربی خود قرار دهم تا بتوانم مثل آنها بهترین و قویترین باشم.  وی با اشاره به نقش تاثیرگذار مربیان ورزشی گفت: مربیان ورزشی بیشتر از والدین در تربیت ورزشکاران نقش دارند، چرا که ورزشکاران تحت تاثیر مربیان خود قرار می گیرند و تابع اعمال آنها هستند. مربی درجه یک ملی رشته رزمی کاراته استان با بیان اینکه عادت به هر چیزی اعتیادآور است، اظهار داشت: باید با ایجاد مکان های مناسب با هزینه های ثبت نام کم تمام جوانان را از بیکاری و بی تحرکی نجات دهیم و به سوی ورزش کردن دعوت نماییم تا با همنشینی با دوستان ناباب دچار اعتیاد یا آسیب های دیگر اجتماعی نشوند.  زمانی خاطرنشان کرد: ورزشکاران با تخلیه انرژی خود در مکان های ورزشی هرگز در محیط های غیر اخلاقی حاضر نخواهند شد و با حضور خود در گروه های ورزشی احساس شادی و افزایش اعتماد به نفس کنند.

مربیان ورزشی علاوه بر تربیت جسمانی ورزشکاران وظیفه تربیت روحی و فکری ورزشکاران را نیز بر عهده دارند رئیس کمیسیون فدراسیون داوران شمشیربازی کشور و عضو کمیته آموزشی فدراسیون مربیان و اولیای ورزشی با بیان این مطلب افزود: باید در زمینه های مختلف ورزشی مربیان حرفه ای تربیت کنیم و این امر مستلزم هزینه است، زمانی که در کشور و به تبع آن در آذربایجان شرقی از مربیان ورزشی حمایت نمی شود نباید انتظار بیشتری از آنها داشته باشیم. علیرضا وصالی افزود: یک مربی ورزشی باید در تمامی زمینه ها اطلاعات کافی داشته باشد تا بتواند در ابعاد مختلف ورزشکار را به صورت سالم تربیت کند. وی همچنین در ادامه با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: مربیان ورزشی علاوه بر تربیت جسمانی ورزشکاران وظیفه تربیت روحی و فکری ورزشکاران را نیز بر عهده دارند. وی با بیان اینکه ایجاد روابط بین مربیان ورزشی و والدین ورزشکاران نیازمند بسترسازی است، اظهار داشت: برای ایجاد روابط بین مربیان ورزشی و والدین ورزشکاران نیازمند بسترسازی است که پس از تحقق این امر بحث اطمینان حاصل می شود. رئیس کمیسیون فدراسیون داوران شمشیربازی و عضو کمیته آموزشی فدراسیون مربیان و اولیای ورزشی خاطرنشان کرد: متاسفانه متولیان امر هیچ بهایی به فعالیت های مربیان ورزش نمی دهند و مسوولان فقط در همایش ها و گردهمایی ها یاد می شوند و پس از آن نیز فراموش می شوند. وصالی همچنین در ادامه گفت: تمام راهکارهای ارایه شده توسط مسولان و متولیان و همچنین مربیان ورزشی تنها در حد شعار است و هیچ یک از شعارها تاکنون عملیاتی نمی شود. وی خاطرنشان کرد: مسایل و مشکلات ورزش استان باید ریشه یابی شوند و پس از آن راهکارهای عملی ارایه شود تا با حل مشکلات فعلی بتوانیم پله های ترقی را برای ورزشکاران ایجاد کنیم. انجام فعالیت های رزمی در بانوان باعث افزایش اراده و اعتماد بنفس آنها می شود مربی درجه یک ملی رشته رزمی کاراته استان همچنین با بیان این مطلب در ادامه افزود: در هر رشته ورزشی به مربیان تاکید شده است که قبل از آغاز نرمش در خصوص آسیب های اجتماعی مطالبی را برای ورزشکاران ارایه دهند. زمانی با اشاره به نوآوری های خود در تربیت ورزشکاران در باشگاه های رزمی گفت: ارایه مطالب برای ورزشکاران در باشگاه های ورزشی می تواند یادآوری مناسبت ها برای ورزشکاران نوجوان و جوان شود که این امر برای پیشبرد اهداف جامعه مورد استفاده قرار می گیرد. وی همچنین در ادامه با بیان این مطلب ابراز داشت: انجام فعالیت های رزمی در بانوان باعث افزایش اراده و اعتماد بنفس آنها می شود. مربی درجه یک ملی رشته رزمی کاراته استان همچنین در ادامه گفت: مربیان ورزشی به تنهایی نمی توانند تربیت ورزشکاران را به عهده بگیرند چرا که ورزشکاران پس از مدت کوتاهی حضور در باشگاه ها در خانه و جامعه نیز قرار می گیرند و والدین ها نیز برای تربیت صحیح فرزندان با مربیان ورزشی باید تامل و همکاری داشته باشند. زمانی با اشاره به مشکلات جوانان که باعث افزایش آسیب های اجتماعی می شوند، اظهار داشت: مشکلاتی همچون مالی، خانوادگی و نبود اراده و اعتماد بنفس در نوجوانان و جوانان باعث افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه می شوند.

هدف اکثر مربیان ورزشی آذربایجان شرقی رسیدن به درآمد اقتصادی است یکی از مربیان فعال رشته ورزشی قایقرانی استان با بیان اینکه هدف برخی مربیان ورزشی استان درآمد اقتصادی است، اظهار داشت: این افراد در زمینه ورزش اطلاعات علمی صحیحی ندارند و ضرورت دارد که اداره کل ورزش و جوانان استان با برگزاری گردهمایی ها و کارگاه های آموزشی تخصصی سطح سواد این مربیان را افزایش دهد. ثریا زاد اسد نوبخت، فروتنی و افتادگی را از شاخصه های مهم ورزشکاران عنوان کرد و افزود: ورزشکاران قهرمان نباید به قهرمانی خود در مسابقات ورزشی مغرور باشند. وی با بیان اینکه فعالیت ورزشی باعث آرامش روح و جسم و فکر می شود، ادامه داد: جوانان بیکار برای افزایش تحرک جسمانی و روحی می توانند از محیط های ورزشی استفاده کنند، چرا که فعالیت ورزشی باعث آرامش روح و جسم و فکر می شود. زاد اسد نوبخت با اشاره به بهترین زمان فرهنگ سازی در بین ورزشکاران گفت: فرهنگ سازی باید در زمان کودکی ورزشکاران صورت گیرد، تا با تحقق این امر در سن جوانی شاهد شکوفایی نهال های کاشته شده در ذهن و فکر آنها باشیم. با توجه به آمار بیکاری و بی تحرکی جوانان استان که باعث افزایش انواع آسیب های اجتماعی در جامعه می شود، توجه به امر ورزش باید در راس برنامه ها و اولویت های کاری متولیان امر قرار گیرد تا با گسترش فعالیت های ورزشی و جذب جوانان به این عرصه شاهد تخلیه انرژی مثبت در سطح مکان ها و باشگاه های ورزشی باشیم و بتوانیم با حمایت از مربیان ورزشی آنها را به عنوان بهترین الگوها در زمینه های مختتلف به خصوص در امر اخلاق برای ورزشکاران معرفی کنیم تا آنها نیز مثل پهلوانان غرور کاذب خود را کنار گذاشته و برای سلامتی خود و جامعه تلاش مضاعفی داشته باشند. ............................ گزارش از زهرا ناصران


۱۳۹۳/۴/۴ - ۰۷:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن