تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804729429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داعش میلیونها دلار از بانک مرکزی موصل به سرقت برد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: داعش میلیونها دلار از بانک مرکزی موصل به سرقت برد
شبکه تلویزیونی المیادین با انتشار گزارشی در باره ثروت داعش منابع تامین ثروت این گروهک تروریستی را تشریح کرد.
گروهک تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام با نام اختصاری داعش هم اکنون یکی از ثروتمند ترین گروه های تروریستی در جهان است و براساس اطلاعات به دست آمده از سرویس جاسوسی آمریکا ثروت این گروهک هم اکنون به بیش از دو میلیارد دلار می رسد.
 
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری المیادین؛ این روزها سخن از داعش و اخبار اقدامات تروریستی این گروهک بسیار زیاد شده است به گونه ای که گفته می شود چرخه بودجه و دارایی این گروهک تروریستی هم اکنون با بودجه برخی از کشورهای کوچک جهان برابری می کند.
 
هم اکنون گروهک تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام، اموال و دارایی های بسیاری داشته و توانایی و قدرت نظامی خوبی در اختیار دارد، منبع اصلی این در آمدها بسیار عجیب و گنگ بوده و برای مدت چند سال اخیر اذهان بسیاری را به خود مشغول داشته و امروزه برخی از لایه های این ثروت های داعش در حال نمود و آشکار شدن هستند، یکی از اساسی ترین منابع تامین اموال گروهک تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام در حال حاضر اموالی هستند که داعش آنها را از ذخایر نفتی به دست می آورد و این مبالغ هم بسیار هنگفت و قابل توجه هستند.
 
دولت اسلامی در عراق و شام طی چند سال اخیر بر بخش وسیعی از چاه های نفتی سوریه واقع در شمال وشرق سوریه سلطه یافته است و بخش هایی از پل ها و نیروگاه های تولید برق را به دست آورده است، هم اکنون هم داعش از چند روز قبل درگیری های بسیار شدیدی را برای تصرف پلایشگاه نفتی عراق در شهر بیجی آغاز کرده و این تلاش ها نشان از این دارد که داعش می کوشد منبع در آمد جدید دیگری را بر منابع مالی خود بیفراید.
 
دومین منبع مالی گروهک تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام " داعش " حاصل از منابع مربوط به زکات و دیه ها و نذورات است، حتی داعش برای ثروتمندان مسلمان در مناطقی که به تصرف خود در می آورد، مالیاتی معادل 2.5 درصد ثروتشان تعیین می کند، این بخش نیز برای تامین درآمدهای داعش بسیار مهم و موثر است.
 
همچنین بر مسیحیان ساکن کشورهای اسلامی هم مالیات برای زندگی در داخل کشورهای اسلامی تعیین می کند، همچنین داعش اراضی و منازل و سلاح و فروشگاه هایی را که در جنگ های خود به دست می آورد آنها را اموال مصادره شده خود و غنایم جنگی می داند و همین مساله باعث می شود تا داعش بر اموال و دارایی خود بیفزاید.
 
در همین حمله به موصل هم داعش موفق شد بیش از 425 میلیون دلار پول نقد را از بانک مرکزی شهر به دست آورد و آنها به قول خودشان به غنیمت بردند.
 
اما چهارمین منبع در آمد گروهک تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام که براساس آن داعش شکل و قوام خود را حفظ می کند کمک های برخی از کشورهاست، کشورهایی که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از این گروهک حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند.
 
شبکه خبری سی ان ان آمریکا هم در گزارش اعلام کرد: گروهک دولت اسلامی در عراق و شام از 10 سال قبل از سوی برخی کشورهای عربی منطقه حمایت های مالی هنگفتی را دریافت می کرده است و بیشتر منابع مالی و کمک ها را از ثروتمندان عرب در کویت و قطر و عربستان سعودی دریافت کردند.
 
از این رو اکنون براساس اطلاعات بسیار موثقی که به دست آمده و سرویس های اطلاعاتی کشورهای اروپایی و سرویس سیا اعلام کرده اند آمده است: هم اکنون داعش در تلاش است تا از دانشمندان علوم آثار باستانی کمک بگیرد تا برای کشف آثار باستانی در مناطقی که به دست می آورند کمک کنند.






تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن