تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806611379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علائم شایع عفونت ادرار و کلیه در کودکان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: علائم شایع عفونت ادرار و کلیه در کودکان
کد خبر: ۴۱۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۹ - 24 June 2014


فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی اطفال با اشاره به اینکه در حال حاضر پیوند کلیه در کودکان کشور در حال افزایش است گفت: ابتلای کودک به تب بی‌علت از علائم عفونت ادراری است که باید والدین آن را جدی بگیرند.

به گزارش فارس، شیرین سیاح‌فر در رابطه با بیماری‌های عفونی شایع در کودکان که به عفونت کلیه و حتی پیوند منجر می‌شود گفت: پیوند کلیه در کودکان کشور در حال افزایش است و این به دلیل آن است که شرایطی فراهم شده که به راحتی پیوند کلیه در کودکان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تظاهرات غیرشایع در زمینه کلیه یکی از مواردی است که به دلیل پایین آمدن ایمنی بدن کودکان رخ می‌دهد که خانواده‌ها و پزشکان باید نسبت به آن آگاه باشند.

سیاح‌فر ادامه داد: نحوه مراقبت از سوی پزشکان و پرستاران کنترل عفونت آنها در بیمارستان زمانی که کودک پیوند کلیه می‌شود و نحوه واکسیناسیون قبل و بعد از پیوند از مواردی است که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال در مورد دلایل ابتلای کودک به عفونت‌های کلیه گفت: عفونت‌های کلیه و مجاری ادرار در کودکان که منجر به پیوند می‌شود گاهی وراثتی و گاهی اکتسابی است با این وجود زمانی پیوند برای کودک لازم می‌شود که کلیه درگیر شده نارسا می‌شود و عملکرد خود را از دست می‌دهد.

وی تصریح کرد: گاهی تشدید عفونت و نیاز به پیوند زمان‌بر است و از طفولیت تا نوجوانی و جوانی طول می‌کشد و بروز داده نمی‌شود البته انجام پیوند به وزن کودک، سن و نوع بیماری او بستگی دارد.

سیاح‌فر ادامه داد: عفونت مجاری ادراری و کلیه اگر چه به ظاهر بیماری ساده‌ای است اما اگر در سن کودکی به درستی درمان نشود و مکرر اتفاق افتد در عملکرد کلیه اثر سوء می‌گذارد و اختلال ایجاد می‌کند در نتیجه کلیه دچار عفونت شده و این عفونت به دلیل ساختاری و آناتومی سیستم ادراری مشکل‌ساز می‌شود.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال افزود: ابتلای کودک به تب بی‌علت از علائم عفونت ادراری است که باید والدین آن را جدی بگیرند. این در حالی است که علائم عفونت کلیه در سن شیرخوارگی و اوایل کودکی ممکن است اختصاصی نباشد و تنها علامت آن با تب همراه باشد.

وی گفت: زردی طولانی مدت در نوزاد و همچنین علائم بیماری‌های گوارشی در سنین بعدی مانند ابتلای کودک به بیماری‌های روده‌ای و اسهال و همچنین تغییر رنگ و بوی ادرار، بیقراری در هنگام ادرار کردن از مواردی است که والدین باید آن را به عنوان علائم عفونت مجاری ادرار و کلیه در نظر بگیرند.

سیاح‌فر افزود: حتی زمانی که کودک بزرگتر می‌شود اگر به هنگام ادرار سوزش داشته با قطع و وصل شدن همراه باشد یا دچار شب‌ادراری شود یا اگر کودک دچار بی‌اختیاری در ادرار کردن شود از علائم دیگر ابتلای کودک به عفونت مجاری ادرار و کلیه است که باید جدی گرفته شود.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی اطفال از برگزاری اولین سمینار عفونت در پیوند کلیه کودکان از امروز تا پنجم تیر در بیمارستان رسول اکرم(ص) به مدت 3 روز خبر داد و گفت: در این سمینار تمام مباحث مربوط به عفونت‌های مجاری ادرار مراقبت‌های پزشکی، بیماریهای شایع مجاری ادرار در کودکان،علائم بیماری و پیوند کلیه مورد بررسی قرار می‌گیرد.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930403000201#sthash.UcADGXEV.dpuf











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن