تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعایی که بیشتر امید اجابت آن می رود و زودتر به اجابت می رسد،‌ دعا ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819888516




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازداشتگاه جدید کرمان در آستانه افتتاح است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بازداشتگاه جدید کرمان در آستانه افتتاح است کرمان - ایرنا - مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: بازداشتگاه جدید کرمان در ضلع شمالی زندان مرکزی با بهره مندی از قابلیت های لازم و مورد نیاز احداث شده و در اولین فرصت، افتتاح می شود.


به گزارش ایرنا، ˈعلی ولی نیاˈ روز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه، افزود: هدف از راه اندازی این بازداشتگاه این است که افراد با جرایم کیفری وارد زندان نشوند و افرادی که با جرایم سبک وارد زندان می شوند به مجموعه بندهای زندان نروند.
وی بیان کرد: در هر صورت، زندان محیطی است که تعداد قابل توجهی مجرم در آن وجود دارد که برخی از آنها شیطنت هایی می کنند که ممکن است بر رفتار فرد سالم نیز تاثیر بگذارد.
وی یادآور شد: کار احداث بازداشتگاه مرکزی کرمان در یک سال اخیر آغاز شده و این مکان هم اکنون در آستانه بهره برداری قرار دارد.
مدیرکل زندان های استان کرمان گفت: طرح و نقشه این بازداشتگاه 200 نفره بود که با مدیریت در اعتبارات و اصلاح نقشه ها، بازداشتگاه 450 نفره ساخته شده و از نظر شکل و زیبایی نیز در حد بسیار خوبی است.

** کمبود فضای فیزیکی و نبود امکان اجرای طبقه بندی زندانیان
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: طبقه بندی زندانی ها دارای ویژگی های خاصی است و در حال حاضر اجرای این طرح به دلایلی از جمله کمبود فضا، قابل اجرا نیست.
وی ادامه داد: ظرفیت کنونی زندان های استان کرمان حدود هفت هزار و 600 نفر است اما آمار موجودی، بالاست و فضای فیزیکی موجود، جواب این ظرفیت را نمی دهد.
وی اظهار کرد: با وجود کمبود فضای فیزیکی اما اقداماتی در حد متوسط به منظور طبقه بندی زندانیان انجام شده است به طوری که، زندانیان جرایم مرتبط با مواد مخدر، اتباع بیگانه نوجوانان و غیره جدا هستند و طبقه بندی نسبی را داریم.
ولی نیا، آمار موجودی زندان ها را نگران کننده دانست و گفت: علل این موضوع را باید در بیرون و در مباحث اقتصادی، فقر فرهنگی و غیره بررسی کرد.
وی تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی، وجود یک زندانی نیز شایسته نیست و باید کاری کرد که حتی یک زندانی نیز در زندان ها وجود نداشته باشد.
وی هزینه نگهداری یک زندانی را که شامل تمام هزینه ها می شود 500 هزار ریال در هر روز ذکر کرد و گفت: سرانه غذایی زندانیان پایین و در حد 27 هزار ریال است اما این موضوع موجب کاهش کیفیت غذای زندانیان نشده و مشکل سوء تغذیه در زندان نداریم.
ولی نیا با اشاره به اینکه هیچ فردی به جرم جاسوسی در زندان نیست، گفت: جاسوس انگلیس در بازداشتگاه کرمان به سر می برد و هنوز حکم قطعی برای وی صادر نشده است.

** افزایش 300 درصدی بودجه فرهنگی زندان ها
مدیرکل زندان های استان کرمان گفت: براساس ضرورت انجام کارهای فرهنگی در زندان ها و با پیگیری های انجام شده در این زمینه، بودجه فرهنگی زندان ها 300 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: هم اکنون 50 نفر نیروی آموزش دیده و متخصص امور فرهنگی در راستای ارتقای بنیه دینی، مذهبی و اعتقادی مددجویان زندان ها تلاش می کنند.
وی خاطرنشان کرد: در زندان های استان کرمان علاوه بر برگزاری نماز جماعت در دو وعده، کلاس های احکام، اعتقادات و مهارت های اساسی زندگی نیز برگزار می شود.
ولی نیا ادامه داد: ساخت مجتمع آموزشی با ظرفیت 650 نفر در زندان مرکزی کرمان، ایجاد دارالقرآن در تمامی زندان ها، ایجاد کتابخانه و مدرسه بزرگسالان در بسیاری از زندان ها و ایجاد اتاق های مثبت اندیشی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی در زندان ها به شمار می رود و در حوزه ورزش نیز در بسیاری از زندان های استان، سالن های ورزشی راه اندازی شده و مسابقات ورزشی در رشته های مختلف به صورت مستمر برگزار می شود.
وی حضور مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی را از دیگر اقدامات فرهنگی برشمرد و اظهار کرد: در تمامی زندان های استان کرمان، تاکید جدی بر رفع بیسوادی مددجویان وجود دارد و سوادآموزی به صورت الزامی برای مددجویان بی سواد انجام می شود.
وی با اشاره به رسالت های متعدد سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، بیان کرد: اصلاح و تربیت مددجویان و بازگشت شرافتمندانه آنها به خانواده و جامعه، حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی مددجویان، صیانت از خانواده های مددجویان، حفظ و نگهداری زندانیان، ایجاد بسترهای لازم بهداشتی، فرهنگی و اشتغال و حرفه آموزی برای آنها و حمایت های مادی و معنوی از مددجویان آزاد شده، از جمله این رسالت ها به شمار می رود.

** زندانیان امانت هستند
ولی نیا، تصریح کرد: به منظور ارتقای سلامت روحی و روانی مددجویان زندان ها در گام نخست، برخورد صحیح با مددجویان در تمام زندان ها مور تاکید قرار گرفته و هم اکنون زندانبانان به زندانیان به چشم یک امانت نگاه می کنند و فارغ از نوع جرم و بزه آنها، به رسالت های خود در اصلاح و تربیت مددجویان می پردازند.
وی ادامه داد: تشکیل سازمان زندان ها بواسطه کار اصلاحی و تربیتی بوده و هست و اگر قرار نبود به این شکل باشد، امروز افرادی با لباس شخصی، مددکار و روانشناس را در زندان ها شاهد نبودید و زندان یک زندان پلیسی بود.
وی یادآور شد: در زندان پلیسی قفل و بند محکم بسته می شود و زندانی را فقط نگهداری می کنند اما در نظام جمهوری اسلامی، زندانی باید به جامعه برگردد و زندگی عزتمندانه ای داشته باشد.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان تاکید کرد: باید تلاش بیشتری انجام شود تا افرادی که خواسته یا ناخواسته وارد زندان شده اند به زندگی سالم برگردند و نیز به خانواده ها کمک کنیم که دچار آسیب های اجتماعی نشوند.
وی ادامه داد: در سطح زندان های استان کرمان با ایجاد کلینیک های مثلثی و درمان رایگان زندانیان از اعتیاد به مواد مخدر نسبت به بالا بردن روحیه زندانیان اقدامات شایسته ای انجام شده است.
وی گفت: واحد مددکاری اجتماعی و واحد روان درمانی نیز در زندان های استان کرمان راه اندازی شده که در راستای تقویت روحی زندانیان فعالیت های متعددی انجام می شود و نسبت به رفع مشکلات قضایی و اجتماعی زندانیان گام های موثری برمی دارند.
ولی نیا یادآور شد: در فضای داخلی زندان نیز با حذف نرده های آهنی و استفاده از تصاویر و فضاسازی مناسب در راستای بهداشت روانی مددجویان اقدام شده است به گونه ای که با این اقدامات، شاهد کاهش درگیری های داخل زندان نیز بوده ایم.

** بیشترین زندانیان مربوط به مواد مخدر هستند
وی گفت: بیشترین آمار زندان های استان کرمان مربوط به زندانیان مرتبط با جرایم حوزه مواد مخدر است.
وی با اشاره به این مطلب که خروجی ها از زندان به میزان ورودی ها نیست، گفت: اگر چنین بود رشد آمار را نداشتیم اما خوشبختانه به نسبت سنوات قبل کاهش ورودی به زندان ها را شاهد هستیم.
مدیرکل زندان های استان کرمان با تاکید بر لزوم رعایت مسایل امنیتی در زندان ها افزود: پس از سال ها، در سال گذشته یکی از مددجویان زندان مرکزی کرمان که در قسمت بهداری مشغول به کار بوده موفق به فرار شد.
وی گفت: این فرد که با طراحی خاص از زندان فرار کرد، خود را جای پزشکیار جدیدی که در زندان مشغول به کار شده بود، جا زد و با سرقت وسایل وی موفق شد از زندان فرار کند.
ولی نیا با تاکید بر این مطلب که دستگیری وی قطعی خواهد بود، بیان کرد: با توجه به اینکه زندانی فراری زندگی مخفیانه ای را آغاز می کند ممکن است دستگیری وی کمی طول بکشد اما به یقین دستگیر خواهد شد.
به گفته وی جرم این فرد نیز در ارتباط با مواد مخدر بوده است.

** گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان همچنین سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب را گرامی داشت و بیان کرد: از اهم ویژگی های این شهید مظلوم در کلام امام راحل این بود که بهشتی یک ملت بود و خار چشم دشمنان اسلام به شمار می رفت.
وی خاطرنشان کرد: شهید بهشتی در عین عدالتخواهی بسیار قاطع و مصمم بود که یاد و خاطره این شهید گرانقدر را گرامی داشته و او را به عنوان معمار و بنیانگذار نظام قضایی اسلامی در ایران دانسته و امیدواریم از رهروان راستین این بزرگمرد عرصه قضایی کشور باشیم.
ولی نیا گفت: مردم با تقویت بنیه دینی و اشاعه فرهنگ و اخلاق اسلامی در خانواده ها فرزندان خود را مصون کنند زیرا تنها راه نجات جامعه، گرایش به مسایل اسلامی و مذهبی و دوری از منکرات است.ک/2
7440/8154

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن