تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803117366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازار در حالت انتظار/شرکت هاي پالايشي در ابهام


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ تير ۱۳۹۳ (۱۳:۳۴ب.ظ)
بازار در حالت انتظار/شرکت هاي پالايشي در ابهام مديره مشاوره سرمايه گذاري کارگزاران نهايت نگر گفت: بازار در حالت انتظار قرار دارد و سرمايه گذاران بعد از روشن شدن نتيجه مذاکرات هسته اي، دوباره فعاليت خود را آغاز خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، بيرجانيان مدير مشاوره سرمايه گذاري کارگزاري نهايت نگر با بيان مطلب فوق درباره شرايط فعلي بازار گفت: علاوه بر موضوع قابل اهميت مذاکرات هسته اي، برخي از ابهامات در شرکت ها منجر به رکود در بازار شده است.
وي دراين باره توضيح داد: پتروشيمي ها علاوه بر افزايش قيمت خوراک با کاهش قيمت محصولات صادراتي مانند متانول و اوره در بازارهاي جهاني مواجه شده اند، بنابراين انتظار رشد سنوات گذشته در پي اين اتفاقات کمتر شده است البته با حذف تحريم ها و افزايش توليد ، رشد سود شرکت هاي پتروشيمي دور از ذهن نيست که آنهم به نتيجه مذاکرات هسته اي برمي گردد.
اين کارشناس بازار سرمايه درباره مشکلات شرکت هاي پالايشي گفت: شرکت هاي پالايشي نيز به دليل برخوردي که شرکت پالايش نفت با اين شرکت ها مي کند همراه باابهام روبرو هستند به عنوان نمونه هنوز شرکت پالايش اصفهان و بندرعباس صورت مالي دوره 9 ماهه را به سازمان بورس ارائه نکرده اند علاوه بر اين موضوع شرکت هاي پالايشي در ادوار گذشته موجودي با نرخ ارز مرجع 1226 داشتند که سال بعد به نرخ ارز مبادله اي تبديل شد و از اين تغيير سود خوبي کسب کردند که حالا اين تفاوت نرخ بودجه اي براي امسال و سالهاي بعد ديده نمي شود.
بيرجانيان با اشاره به موضع تغيير تعرفه ها و عوارض شرکت هاي سنگ آهني در ادامه افزود: مسأله اصلي فقط ابهام مقررات نيست. با تغيير دولت و مديران معمولاً بازار تا پيدا کردن شرايط با ثبات وارد فاز رکود مي شود و اين موضوع مختص به اين دوره از رياست جمهوري نيست بلکه مشابه همين ايام طي دوران انتخابات هفتم و نهم نيز رخ داده و يکي دو سالي طول کشيد که بازار خودش را پيدا کند.
وي ادامه داد: انتخابات سال گذشته با توجه به انتظاراتي که در بازار ايجاد کرد باعث رشد سريع شاخص ها شد و به قولي بخش عمده اي از خبرهاي خوش و مؤثر در بازار پيشخور شد و حالا بخشي از اين رشد ها در حال اصلاح هستند و از اين بابت شاهد عقب نشيني شاخص ها و قيمت ها هستيم.
بريجانيان درباره حرکات کند شرکت هاي حقوقي طي ماه هاي گذشته در بازار سرمايه گفت: شرکت هاي حقوقي با توجه به مجموع عوامل مذکور در اين بازار حرکت نمي کنند. اما حقيقي ها طي همين دوران با خريدهايشان روي بازار اثر گذار بودند اما عدم حرکت حقوقي ها باعث خروج اين بخش از حقيقي ها نيز شده است.
مدير مشاوره سرمايه گذاري کارگزاري نهايت نگر خاطر نشان کرد: چنانچه اين ابهامات رفع شود بازار به مسير خود برمي گردد و از حالت رکود خارج مي شود اما اين اتفاق زمان بر است و سهامداران بايد صبور کنند.
وي اظهار داشت: با رفع ابهامات و روشن شدن رابطه ايران با دنيا راه سرمايه گذاري خارجي و از آن مهمتر سرمايه گذاران ايراني خارج از کشور باز مي شود و فرصت هاي خوبي براي کشور ايجاد مي شود.
اين کارشناس بازار سرمايه ادامه داد: دولت سعي مي کند براي کنترل تورم، از افزايش قيمت محصولات جلوگيري کند اما در ماه هاي آينده اين اجازه را مي دهد که نرخ محصولات نيز افزايش پيدا کند و اين مشکل نيز قطعاً در آينده نزديک حل مي شود.
بريجانيان پيش بيني کرد با توجه به برنامه هاي اقتصادي دولت، روند صعودي بازار از نيمه دوم سال آغاز شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن