تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802817711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا وداروی کشور:رتبه بندی آزمایشگاه های کارخانه های داروسازی ازمهمترین برنامه های امسال است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا وداروی کشور:رتبه بندی آزمایشگاه های کارخانه های داروسازی ازمهمترین برنامه های امسال است اهواز - ایرنا - مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و داروی کشور گفت: یکی از مهمترین برنامه های امسال، شاخص اعتبار سنجی و رتبه بندی آزمایشگاه های کارخانه های داروسازی است.


ˈحسین رستگارˈ ، در دومین روز هفتمین گردهمایی اعضای قطب خلیج فارس (منطقه 9) که سه شنبه در سالن اجتماعات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد اظهارداشت: رتبه بندی آزمایشگاه های همکار، مجاز و محصولات تولیدی بر اساس کیفیت آنها و اضافه شدن آزمایشگاه ملزومات و تجهیزات پزشکی عناوین جدیدی است که در موارد مختلف آیین نامه آیین نامه تاسیس و اداره امور آزمایشگاه های همکار و مجاز کنترل مواد اولیه و فرآورده های خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، دارویی، بیولوژیک، تجهیزات و ملزومات پزشکی آمده است.
وی افزود: این آیین نامه برای آزمایشگاه های همکار و مجاز زیر پوشش سازمان، نمونه برداری و اضافه شدن دامنه عملکرد جدید برای انجام آزمایشات کنترل کیفی روی نمونه های مربوط به مراکز توزیع موادغذایی و اضافه شدن آزمایشگاه های تخصصی برای فرآورده های جدید با فناورهای بالا را شامل می شود.
رستگار اظهار داشت: در حال حاضر 150 آزمایشگاه خصوصی در سطح کشور، محصولات سلامت را کنترل می کنند که رتبه بندی شده اند.
مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و داروی کشور از جمله مهمترین برنامه های آزمایشگاه مرجع غذا و دارو را آموزش و تجهیز بر اساس نیازمندی ها، برنامه ریزی کشوری بر اساس توانمندی ها، برنامه کلان کشوری آفت کش ها، تعیین نقاط ضعف و قوت آزمایشگاه ها و تجهیز آزمایشگاه های توانمند بالقوه مشارکت آزمایشگاه های دارای تجهیزات لازم عنوان کرد.
وی تصریح کرد: اجرای سریع و ارایه نتایج معتبر بر اساس برنامه پنجم توسعه و برنامه های آموزشی کاربردی نیز از دیگر برنامه های این آزمایشگاه است.
رستگار افزود: از دیگر برنامه های آزمایشگاه، راه اندازی روش های آزمایشگاهی جدید به ویژه در حوزه های تخصصی، روش های آزمایشگاهی جدید و آزمایشگاه دارو در آزمایشگاه، توسعه آموزش های الکترونیکی ، استقرار ساختار مورد نیاز در آزمایشگاه دارو و مشخصات فنی و تجهیزاتی در آزمایشگاه دارو می باشد.
مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و داروی کشور ادامه داد: ارتباط الکترونیکی آزمایشگاهی در سطوح وسیع کشوری، استقرار ساختار مورد نیاز در آزمایشگاه دارو، مشخصات فنی و تجهیزاتی در آزمایشگاه دارو وآموزش های الکترونیکی، تبادل الکترونیکی مستندات آزمایشگاهی، مشارکت فعال در اجرای برنامه PMQC و اجرای برنامه های کشوری مانند PMS و مشارکت دانشگاه ها در اجرای برنامه های مرکز آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارد از جمله دیگر برنامه ها ست.
وی به واگذاری امور نظارتی آزمایشگاه های همکار و مجاز در راستای سیاست های دولت و مجلس به استان ها به عنوان یکی از کارهای در حال اجرا اشاره کرد و گفت: دانشگاه های علوم پزشکی نمی توانند در کنار فعالیت های دیگر هزینه اداره آزمایشگاه ها را متحمل شوند.
رستگار اظهارداشت: لازمه این کار، بازرسی و نظارت کامل بر آزمایشگاه های همکار و مجاز، تعیین آزمایشگاه های همکار و مجاز در حوزه دانشگاهی و افزایش یا کاهش دامنه عملکرد یا تعلیق توسط دانشگاه ها است.
مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و داروی کشور همچنین اضافه کرد: بازرسی از محصولات مربوط به سلامت شهروندان که در بازار عرضه و مصرف می شوند باید تشدید شود.
وی با اشاره به اجرای طرح بررسی نمونه های محصولات مربوط به سلامت چون غذا در سطح بازار با عنوان عنوان ˈپی ام اسˈ در سال جاری اشاره کرد و گفت: کارشناسان آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت می خواهند این موضوع را که آیا کیفیت محصولات سلامت در سطح بازار به حد کیفیت آنها در کارخانه ها می رسد یا در بازار بر روی این محصولات تقلب انجام می شود را بررسی نمایند.
رستگار خاطرنشان کرد: مکمل های غذایی فقط باید در داروخانه ها توزیع شوند.
مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان غذا و داروی کشور نیز اظهارداشت: برای تهیه و تدوین شاخص های اختصاصی و معیارهای ارزیابی و عملکرد سازمان باید همکاری و مشارکت به خوبی صورت گیرد.
دکتر ˈجلال غفار زادهˈ افزود: همچنین تهیه و تنظیم برنامه های بازرسی مستمر، دوره ای و یا موردی از معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی و سنجش میزان مطابقت عمل و عملکرد اقدام کنندگان با اهداف، برنامه ها، دستورالعمل ها، ضوابط و شاخص های مورد ارزیابی دستگاه ها لازم است.
هفتمین نشست منطقه 9 معاونت های غذا و داروی قطب خلیج فارس دوم و سوم تیرماه با حضور اهواز، بندر عباس، بوشهر، قشم، کیش، آبادان ، دزفول و بهبهان در سالن اجتماعات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزارشد.
7157/641

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن